• Oy SEK Ab/

Dell julkistaa useita tablet- ja PC-tietokoneita Microsoftin Windows 8 -käyttöjärjestelmällä

• Kosketusnäytöllä varustetut Dell Latitude ja XPS -tablet-tietokoneet ovat nyt saatavilla Microsoftin Windows 8 -käyttöjärjestelmällä
  • Uudet tablet-tietokoneet, kannettavat, modulaariset sekä käännettävällä näytöllä varustetut laitteet saatavilla tästä päivästä lähtien
  • XPS-laitteet kaventavat työn ja vapaa-ajan välistä kuilua
  • Uudet Dell Latitude -tablet- ja Ultrabook-tietokoneet tarjoavat viimeisimmät tietoturva- ja hallintaominaisuudet

Dell tuo markkinoille tuoreen valikoiman työ- sekä viihdekäyttöön suunniteltuja tietokoneita, jotka on optimoitu erityisesti Windows 8 -käyttöjärjestelmän kosketusympäristöön. Kaikki uudet Dell XPS ja Latitude-laitteet on näyttävästi ja kestävästi muotoiltu ja sisältävät vertaansa vailla olevia tietoturva- ja hallintaominaisuuksia.

Tänään viisi uutta PC:tä sekä tablettitietokonetta tulevat myyntiin: XPS 10- ja Latitude 10 -tablet-tietokoneet, Latitude 6430u-kannettava, kosketusominaisuuksilla varustettu OptiPlex 9010 All-in-One -tietokone sekä Inspiron 15z -kannettava. Nämä uudet laitteet liittyvät jo aiemmin julkistettujen, XPS 12 -kannettavan sekä kosketusominaisuuksilla varustettujen XPS One 27:n ja Inspiron One 23 All-in-Onen, seuraan.

Uudet Dell-tablet-tietokoneet työ- sekä viihdekäyttöön

XPS 10 on liikkuvan työn ammattilaisille suunniteltu laite, joka työkäytössä tarjoaa kannettavan kaltaista tuottavuutta ja vapaa-ajalla tabletille ominaisen käyttökokemuksen. HD-tason monikosketusnäytössä on valmius jaetulle näytölle. Valinnaisessa kannettavassa telakassa on täysikokoinen näppäimistö, tasohiiri, liitäntöjä, stereokaiuttimet sekä ylimääräinen akku. XPS 10:ssä on Windows RT -käyttöjärjestelmä sekä kaksiytiminen ARM -arkkitehtuuri.

Latitude 10 on 10 tuuman näytöllä varustettu tablet-tietokone, joka istuu helposti ja turvallisesti olemassa oleviin IT-ympäristöihin. Kuten kaikki Dellin yrityskannettavat, myös Latitude 10:n voi liittää hallintajärjestelmiin. Se sisältää vaihdettavan akun sekä ensiluokkaiset, valinnaiset tietoturvaominaisuudet, kuten Dell Data Protection | Encryption tietojen salaukseen.

Uutuus on saatavilla alkuvuodesta 2013 myös valinnaisella sormenjälkitunnistimella sekä älykorttilukijalla ja on siten ihanteellinen esimerkiksi terveydenhuoltoalalla tai julkisella sektorilla. Latitude 10 tarjoaa jopa 18 tunnin akkukeston sekä valinnaisen telakan ja ohjainkynän. Laitteessa on monipuoliset multimediaominaisuudet ja se on yhteensopiva lisälaitteiden sekä kaikkien nykyisten Windows-sovellusten kanssa.

Dell Latitude 6430u tekee yrityskoneet trendikkäiksi

Latitude 6430u on Dellin ensimmäinen yrityskäyttöön suunniteltu Ultrabook. Esteettinen ulkomuoto ja yritysten edellyttämät tietoturva- ja hallittavuusominaisuudet yhdistyvät kestävässä, ohuessa ja näyttävästi muotoillussa kuoressa. Latitude 6430u on erittäin hallittava ja kestävä: se on läpäissyt Yhdysvaltojen armeijan MIL-STD 810G -standardin testejä enemmän kuin muut vastaavat laitteet luokassaan. Laite on luokassaan ensimmäinen, joka tarjoaa langattoman WiGig-teknologiaan perustuvan telakointiratkaisun. Tämä mahdollistaa laitteiden välisen langattoman yhteyden usean gigabitin datansiirtonopeuksilla. Kymmenen tunnin akkukesto yhdellä latauksella pitää Latitude 6430u:n toiminnassa koko päivän.

OptiPlex 9010 All-in-One on sulavalinjainen 23-tuumainen PC, joka lisää tehokkuutta samalla säästäen pöytätilaa. Kosketusnäyttöjen uskotaan lisäävän tuottavuutta ja ryhmätyöskentelyä yrityksissä, mutta joskus työtila asettaa haasteita. Yritysmalliston All-in-One -tietokone tarjoaa valinnaisen monikosketusnäytön, kiinteän tai liikkuvan kameran sekä nivelellisen jalustan. Laite on optimoitu Microsoft Lync -viestintäohjelmistolle parantamaan käyttökokemusta Windows 8:lla.

Uusia kosketusnäyttöjä joulumarkkinoille

Inspiron 15z -Ultrabook-kannettavassa on valinnainen kosketusnäyttö ja se sisältää hoikkaan siluettiin puristettuja ominaisuuksia käyttäjille, jotka haluavat astetta paremman näytön, enemmän viihdeominaisuuksia ja laskentatehoa. Tuumaakin ohuemmassa, alumiinipintaisessa Inspiron 15z:ssa on suorituskykyä, pitkä akunkesto ja nopea reagointivalmius.

23-tuumainen S2340T -monikosketusnäyttö on suunniteltu erityisesti Windows 8 -käyttöön. Esteettinen ja suorituskykyinen S2340T on Dellin ensimmäinen ulkoinen monikosketusnäyttö, soveltuen erityisesti mediaviihde-elämyksiin 90 astetta kääntyvällä moniasentoisella niveljalustallaan.

Langaton TP713 -touchpad on niin ikään optimoitu Windows 8:lle. Lasinen kosketuspinta peittää laitteen koko yläpinnan ja tekee selailusta ja pyyhkäisyistä vaivatonta usealla sormella. Monikosketusominaisuus tuo lisää toiminnallisuuksia uusia Windows 8 -sovelluksia käytettäessä.

Saatavuus ja hinnat:

Myynnissä ja toimitettavissa 26.10.:

• S2340T-monikosketusnäyttö, alkaen USD 649,99
  • TP713-kosketuslevy, alk. USD 69,99
  • XPS One 27 kosketusominaisuudella, alk. USD 1 599,99
  • XPS 13, alk. USD 999,99

Marraskuussa toimitettavissa:

• XPS 12 -kannettava ympärikäännettävällä näytöllä, alk. USD 1 199,99
  • Latitude 10 -tablet-tietokone, alk. USD 699
  • OptiPlex 9010 All-in-One kosketusominaisuudella, alk. USD 1 880

Joulukuussa toimitettavissa:

• Inspiron 15z kosketusominaisuudella, alk. USD 899,99 (USD 749,99 ilman kosketusominaisuutta)

Tammikuussa 2013 toimitettavissa:

• XPS 10 tablet-tietokone, alk. USD 499 (USD 649 näppäimistötelakalla)

Latitude 6430u tulee myyntiin ja toimitettavaksi marraskuussa.

Lisäksi kaikki tällä hetkellä toimitettavat Dell PC:t sekä Precision-työasemat ovat nyt saatavilla ja esitilattavissa Windows 8:lla osoitteessa www.dell.fi.

Englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa Dellin verkkosivuilla.

Lisätietoja:
- Markus Strandvall, Oy Dell Ab, p. 040 718 2918, Markus_Strandvall@DELL.com
- Lehdistökansio (englanniksi)

Tietoja Dellistä
Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi