Dell esitteli palvelimen vaativimpaan suurteholaskentaan

Suurteholaskentaan suunniteltu Dell PowerEdge C4130 tukee jopa neljää grafiikkakiihdytintä. Uutuus tarjoaa 33 prosenttia enemmän kiihdytystehoa kuin alan vastaavat ratkaisut, saavuttaen yhdellä palvelimella jopa yli 7,2 teraflopsia.

Dell rikkoo suurteholaskennan rajoja julkistamallaan PowerEdge C4130 -palvelimella. Vaativimmille työkuormille suunniteltu palvelin on osa Dellin lupausta tarjota asiakkaille käyttövalmiita suurteholaskennan ratkaisuja.

Nopea, saumaton ja luotettava tiedonsaanti ovat tänä päivänä yritysten tärkeimpiä kilpailuetuja. Dell tarjoaa näihin tarpeisiin vankkoja, skaalautuvia ja innovatiivisia suurteholaskennan ratkaisuja, jotka nopeuttavat tiedon jalostamista. Uusi PowerEdge C4130 -ratkaisu auttaa erityisesti suurteholaskentaa hyödyntäviä tutkimuslaitoksia sekä tietojenkäsittely-, teollisuus- ja rahoitusalan yrityksiä.

Kiihdyttimille optimoitu palvelin pienessä koossa

Dell PowerEdge C4130 tarjoaa äärimmäisen grafiikkapiiritiheyden 1U-korkeassa räkkipalvelimessa, joka on suunniteltu erityisesti suurteholaskentaan ja nopeuttamaan vaativimpia työkuormia.

PowerEdge C4130 on markkinoiden ainoa Intel® Xeon® E5-2600v3 -suorittimilla varustettu 1U-kokoinen palvelin jopa neljällä grafiikkapiirillä/kiihdyttimellä [1]. Grafiikkapiiri-/kiihdytintiheys on jopa 33 % suurempi kuin alan vastaavilla ratkaisuilla [2]. Niin suoritinta kuin U-räkkiyksikköä kohden PCIe-grafiikkapiirejä/-kiihdyttimiä on 400 % enemmän kuin muissa alan vertailukelpoisissa järjestelmissä [1]. PowerEdge C4130 saavuttaa yli 7,2 teraflopsia yhdellä 1U-palvelimella ja jopa 4,17 gigaflopsia wattia kohden [3]. Asiakkaat voivat näin optimoida suorituskyvyn tarpeen mukaan ja ratkaista perinteiseen konesaliin liittyvät tilan- ja energiankäyttörajoitukset.

Uusimmalla NVIDIA- ja Intel-teknologialla varustettu PowerEdge C4130 on saatavana viitenä eri kokoonpanona eri laskentatarpeisiin. Supertietokoneita vastaava ketteryys tuo datamassoja murskaaville tiedeorganisaatiolle sekä rahoitus- ja teollisuusyrityksille nopeampia tuloksia.

PowerEdge C4130 tukee kahta Intel® Xeon® E5-2600v3 -suoritinta, 16 DIMM-moduulin edestä DDR4-muistia ja kahta 1,8 tuuman SATA SSD -käynnistysasemaa. Neljällä 300W Intel® Xeon Phi™ -apusuorittimella tai NVIDIA Tesla -grafiikkapiirikiihdyttimellä varustettuna, PowerEdge C4130 mahdollistaa monimutkaisten ja intensiivistenkin työmäärien saumattoman laskennan.

Dell PowerEdge C4130 tulee saataville maailmanlaajuisesti 2.12.2014.

Lisätietoja

Englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa Dellin verkkosivuilla (englanniksi).

Arto Kähönen, Oy Dell Ab, arto_kahonen@dell.com, p. 040 036 3175

[1] Perustuu Dellin sisäiseen mittaukseen marraskuussa 2014.
[2] Perustuu Dellin sisäinen mittauksen useilla grafiikkapiireillä 1U-räkkitilaa kohden, verrattuna SuperMicro SYS 1028GR-TR sekä HP SL250s Gen8 (SL6500) -ratkaisuihin marraskuussa 2014.
[3] Perustuu Dell-laboratorion High Performance Linpack (HPL) -vertailutesteihin marraskuussa 2014. Todellinen suorituskyky vaihtelee kokoonpanon, käytön ja valmistuserän mukaan.

Tietoja Dellistä:
Dell kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi.