Dell esittelee virtuaalitodellisuuden mahdollistajat

• Dell esittelee uusia virtuaalitodellisuuden kehittämiseen optimoituja tietokonekokonaisuuksia
  • Lisäksi Dell päivittää Precision-työasemansa virtuaalitodellisuuden suunnittelijoiden tarpeita vastaaviksi

Dell on esitellyt uusia, virtuaalitodellisuuden hyödyntämiseen ja kehittämiseen optimoituja ratkaisuja HTC Vive- ja Oculus Rift -ammattikäyttäjille. Yhdessä laite- ja sovelluskumppaniensa kanssa Dell on kehittänyt ratkaisut virtuaalitodellisuuden käyttöön ja hyödyntämiseen kuluttajille sekä virtuaalitodellisuuden ympäristöjen rakentamiseen ammattilaisille.

”Virtuaalinen todellisuus on liiketoimintamahdollisuus, johon Suomessakin ollaan havahtumassa. Tämä täysin uudenlainen kokemuksellisuus tulee olemaan samaa kuin mitä internetvideo on jo povannut. Miten hyvin esimerkiksi suomalainen opetus muotoutuukaan vientituotteeksi virtuaalitodellisuuden avulla? Jotta tällaiset visiot toteutuvat, pitää teknologian olla todella korkeaa luokkaa. Haluamme olla tarjoamassa mahdollisuudet edistää tätä kehitystä”, sanoo Suomen Dellin päätelaitteista vastaava tuotepäällikkö Markus Strandvall.

Dellin kumppaniensa kanssa kehittämien virtuaalitodellisuuden ratkaisuiden vaatimukset ovat:

-          Minimi-CPU-, muisti- ja grafiikkavaatimukset, jotka tukevat virtuaalitodellisuuden visuaalisuutta

-          Luotettavasti toimivat grafiikka-ajurit

-          Kattavat suorituskykytestit, jotka Dell vaatii perustuen virtuaalilasien, internetpalveluiden tarjoajien tai kolmannen osapuolen asianmukaisiin kriteereihin

”Dell Precision on tarjonnut työkaluja ja ratkaisuja 3D-simulaatioille jo vuosikausia. Virtuaalitodellisuus on seuraava visualisoinnin askel. Haluamme tuoda sen kaikkien ulottuville demokratisoimalla teknologian. Haluamme tarjota ammattilaiselle heidän tarvitsemaansa voimaa, suorituskykyä ja luotettavuutta, joita tarvitaan virtuaalitodellisuuden kokonaisuuksien rakentamiseen”, sanoo Dell Precision -työasemista vastaava johtaja Rahul Tikoo.

Samalla Dell julkisti virtuaalitodellisuuden kehitystä tukevia päivityksiä Dell Precision Tower -työasemiin. Uusissa Dell Precision Tower 5810-, 7810- ja 7910-työasemissa ja räkkimalli 7910-koneessa on uudet Intel Broadwell EP -prosessorit, joissa on enemmän ytimiä ja suorituskykyä mallintamiseen, analysointiin ja laskentaan. Muita lisäyksiä ovat mm. AMD:n ja NVIDIAn grafiikkateknologian uusimmat uutuudet sekä Dell Precision Ultra-Speed PCle-ajurit.

Dellin Precision-uutuudet tulevat Suomessa saataville alkaen 5.4.2016.

Markus Strandvall, Oy Dell Ab, Markus_Strandvall@DELL.com , 040 718 2918

Tuotekuvia ja englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa Dellin verkkosivuilla.

Lisätietoja Dellin virtuaalitodellisuuden ratkaisuista englanniksi saatavilla osoitteesta www.dell.com/VRready.

Tietoja Dellistä:
Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi