Dell esitteli konesaleja ja yrityksiä uudistavia IT-ratkaisuja

• Seuraavan sukupolven Dell PowerEdge FX –konvergenssiratkaisu mahdollistaa konesalien joustavan räätälöinnin
  • Dell esitteli uusia ohjelmisto-ohjattuja ratkaisuja Dell XC-sarjan myötä
  • Dell, Intel ja Brocade esittelivät teleoperaattoreille suunnatun virtualisoidun Open Networking -verkkoalustan

Dell julkisti Dell World -tapahtumassa ohjelmisto-ohjattuihin konesaleihin liittyviä uusia tuotteita ja ratkaisuja. Uusi yhdentynyt IT-infrastruktuuriarkkitehtuuri (konvergenssiarkkitehtuuri) auttaa yrityksiä modernisoimaan konesaleja, säästämään kustannuksia ja parantamaan kilpailukykyä.

Dell PowerEdge FX: uusi korttipalvelinarkkitehtuuri täyttää perinteisen ja uuden IT:n välisen kuilun

Konesalit kehittyvät vauhdilla. Yrityksissä on paineita tukea olemassa olevia sovelluksia samalla kun uusia tapoja hyödyntää teknologioita tulisi kehittää, usein rajatuilla budjeteilla. Yleensä yritysten on valittava konesalitoimintojensa perustaksi erilaisten järjestelmäarkkitehtuurien väliltä.

Seuraavan sukupolven Dell PowerEdge FX -arkkitehtuuri on Dellin mullistava lähestymistapa yhdentyneeseen IT-infrastruktuuriin: yksi yhtenäinen modulaarinen ja skaalautuva alusta yhdistää niin korttipalvelin-, tallennus- kuin verkkoratkaisut. Tämä helpottaa infrastruktuurin hallintaa, skaalaamista ja budjetointia.

PowerEdge FX -arkkitehtuuri on rakennettu 2U-kokoiseen koteloon, johon on saatavissa kuusi yhteensopivaa PowerEdge-palvelin-, tallennus- ja verkko-optiota. FX-arkkitehtuurin avulla voidaan rakentaa asiakkaan tarpeisiin sopiva, helposti hallittava IT-kokonaisuus, jonka laajentaminen toteutetaan tarpeen mukaan ilman etupainotteisia investointeja.

Dell tukee uusia IT-lähestymistapoja

Dell laajentaa ohjelmisto-ohjattujen ratkaisujensa valikoimaa julkaisemalla Dell XC –tuotesarjan, joka yhdistää laskenta- ja tallennusresurssit sekä virtualisointikerroksen yhteen pakettiin. Nutanix-ohjelmistoon pohjautuvissa XC-sarjan laitteissa yhdistyvät suuryritystason palvelin- ja tallennuskapasiteetti yhden helposti ylläpidettävän infrastruktuurin alle.

Dell XC -sarjan avulla konesalin mitoittaminen on jatkossa helppoa, sillä konesalin suorituskykyä voi lähtökokoonpanosta alkaen kasvattaa joustavasti ilman rajoja.

Dell, Brocade ja Intel julkistivat uusia avoimia virtualisoituja verkkoratkaisuja

Dell, Brocade ja Intel kertoivat suunnitelmistaan tarjota teleoperaattoreille virtualisoituja verkkoratkaisuja (network functions virtualization, NFV) nopeuttaakseen operaattoreiden palvelutuotantoa. Ratkaisut hyödyntävät Dellin hiljattain julkistamaa NFV-verkkoalustaa sekä Intel® Open Network-, Intel® Data Plane Developer Kit- ja Brocade Vyatta vRouter -teknologiaa.

Lisätietoja

Englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa Dellin verkkosivuilla.

Arto Kähönen, Oy Dell Ab, arto_kahonen@dell.com, p. 040 036 3175

Tietoja Dellistä:
Dell kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi