DELL INVESTOI MILJARDI DOLLARIA UUSIIN TEKNOLOGIARATKAISUIHIN

• Dell perustaa useita pilvipalveluita tarjoavia uuden sukupolven konesaleja
• Dell myös lisää ratkaisukeskusten määrää runsaasti auttaakseen asiakkaitaan suunnittelemaan ja kehittämään tietotekniikkaratkaisujaan tehokkaasti
• Dell tuo myös uusia avoimia, tehokkaita ja kustannustehokkaita ratkaisuja konesalin ja työpöydän virtualisointiin

Dell aikoo kuluvan tilivuoden aikana investoida miljardi yhdysvaltain dollaria (n. 0,7 miljardia euroa) uusiin ratkaisuihin, palveluihin sekä pilviteknologiaan. Dell haluaa näin tarjota asiakkailleen viimeisimmän tietojenkäsittelyyn ja –jakamiseen liittyvän kehityksen ja auttaa heitä saavuttamaan tuottavuutta virtuaalisella aikakaudella.

Uudet konesalit tehostavat työskentelyä pilvessä
Seuraavan kahden vuoden aikana Dell perustaa useita huipputehokkaita konesaleja ympäri maailman tarjotakseen asiakkailleen pääsyn sekä yksityisiin että julkisiin pilviteknologioihin. Yhdistämällä Dellin teknologia- ja palveluosaamisen yhteistyökumppaneittensa johtaviin ratkaisuihin, uudet konesalit tarjoavat pilvipalveluina niin infrastruktuuri- ja alustapalveluita kuin työpöytävirtualisointia sekä IT-ulkoistuspalveluitakin.

Uudet ratkaisukeskukset osoittavat suunnan tulevaisuuteen
Dell aikoo tänä vuonna avata 12 ratkaisukeskusta eri puolille maailmaa ja suunnittelee avaavansa niitä 10 lisää seuraavan puolentoista vuoden aikana. Näiden myötä Dell tuo avoimia, tehokkaita ja kustannustehokkaita ratkaisuja asiakasorganisaatioille ympäri maailman. Ratkaisukeskuksissa Dellin asiantuntijat auttavat kutakin asiakasta saamaan irti mahdollisimman paljon hyötyjä omasta IT-budjetistaan muun muassa tarjoamalla heille konseptitestausympäristön.

Uusia ratkaisuja virtuaaliselle aikakaudelle
Dell julkisti tänään alla kuvatut konesaleihin, sähköpostien ja tiedostojen arkistointiin sekä loppukäyttäjätyöskentelyyn liittyvät uudet ratkaisut.

Uuden sukupolven tietokeskustyöskentelyä

• Dell vStart — Dell tarjoaa helpon tien virtuaalisen infrastruktuurin perustamiseksi. Dell vStart nopeuttaa ja yksinkertaistaa virtualisoinnin käyttöönoton tarjoamalla asiakkailleen mahdollisuuden ostaa kokonaisen käyttövalmiin virtuaalisoituun ympäristöön soveltuvan infrastruktuuriratkaisun. vStartin avulla koko ratkaisu toimitetaan täysin toimintavalmiina ylläpitämään jopa 200 virtuaalikonetta yhdestä hallintaympäristöstä käsin.
  • Dell ja Microsoft yhteistyöhön hallinta- ja virtualisointiratkaisujen osalta: Tänään Dell ja Microsoft julkistivat kolmevuotisen strategisen yhteishankkeen, jonka tavoitteena on toimittaa integroituja hallinta- ja virtualisointiratkaisuja asiakkailleen ja näin nopeuttaa virtualisoinnin yleistymistä.

Älykästä tietojenhallintaa
Dellin uusi sähköpostien ja tiedostojen arkistointiratkaisu auttaa asiakasta hallitsemaan toimintansa kannalta elintärkeää tietoa. Dellin kokonaisratkaisut (end-to-end) helpottavat tallennusoptimoinnissa. Samalla ne helpottavat suunnitteluun, käyttöönottoon ja hallintaan liittyviä yleisiä haasteita.

Loppukäyttäjäratkaisuja
Dell Desktop Virtualization Solutions (DDVS) on kattava valikoima ratkaisuja, jotka auttavat organisaatioita ottamaan työpöytävirtualisoinnin nopeammin käyttöönsä. Palvelut sisältävät konfiguroidun ja testatun laitteiston ja ohjelmiston. Virtualisointiratkaisujen avulla asiakas voi ylläpitää etätukea mihin tahansa tietoverkossaan olevaan päätelaiteeseen, ajasta ja paikasta riippumatta, kustannustehokkaasti, turvallisesti ja suunnitelmien mukaisesti.

Ratkaisujen saatavuus:

• Dell vStart –ratkaisut ovat jo saatavilla Yhdysvalloissa. Euroopan osalta ratkaisujen arvioidaan tulevan saataville toisesta vuosineljänneksestä alkaen.
  • Dellin ja Microsoftin virtualisointiratkaisut ovat tällä hetkellä saatavilla maailmanlaajuisesti.
  • Sähköpostien ja tiedostojen arkistointiratkaisut ovat jo saatavilla Yhdysvalloissa. Euroopan osalta ratkaisujen arvioidaan tulevan saataville toisesta vuosineljänneksestä alkaen.
  • Työpöytävirtualisoinnin ratkaisut ovat saatavilla Yhdysvalloissa. Euroopan osalta ratkaisujen arvioidaan olevan saatavilla myöhemmin tämän vuoden aikana.

Englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa osoitteessa http://content.dell.com/us/en/corp/d/press-releases/2011-04-07-dell-invests-solutions-services.aspx.

Lisätiedot:

Lisätietoja Suomessa: Sanna Nieminen, Markkinointijohtaja Oy Dell Ab, puh. 040 588 2838, sanna_nieminen@dell.com

Lisätietoja (englanniksi)
:
Viestintä:
Emma Ferns, Dell, puh.
+44 1344 373 152, emma.ferns@dell.com
Simone Versteeg, Dell, puh. +31 (0) 20 674 47 37, simone_versteeg@dell.com

Tietoja Dellistä
Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi