Dell esittelee alan tiheimmän runkokytkimen konesaleille

• Julkistettu Dell Networking Z9500 on markkinoiden tihein standardikokoinen Ethernet-runkokytkin skaalautuville konesaleille
  • Dell kertoi myös uudesta verkkotoimintojen ohjainohjelmistosta Dell Active Fabric Controller
  • Dell edistää virtualisoitujen verkkojen yleistymistä erityisesti telealalla

Dell kertoi tänään uusista verkkoratkaisuista, joiden avulla yritysasiakkaat voivat tehostaa ja modernisoida toimintojaan skaalautuvissa ja pilvipohjaisissa konesaliympäristöissä.

Uusi Dell Networking Z9500 -kytkin skaalaa konesalin kustannustehokkaasti

Dell julkisti tänään uuden Dell Networking Z9500 -verkkokytkimen. Konesaleille suunnattu 3 RU:n korkuinen runkokytkin on alan tihein standardikokoinen 10/40 GbE -konesalikytkin. Edelliseen Dell-kytkinsukupolveen nähden Z9500 on jopa kolme kertaa tiheämpi RU:ta kohden ja tarjoaa yli 10 Tb/s:n kapasiteetin puolet pienemmällä viiveellä.

Z9500-runkokytkin on suunniteltu erityisesti 10/40 GbE -aggregaatiovaatimuksiin suuryritysten sekä pilvi- ja käyttöpalvelutarjoajien konesaleissa.

Z9500-kytkin on myös joustava, sillä sen kaikkiaan 132 40GbE-porttia ovat laajennettavissa jopa 528 10GbE-porttiin. Kytkin on myös erittäin energiatehokas, sillä se kuluttaa sähköä porttia kohden vain puolet siitä, mitä alan merkittävät vastaavat ratkaisut.

OpenStack-pilvi käyttöön Dell Active Fabric Controller -ohjaimella

Dell julkisti myös Active Fabric Controller -ohjaimen auttaakseen asiakkaita modernisoimaan konesaliensa infrastruktuureja. Dell Active Fabric Controller on varta vasten ohjelmisto-ohjatuille ja virtualisoiduille verkoille suunniteltu ohjain, jolla verkkotoimintoja voidaan ottaa vaivattomasti ja turvallisesti käyttöön pilvi- ja XaaS-ympäristöissä. Ohjain on suunnattu erityisesti OpenStack-pilvikäyttöönottoihin.

Dell jouduttaa Network Functions Virtualization (NFV) -verkkoarkkitehtuurin yleistymistä tiiviissä yhteistyössä eurooppalaisen telealan standardisointijärjestö ETSI:n sekä usean teleyhtiön kanssa CloudNFV-yhteenliittymän puitteissa. Dell kertoi hiljattain myös laajentavansa teknisen yhteistyön Red Hat -ohjelmistoyhtiön kanssa erityisesti telealalle suunnattujen, ohjelmisto-ohjattujen ja NFV-verkkoratkaisujen osalta.

Saatavuus

Dell Networking Z9500-runkokytkin tulee saataville maailmanlaajuisesti kesällä 2014.

Dell Active Fabric Controller -ohjain tulee saataville kesällä 2014.

Dellin ja Red Hatin yhteistyössä suunnitellut OpenStack-pohjaiset verkkoratkaisut tulevat arviolta saataville vuoden 2014 aikana.

Lisätietoja:

Miikka Kanto, Oy Dell Ab, p. 050 505 8581, Miikka_Kanto@Dell.com

Englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa Dellin verkkosivuilla.

Tietoja Dellistä:
Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi