Dell avasi Euroopan OEM-liiketoimintansa

Dell on avannut Dell Industry Solutions Group (ISG) –yksikkönsä Suomen lisäksi myös muualla Euroopassa. Yksikkö on nyt toiminnassa myös muissa Pohjoismaissa, sekä Ranskassa, Saksassa, Italiassa, Belgiassa, Alankomaissa, Espanjassa, Isossa Britanniassa ja Irlannissa. OEM-liiketoimintaan keskittyvä ISG-yksikkö tarjoaa standardeja ja räätälöityjä ratkaisuja laitevalmistajille, jotka käyttävät tietotekniikkaa tuotteidensa ”aivoina”.

”OEM-liiketoiminnassa tuotteiden elinkaaret ovat pidempiä ja ratkaisut ovat yleensä monimutkaisempia,” sanoo OEM-yksikön vetäjä Oula Maijala Oy Dell Ab:ltä. ”Tämä vaatii erikoisosaamista myynnissä. Pyrimme toimimaan yhdessä OEM-valmistajien kanssa, auttaaksemme heitä yksinkertaistamaan prosessejaan ja tarjoamaan lisäarvoa heidän asiakkailleen.”

Suomessa ISG-yksikkö avattiin jo aiemmin tänä vuonna. Suomessa on kymmeniä yrityksiä, jotka rakentavat teollisuusstandardeihin perustuvia laitteita asiakkailleen ja tarvitsevat luotettavan kumppanin joka voi sitoutua pitkäaikaiseen yhteistyöhön. Dell tarjoaa OEM-toimintaa kaikkien tuotteidensa osalta. Dellin tavoitteena on tehdä OEM-osaamisellaan asiakkaan tuotesuunnittelusta, laitehallinnasta ja logistiikasta yksinkertaisempaa.

”Dell ISG tarjoaa monia tapoja tehostaa tuotesuunnittelua ja tuotantoa,” Maijala sanoo. ”Toimimme tiiviissä yhteistyössä yritysten tuotekehityksen ja markkinoinnin kanssa. Voimme auttaa myös toimitusketjun nopeuttamisessa, esimerkiksi tallentamalla OEM-ohjelmistot valmiiksi laitteille Dellin tehtaalla ja toimittamalla valmiit laitteet suoraan loppuasiakkaille.”

Dell ISG on ollut olemassa Yhdysvalloissa jo noin yhdeksän vuotta, tehden yhteistyötä mm. Googlen kanssa. ISG-yksiköiden laajentuminen Eurooppaan, vahvistaa Dellin yksilöityä tukea globaaleille OEM-asiakkaille. Dellin ISG-yksikköä EMEA-tasolla johtaa Patrick Dwyer.