DELL JULKAISI UUSIA PALVELIMIA JA PÄIVITTI HALLINTAJÄRJESTELMÄNSÄ

Dell PowerEdge R900 on kaikkien aikojen tehokkain Dell-palvelin
Dell OpenManage-hallintaohjelmisto päivittyi versioon 5.3 – tarvittavien ylläpitokonsolien määrä vähenee

Dell on julkistanut Oracle Open World-tapahtuman yhteydessä uusia palvelimia. Malliston lippulaivaksi nousee Dell PowerEdge R900, 4U-kokoinen kehikkoasenteinen palvelin. Nelikantainen PowerEdge R900 tarjoaa markkinoiden parhaan suorituskyvyn tietokantakäyttöön, käytettäessä Oracle Database 10g Release 2:a (Lähde: SPECjAppServer2004-testi[1]). Palvelin on suunniteltu eritoten liiketoimintakriittisiin operaatioihin ja se soveltuu laajennettavuutensa, muistiratkaisunsa ja uusien Intel® Xeon® Quad-Core-suorittimiensa ansiosta erinomaisesti virtualisointiratkaisuihin.

Poweredge R900-palvelimen ominaisuudet lyhyesti:

• Tukee Dell OpenManage 5.3-hallintaohjelmistoa, joka mahdollistaa yksinkertaisemman hallinnan
• Tukee PMBus-, iSCSI boot- ja 10 gigabitin Ethernet-standardeja
• TPM-turvapiiri kriittisen tiedon suojaamiseen
• Uudet korkean tehokkuuden omaavat virtalähteet vähentävät sähkönkulutusta erityisesti pienillä kuormilla

Dell on julkistanut myös kaksi pienempää palvelinta, jotka auttavat yksinkertaistamaan palvelinympäristöjä. Dell PowerEdge R200 on kehikoasenteinen palvelin, joka on suunniteltu eritoten verkon infrastruktuurin ylläpitämiseen. Dell PowerEdge T105 on AMD-suorittimella varustettu, tornikoteloinen palvelin, joka on suunnattu eritoten sähköposti-, web- tai tiedosto- ja tulostinpalvelimeksi pieniin yrityksiin.

Lisäksi Dell on julkistanut uuden version OpenManage-hallintaohjelmistostaan ja laajentaa OpenManage Certified Partner-ohjelmaansa, jonka ansiosta monen toimittajan ympäristöt ovat yksinkertaisemmin hallittavissa yhdellä työkalulla. Tällä hetkellä ohjelman piirissä ovat Altiris, BMC Software, Dorado Software, LANDesk, Microsoft ja Novell. OpenManage 5.3 kuuluu vakiovarusteena kaikkiin uusiin palvelimiin.

”Emme halua laskuttaa perusylläpitoon kuuluvista työkaluista,” kertoo tuotepäällikkö Marko Kortetmäki Oy Dell Ab:ltä. ”OpenManage-ohjelmistoon kuuluvat myös virranhallitatyökalut, sekä virtuaalikoneiden valvonta, ominaisuudet jotka puuttuvat useista maksullisista ohjelmistoista. Tarkoituksenamme on yksinkertaistaa laitteiden hallintaa ja vähentää ylläpidon työkuormaa.”

Dell OpenManage 5.3 ominaisuudet lyhyesti:

• Alan ensimmäinen käytönaikainen kiintolevyn firmware-ohjelmiston päivitystyökalu, joka nopeuttaa päivitystä 99% eikä vaadi käyttökatkoa
• Yhteisen käyttöliittymän ja komentorivin ansiosta ylläpitokonsolien tarve pienenee kolmanneksella
• Uudet script-toiminnallisuudet vähentävät asennuksiin ja päivityksiin kuluvaa aikaa
• Päivitysten lataaminen automaattisesti OpenManage IT Assistant-hallintakonsolin tietokantaan, josta ne voidaan heposti jakaa palvelimille

Hinnat
PowerEdge-palvelimien arvonlisäverolliset hinnat alkavat 625 eurosta.

[1] Based on SPECjAppServer2004 testing results by Dell Labs in September 2007 for the Dell PowerEdge R900 with four X7350 Quad-Core Intel Xeon processors, 2.93GHz, 8MB L2 Cache, 64GB DDR2-667 memory, Red Hat Enterprise Linux 5 EM64T running Oracle Database Enterprise Edition Release 10.2.0.2 compared to all 2-node server results published on www.spec.org as of November 4, 2007. For the latest SPECjbb2005 benchmark results, visit http://www.spec.org/osg/jAppServer2004/