Bing on Microsoftin uusi hakupalvelu

Microsoft julkisti tänään Euroopassa beeta-version uudesta hakupalvelustaan Bingistä. Uusi palvelu löytyy osoitteesta www.Bing.com. Microsoft on suunnitellut Bingin sellaiseksi, että sen avulla ihmisten on erittäin nopea tehdä arkipäiväisiä internethakuja. Maailmanlaajuiseen käyttöön Bing tulee 3.6.2009. Bingin kotisivu on visuaalisesti erittäin näyttävä. Se tarjoaa paremman käyttökokemuksen lisäksi uuden hakutulossivun ja entistäkin kehittyneemmän listauksen käyttäjälle merkityksellisistä tuloksista. Kotisivu antaa paljon uutta informaatiota. Mukana ovat mm. linkit tärkeimpiin informaatiolähteisiin ja usein käytettyihin hakualueisiin kuten, matkustamiseen, uutisiin, videoihin ja kuviin. Koska internetin sisältö kasvaa räjähdysmäisesti, on Bing suunniteltu helpottamaan ihmisen suunnistusta tässä tiedon valtameressä. comScore Inc.-yhtiön tutkimusten mukaan kaikkien hakukoneiden tekemistä hauista 30 prosenttia päättyy käyttäjän kannalta epätyydyttävään tulokseen. Tuloksen osoittavat myös, että kaksi kolmasosaa lopuista hauista vaatii tarkennuksia ja tai klikkauksen takaisin hakusivulle. “Useimmat ihmiset pitävät hakukoneita hienoina asioina. Me kuitenkin uskomme, että hakupalvelut ovat vasta lapsenkengissään ja että ihmisillä on oikeus odottaa enemmän käyttämältään hakupalvelulta. Bing on rakennettu asiakaskokemuksia kuunnellen ja sen tarkoitus on auttaa ihmisiä löytämään lyhin reitti onnistuneeseen hakutulokseen”, Microsoftin EMEA-alueen Consumer and Online -yksikön johtaja John Mangelaars toteaa. Hakuähky haltuun Tutkimusten mukaan 66 prosenttia kuluttajista hyödyntää hakukoneita vaikeiden päätöstensä tueksi. Yli puoli tuntia kestävistä nettisessioista kuluttajat käyttävät yli puolet ajasta hakujensa tarkennuksiin. Vain joka neljäs haku onnistuu kerralla. Hakukoneita ei alun perin suunniteltukaan auttamaan ihmisiä tällaisessa päätöksenteossa. Bing puolestaan on suunniteltu auttamaan ihmisiä löytämään haluamansa nopeasti, jotta he voivat hoitaa tehtäviään ja tehdä viisaampia päätöksiä. Bingin kolme tärkeintä tavoitetta ovat: Loistavat tulokset relevantin informaation tunnistamisen kautta. Mukana Best Match -ominaisuus, joka kertoo parhaan tuloksen. Lisäksi Instant Answers -ominaisuus, joka tarjoaa tietoa hakutulossivun muodossa. Organisoidumpi käyttökokemus paremmin lajitellun tiedon ja ryhmätulosten avulla. Web Groups -ominaisuus antaa visuaalisesti intuitiivisen esityksen, jonka avulla tieto muuttuu nopeasti toiminnaksi. Yksinkertaisempaa tekemistä ja helppo pääsy tärkeimmille kuluttajia kiinnostaville aihealueille kuten terveys, ostokset ja matkustaminen.