Businessliken liikevaihto kasvoi 33 prosenttia

Henkilöstöpalvelualan yrityksillä menee hyvin. Ala on edelleen yksi nopeimmin kasvavista toimialoista Suomessa. Rekrytoinnin ja henkilöstövuokrauksen asiantuntijayritys Businesslikelle vuosi oli erinomainen, mistä todisteena 33 prosentin liikevaihdon kasvu.

Vuosi 2007 oli henkilöstöpalveluyritys Businesslikelle menestyksekäs. Yhtiön liikevaihto kasvoi 33 prosenttia edellisvuoteen verrattuna nousten 2,2 miljoonaan euroon. Erityisen voimakkaasti liikevaihto nousi vakituisten työntekijöiden rekrytointitoimeksiannoissa, joka kasvoi 72 prosenttia. Alkaneelta vuodeltakin on lupa odottaa hyvää, sillä Businessliken liikevaihdon kasvu kiihtyi viime vuoden jälkipuoliskolla 48 prosenttiin.

Businessliken, toimialan ennakoitua 10–15 prosentin* kasvua merkittävästi suurempi, kasvu selittyy yhtiön toimitusjohtaja Paula Väänäsen mukaan monella asialla.

- Ammattitaidollemme on ollut kova kysyntä niin rekrytoinnin kuin vuokratyön saralla. Liikevaihdon merkittävä kasvu useana vuotena peräkkäin kertoo, että olemme kuunnelleet asiakkaiden tarpeet tarkasti ja toteuttaneet näitä toiveita positiivisesti ja ryhdikkäästi.

Asiakkaan toiveiden onnistuneesta täyttämisestä kertoo sekin, että Businesslike sai Taloustutkimuksen Suur-Helsingin vaikutusalueella tekemässä Yrityskuvat 2007 –tutkimuksessa toimialan parhaan yleisarvosanan.

Yleisen taloustilanteen päällä roikkuvista harmaista pilvistä huolimatta Väänänen näkee henkilöstövuokra-alan tulevaisuuden hyvin positiivisena.

- Toimialan kasvu varmasti jatkuu. Asiakasyritykset tietävät, että alan ammattilaiset tekevät rekrytoinnit nopeasti ja korkealla onnistumisprosentilla.

Henkilöstöpalvelualan myönteistä yleistilannetta kuvaa sekin, että 82 prosenttia vuokratyöntekijästä voi suositella vuokratyön tekemistä myös tuttavilleen. Tämän ovat pistäneet merkille asiakasyrityksetkin, jotka ovat lisänneet henkilöstöpalveluyritysten kautta tulevien ihmisten vakituisrekrytointeja. Myös vuokratyösuhteiden keskimääräinen kesto on vuosi vuodelta kasvanut. Businesslikellä se on jo peräti 12,3 kuukautta, alan keskiarvon ollessa kolmen kuukauden tienoilla.

* Henkilöstöpalveluyritysten Liiton (HPL) jäsenkyselyssä 2006 kaksi kolmannesta liiton jäsenistä odotti vuodelle 2007 kasvua 10–15 prosenttia.