• Oy SEK Ab/

Businesslikelle henkilöstöpalvelualan paras yleisarvosana Taloustutkimuksen selvityksessä

Henkilöstövuokrauksen ja –rekrytoinnin asiantuntijayritys Businesslike on noussut toimialansa arvostetuimpien yritysten joukkoon. Taloustutkimuksen Suur-Helsingin vaikutusalueella tekemässä Yrityskuvat 2007* –tutkimuksessa Businesslike saa toimialan parhaan yleisarvosanan.

Parhaan yleisarvosanan lisäksi Businesslike saavutti kärkisijan neljässä eri yrityskuvakategoriassa. Henkilöstöpalveluja käyttävien asiakkaiden mielestä Businesslike on muihin tutkimuksessa mukana olleisiin yrityksiin, kuten Eilakaislaan, Manpoweriin ja Adeccoon, verrattuna edellä asiakaspalvelussa, yhteydenpidossa asiakkaisiin, toimitus- ja palvelunopeudessa sekä vuokrahenkilöstön ammattitaidossa ja asiantuntemuksessa.

Businessliken toimitusjohtaja Paula Väänänen näkee tutkimusmenestyksen kumpuavan yrityksen tavasta toimia asiakkaan lähellä.

- Sijoittuminen tutkimuksen kärkijoukkoon asiakkaiden tärkeimpinä pitämissä kriteereissä kertoo, että olemme onnistuneet siirtämään toimintafilosofiamme kulmakivet, asiakkaan tarpeiden kuuntelun ja positiivisen ryhdikkään tekemisen, suoraan käytäntöön.

Myös kyky sopeutua toimintaympäristön ja asiakastarpeiden muutoksiin selittää menestystä.

- Rekrytointitoimeksiannot tulevat alati kiireisemmällä aikataululla ja samalla kisa osaavista ihmisistä on koventunut. Henkilöstöpalveluyrityksen pitää olla notkea ja nopea liikkeissään, jos mielii pärjätä. Pienen yrityksen on helpompi pysyä ketteränä ja luovana, kun organisaation koko ei ole hidaste, Väänänen jatkaa.

- Meillä on ollut onni tehdä töitä hyvien yritysten ja mukavien ihmisten kanssa, jotka ovat saaneet meidät yrittämään parhaamme ja jopa ylittämään itsemme. Tuloksena on ollut onnistuneita rekrytointeja ja työhönsä tyytyväisiä työntekijöitä.

Toimialalla edessä valoisa tulevaisuus

Vuonna 1992 perustettu Businesslike on keskittynyt taloushallinnon ja toimistopuolen

rekrytointeihin. Pääkaupunkiseudulla toimivan Businessliken asiakaskunta koostuu hyvin erikokoisista ja usealla toimialalla toimivista yrityksistä.

- Asiakkaamme ovat usein oman alansa markkinajohtajia. Noin puolet toimeksiannoistamme on vakituisrekrytointeja ja puolet määräaikaisuuksia. Toimeksiantomme koostuvat avustavista toimistotehtävistä päällikkötason tehtäviin asti, Väänänen kertaa yrityksensä taustoja.

Businessliken ja koko toimialan tulevaisuuteen Väänänen suhtautuu yrittäjämäisen positiivisesti.

- Henkilöstöpalveluala on nopeimmin kehittyvä palveluala Suomessa. Kasvu on jatkunut koko 2000-luvun ajan ja uskon sen jatkuvan edelleen, sillä 82 % vuokratyöntekijästä voi suositella vuokratyön tekemistä myös tuttavilleen ja vakituisrekrytoinnit lisääntyvät kaiken aikaa.

*Yrityskuvat 2007 Suur-Helsingin vaikutusalueella -tutkimus on Taloustutkimus Oy:n tuotantoa. Puhelininformoituna kirje- ja internetkyselynä elo-lokakuussa 2007 toteutettuun tutkimukseen on vastannut yhteensä 1 349 alueen eri toimialojen yrityksissä työskentelevää, päättävässä asemassa olevaa henkilöä, joista työvoiman vuokraus/henkilöstöpalvelut -toimialan 17 yritystä arvioi 404 vastaajaa.