DELL ALOITTI TUOTANNON UUDESSA ŁÓDŹIN TEHTAASSA PUOLASSA

Łódżin tehdas nopeuttaa toimituksia yhä kasvaville Euroopan markkinoille

Dell toimittaa tänään ensimmäisen tuotteensa uudesta 35 000 neliömetrin tuotantolaitoksestaan, joka sijaitsee Łódźin kaupungin läheisyydessä. Tehdas toimittaa Dellin tietokoneita suoraan tilauksesta Pohjoismaiden, Itä- ja Keski-Euroopan asiakkaille. Puolan tuotantolaitos tulee nopeuttamaan myös Suomen Dellin toimitusaikoja.

“Tästä lähtien toimitamme asiakkaillemme korkealaatuisia tietokoneita ”Made in Poland“, ” Dell EMEAn toiminnoista vastaava johtaja Nicky Harter kertoo.

“Sijoitimme tehtaan keskeiselle paikalle Eurooppaan, sillä haluamme olla lähellä Keski-ja Itä-Euroopan kasvavia markkinoita. Mitä lähempänä olemme asiakkaita, sitä nopeammin asiakkaamme saavat tilatut tuotteensa,“ hän jatkaa.

Łódź on Dellin toinen tuotantolaitos Euroopassa, sillä ensimmäinen tehdas sijaitsee Limerickissä, Irlannissa. Uuden tehtaan valmistuminen kesti vajaan vuoden. Nyt tehtaassa aloittaa 400 Limerickissa koulutettua ja perehdytettyä työntekijää. Tammikuussa 2008 työntekijämäärä tulee kasvamaan noin 1100 henkilöön.

Dell aloitti tuotantonsa Puolassa Latitude™ and Inspiron™ kannettavilla tietokoneilla ja suunnitelmissa on lisäksi valmistaa myös pöytäkoneita ja palvelimia.

Lisätietoja
Toimitusjohtaja Sam Forsbom, Oy Dell Ab, puh. 0207 533 533, sam_forsbom@dell.com

Tietoja Dellistä
Dell kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa asiakastarpeiden pohjalta rakennettua luotettavaa teknologiaa ja palveluita. Ainutlaatuisen, suoran toimintamallinsa kautta Dell myy globaalisti enemmän tietokonejärjestelmiä kuin mikään muu tietokoneyhtiö, minkä ansiosta Dell on sijalla 25. Fortune 500 -luokituksessa. Lisätietoja: www.dell.com