Ari Rahkonen Suomen Microsoftin toimitusjohtajaksi

Microsoft Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Ari Rahkonen, 44. Rahkonen siirtyy tehtävään IBM:ltä, jossa hän viimeisimmäksi toimi yhtiön suurasiakasmyynnistä vastaavana johtajana. Rahkonen aloittaa uudessa tehtävässään 23. huhtikuuta.

Ari Rahkonen työskenteli IBM:llä yhteensä kuuden vuoden ajan useissa avaintehtävissä. Rahkonen muun muassa vastasi ohjelmistoyksikön myyntitoiminnoista Pohjoismaisella tasolla sekä toimi Suomen ohjelmistoyksikön maajohtajana. Ennen IBM:ää hän työskenteli Suomen Lotuksen toimitusjohtajana. Lisäksi Rahkosella on kokemusta kansainvälisestä ohjelmistoliiketoiminnasta Teamware Oy:ssä ja Fujitsu Software Corporationin palveluksessa San Josessa, Kaliforniassa.

”Odotan Microsoft Oy:ssä mielenkiintoisia haasteita sekä yritys- että kuluttajamarkkinoilla. Microsoft on innovatiivinen yritys, jossa pystyn hyödyntämään monipuolista ohjelmisto- ja palveluliiketoimintaosaamistani”, Ari Rahkonen kertoo.

Microsoft Oy:ssä työskentelee 250 työntekijää. Suomessa Microsoftin yli 3000 kumppania kattavassa laajassa verkostossa, yhtiön teknologioiden parissa työskentelee yli 15 000 henkilöä.

Microsoftin nykyinen toimitusjohtaja Martti Mehtälä jättää tehtävän tilivuoden 2007 päättyessä kesäkuussa. Martti Mehtälä luotsasi Microsoft Oy:tä 11 vuoden ajan.