Dell esitteli uudistetun ja kattavan valikoiman IT-laitteita oppilaitoksille

• Uudet IT-ratkaisut on suunniteltu palvelemaan yksilöllisen oppimisen tarpeita
  • Dell Chromebook 11 -kannettavan innovatiivinen ja kestävä rakenne helpottaa ryhmätyöskentelyä
  • Dell Venue 10 Pro -tabletti tarjoaa oppilaille mukautuvan opetusvälineen luokkahuoneessa ja sen ulkopuolella
  • Dell Latitude 11 Education on markkinoiden turvallisin, hallittavin ja luotettavin opetuskannettava

Dell julkisti tänään uusia opetusalalle suunnattuja IT-laitteita oppimiskokemuksen parantamiseksi: Dell Chromebook 11 -kannettava, Venue 10 Pro -tabletti, Latitude 11 Education -sarjan kannettava sekä S510-projektori.

Opetusympäristöt muuttuvat vauhdilla, ja innovatiiviset teknologiat tarjoavat opiskelijoille uusia yhteisöllisiä oppimiskokemuksia. Viimeisimmät Dell-laitteet mahdollistavat jatkossakin oppilaiden kykyjen esille tuomisen. Laitteet kestävät myös oppilaan arkeen kuuluvat koulupihan iskut, putoamiset ja roiskeet. Kaikkien uutuuksien rungot on vahvistettu kumilla iskujen vaimentamiseksi.

Uusin laitevalikoima tukeutuu Dellin nykyisiin oppimispalveluihin ja opetusalan tiedonhallintaratkaisuihin. Dell auttaa kattavalla IT-strategiallaan kouluja luomaan tuottavan ja henkilökohtaisen digitaalisen oppimisympäristön, joka keskittyy parantamaan oppimistuloksia.

Innovatiivinen Chromebook elävöittää ryhmätyöskentelyä luokkahuoneissa

Dell julkisti toisen sukupolven menestyksekkäästä Dell Chromebook 11 -kannettavastaan. Chromebook 11:ssa on useita innovatiivisia ominaisuuksia, kuten heijastamaton HD-näyttö valinnaisella kosketusnäytöllä, nesteenkestävällä näppäimistöllä, kosketuslevyllä ja integroidulla HD-videokameralla. Monipuoliset liitännät, kuten langaton 2x2 LAN, 802.11 ac/a/b/g/n, Bluetooth 4.0, ja jopa 10 tuntia kestävä akku [1] varmistavat, että opiskelijat voivat olla verkossa koko päivän ilman johtoja ja latureita.

Dell Chromebook 11 on ensimmäinen ”merkkivalo-ominaisuudella” varustettu kannettava. Merkkivalon avulla opettajat voivat helposti seurata oppilaiden toimintaa, lisätä vuorovaikutusta, ohjata ryhmiä ja tehdä pikakyselyitä. Laite on myös kytkettävissä Google Apps for Education -sovelluksiin.

Mukautuvuutta liikkuville oppilaille

Dell julkaisi myös uusia tabletteja. Venue 10 Pro:ssa (Windows 8.1) on 10,1 tuuman HD- tai Full HD –näyttö. Valinnaisella kiinnitettävällä ja kääntyvällä näppäimistöllä varustettuna, laitetta voi käyttää viidessä eri asennossa. Lisävarusteena hankittava stylus-ohjauskynä tarjoaa myös perinteisen ”kynä ja paperi” -kokemuksen.

Latitude-opetuskannettava tarjoaa turvallisen ja kestävän oppimiskokemuksen

Dell Latitude 11 Education -sarjan kannettava tietokone on kehitetty opetustarkoitukseen. Viimeisimmät Dell-palvelut ja -laitteet helpottavat Latitude 11 liittämisen laajempaan laitekantaan. Dell-tietokonekärryyn asetettuna kannettavien ohjelmistot voidaan päivittää ja akut ladata keskitetysti yön yli. Latitude 11:ssa on kattava salaus, kehittynyt todennus ja huippuluokan haittaohjelmien ehkäisy (Dell Data Protection).

Latitude 11 Education -kannettavassa on 11,6-tuumainen Corning Gorilla Glass NBT -lasilla varustettu näyttö (kosketusominaisuudella tai ilman) ja täysikokoinen näppäimistö. Laite on läpäissyt MIL-STD 810G -standardin paine-, lämpötila-, isku- ja tärinätestit. Latitude 11:ssä on myös täysin tiiviit, roiskeilta suojatut näppäimistön ja kosketuslevyn. Kumivahvistus vaimentaa hyvin iskuja.

Interaktiivisia projisointeja

Dell auttaa myös opettajia toteuttamaan kiinnostavampia oppitunteja julkaisemalla interaktiivisen S510-projektorin. Oppilaat voivat aktiivisesti osallistua projektorilla esitettävään sisältöön. S510:ssä on sisäänrakennetut WLAN-, Miracast- ja Intel WiDi -teknologiat sisällön jakamiseksi langattomasti.

Virtaviivaista ja luotettavaa tietotekniikkaa oppilaitoksille

Dell kertoi hiljattain uusista IT-hallintaratkaisuista ja tukipalveluista:

• Dell yksinkertaistaa opetuslaitteiden hallintaa Dell KACE K1000 versio 6.3 -hallintalaitteella. Laite tukee markkinoiden ensimmäisenä myös Chromebook-kannettavia.
  • ProSupport Plus PC:ille ja tableteille, jonka avulla opettajat välttyvät murehtimasta opetuslaitteiden tietoturvasta ja hallinnasta.

Saatavuus

• Dell Chromebook 11 tulee saataville Suomessa 24.2.2015
  • Latitude 11 Education -sarja tulee saataville Suomessa 3.3.2015
  • Venue 10 Pro 5000 -sarja tulee saataville Suomessa lähiviikkoina
  • Dell S510 –projektori on heti saatavilla.
  • Dell KACE K1000 v6.3 on saatavilla fyysisenä, virtuaalisena tai isännöitynä laitteena.
  • Dell ProSupport Plus on heti saatavilla.

Markus Strandvall, Oy Dell Ab, p. 040 718 2918, Markus_Strandvall@DELL.com
Englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa Dellin verkkosivuilla (englanniksi).

Tietoja Dellistä:
Dell kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi.