Cannes-voittaja Annu Terho SEKin luovaksi suunnittelijaksi

Markkinoinnin ja viestinnän luova talo SEK on nimittänyt Annu Terhon luovaksi suunnittelijaksi. Syyskuun alussa SEKissä aloittanut Terho vahvistaa SEKin kansainvälisen tason luovaa suunnittelua.

Annu Terho tuo SEKiin kokemusta ja näyttöjä kansainvälisen tason mainonnan suunnittelusta. Aiemmin DBB Helsingissä ja Havaksella toiminut Terho on siivittänyt monia tunnettuja brändejä menestykseen. Hän on työskennellyt muun muassa McDonald’sin, Telian (Soneran), Pirkan sekä kansainvälisten kosmetiikka-alan kuluttajabrändien parissa.

Terhon A-klinikkasäätiölle suunnittelema Hirviöt-kampanja voitti Cannesissa kultaleijonan Health & Wellness -kategoriassa vuonna 2014. Samana vuonna Terho myös tuomaroi itse Cannes-töitä Promo & Activation -sarjassa.

”Luova suunnittelu ja sen kansainvälisen tason toteutukset ovat liiketoimintamme ytimessä. Vakuutuimme paitsi Annun osaamisesta ja kokemuksesta myös hänen innovatiivisesta ja tuoreesta otteestaan mainonnan suunnittelussa”, iloitsee SEKin toimitusjohtaja Jaakko Rantala.

Uudessa työssään Terho tulee keskittymään erityisesti suuriin kuluttajabrändeihin. SEKiin hänet houkutteli korkea luovan suunnittelun taso sekä tasa-arvoinen työkulttuuri.

”Annankadulla yhdistyvät mainonnan, markkinoinnin ja viestinnän luova ajattelu. Myös kollektiivinen työtapa, SEKin huikea historia sekä maineikkaat työt sytyttivät halun liittyä joukkoon”, Annu Terho sanoo.

Terho muistuttaa, että menestys syntyy intohimosta ja kokemusperäisestä osaamisesta – ei esimerkiksi siitä, mitä sukupuolta sattuu edustamaan.

”Sukupuoleen liittyvä tasa-arvo on ollut viime aikoina esillä alaamme liittyvissä keskusteluissa – ja syystäkin. Esimerkiksi Cannesissa naisten asemaa on lähdetty vahvistamaan erityisellä ohjelmalla ja monissa voittajatöissä se oli tänä vuonna kantavana teemana. Itse uskon tasa-arvon edistämiseen erityisesti arjen työkulttuurissa”, Terho sanoo.

Lisätietoja:
Jaakko Rantala, toimitusjohtaja, jaakko.rantala@sek.fi, 0400 854 443