DELL JULKISTAA UUDET RATKAISUNSA UUDEN TYÖNTEKIJÄSUKUPOLVEN TARPEISIIN

Yhtiön kaikkien aikojen suurin yritystietokonevalikoiman päivitys parantaa saavutettavuutta, hallittavuutta ja turvallisuutta kaiken kokoisille organisaatioille
• Lisäksi suunnitteilla on nykyisen Tablet-tietokonevalikoiman laajentaminen 10 tuuman Windows 7 –pohjaisella yritystabletilla myöhemmin tänä vuonna
• Uudet Dellin palvelut auttavat asiakkaita ottamaan tehokkaasti käyttöön ja hallitsemaan yrityslaitteita

Dell vastaa uuden työntekijäsukupolven tarpeisiin päästä käsiksi yrityksen työkaluihin ajasta ja paikasta riippumatta, julkistamalla tänään 24 uutta yrityskannettavaa, -Tablet-tietokonetta, -pöytäkonetta sekä -tehotyöasemaa. Kyseessä on yksi yrityksen historian suurimmista lanseerauksista. Lanseeraus on osa Dellin suurempaa uudistusten sarjaa tulevana vuonna.

Tavat, joilla työntekijät pääsevät käsiksi yrityksen tietoihin ja työkaluihin muuttuvat nopeasti, kasvattaen yhä enemmän tuottavuutta ja osaamista. Lisäksi työvoima jatkaa maantieteellistä hajaantumistaan maailmanlaajuisesti. IDC arvioi, että kolmasosa maailman työvoimasta on liikkuvaa vuoteen 2013 mennessä . Uudet Dell-ratkaisut nostavat rimaa muotoilun, hallittavuuden ja tietoturvallisuuden osalta. Ratkaisut on suunniteltu ”alhaalta ylöspäin”, jotta loppukäyttäjät voisivat työskennellä mahdollisimman tehokkaasti, samanaikaisesti tarjoamalla sopivan hallittavuustason yrityksen IT-hallinnolle.

Dellin uusi tarjonta sisältää kannettavat tietokoneet Dell Latitude E5420, E5520, E6220, E6320, E6420, E6520 ja E6420 ATG sekä XT3 Tablet-tietokoneen. Lisäksi Dell lanseeraa Dell OptiPlex 990, 790 ja 390 –pöytäkoneet sekä pienen kokoluokan OptiPlex All-in-One –ratkaisun. Dell julkisti myös Dell Precision T1600 -tehotyöaseman sekä kannettavat tehotyöasemat Dell Precision M660 ja M4600.

Lisäksi Dell suunnittelee laajentavansa Tablet-tietokonevalikoimaansa 10-tuumaisella, Windows 7 –pohjaisella, yrityskäyttöön soveltuvalla Tabletilla myöhemmin tänä vuonna. Kyseinen Tablet on suunniteltu enemmän liikkuvuutta tarvitseville käyttäjille sekä IT-organisaatioille, jotka vaativat ohjailtavuutta, turvallisuutta, hallittavuutta ja integrointia nykyiseen IT-infrastruktuuriinsa. Dellin Tablet mahdollistaa sovellusten ja tietojen saavutettavuuden tien päällä, samalla huomioiden yrityksen tietoturva- sekä muut IT-vaatimukset.

Uusien Latitude-kannettavien ominaisuuksia:
• Täysin uusi muotoilu;
• Vahvasti parannettu tietoturva: etätiedonpoistopalvelu ja Free Fall Sensor, joka suojaa laitteen pudotessa;
• Tuki esi-integroiduille Citrix- ja VMware –etätyöaseman pääteohjelmille;
• Yhteiset ominaisuudet 26 eri Latitude-mallin välillä – telakka, akku, näppäimistön koko – helpottavat laitteiden hallintaa;
• Markkinoiden ainoa yritysratkaisu taustavalaistulla näppäimistöllä, joka mahdollistaa työskentelyn missä vain; sekä
• Toisen sukupolven Intel® Core™ -suorittimet sekä uudet näytönohjaimet ja muistit.

Dell OptiPlex -tuoteperhe
OptiPlex-tuoteperhe sisältää turvallisimmat, joustavimmat ja hallittavimmat pöytäkoneet, tarjoten päivittäistä tuottavuutta tärkeisiin työtehtäviin. Uusi tuoteperhe sisältää OptiPlex 990, 790 ja 390 –pöytäkoneet. Tuotteiden ominaisuudet:
• Koteloiden yhtenäinen muotoilu: aukaistavissa ilman työkaluja
• Pienet koot ja enemmän kotelovaihtoehtoja;
• Yhteensopivuus työpyötävirtualisointiin ja
• Uusi Intel® vPro™ -suoritinteknologia sekä uudet näytönohjaimet ja muistit

Dell Precision -tuoteperhe
Dell Precision –tehotyöasemat on kehitetty erityisen suorituskykyisiksi ja skaalautuviksi. Ne on suunniteltu ammattilaisille, jotka käyttävät grafiikka- ja laskentaintensiivisiä muotoilu-, analysointi-, tiede-, erikoistehoste-, animaatio-, kuva-, ääni- sekä talouslaskentasovelluksia.

Dell julkaisi tänään Dell Precision T1600-tehotyöaseman, joka sisältää seuraavat ominaisuudet:
• Ammattitason 2D-sovelluksille ja perustason 3D-sovelluksille suunniteltu yksikantainen, perustason tehotyöasema;
• ISV-sertifiointi AutoCAD-, Pro/Engineer- sekä tietyille muille ohjelmistosovelluksille;
• Toisen sukupolven Intel® Core™ ja Xeon™ -suorittimet, näytönohjaimena Intel HD tai erillinen AMD:n tai NVIDIAn näytönohjain; sekä
• Juuri sopivan kokoinen kotelo – aukaistavissa ilman työkaluja

Tänään julkistettiin myös kannettavat tehotyöasemat Dell Precision M6600 ja M4600, jotka on kehitetty vaativille käyttäjille. Tarkempia tietoja Dellin kannettavista tehotyöasemista on saatavissa lähikuukausina.

Dellin hallintaratkaisut
Auttaakseen yrityksiä nopeasti ottamaan käyttöön ja hallitsemaan uusia tietojenkäsittelyratkaisuja, Dell KACE –hallintaratkaisu automatisoi aikaa vaativia manuaalisia IT-tehtäviä, ensimmäisestä tietokoneen käyttöönotosta jatkuvaan laitehallintaan ja laitteiden poistoon asti. Dell KACE –hallintaratkaisut tarjoavat helppokäyttöistä ja kokonaisvaltaista hallintaa paikallis- ja etäjärjestelmille: laitteisto- ja ohjelmistoinventaariot, ohjelmistojen levitys, korjaustiedostonhallinta sekä käyttöjärjestelmä- ja ohjelmistolevykuvat .

Dell-palvelut
Dell tarjoaa kattavan palveluvalikoiman, joka auttaa asiakkaita automatisoimaan yrityskannettavien ja pöytäkoneiden käyttöönoton ja hallinnan. Lisäksi palvelut auttavat turvallisesti poistamaan vanhentuneet tai käytöstä poistetut laitteet. Esimerkkejä palveluista ovat:
• Käyttöönottopalvelut: Yksinkertaistavat ja nopeuttavat uusien järjestelmien räätälöinnin ja käytön. Dellin käyttöönottopalvelut sisältävät kaiken tilausten keskittämisestä käyttöönottoon liittyvien resurssien koordinoimiseen.
• ProSupport-palvelut: Minimoivat keskeytyksiä ja ylläpitävät loppukäyttäjien tuottavuutta. Dell-tukipalvelut suojaavat asiakasyrityksen laitteita ja vapauttavat resursseja IT-ylläpidosta, jotta asiakas voi keskittyä ydinliiketoimintaansa.

Lainauksia
”Johtavana yritysjärjestelmien maailmanlaajuisena tarjoajana olemme ylpeitä julkistaessamme tämän tuotesarjan, joka tarjoaa turvallisia, hallittavia ja luotettavia ratkaisuja yhdistettynä uuteen upeaan muotoiluun”, sanoi Dellin yritysasiakastuoteryhmän vetäjä, VP, Steven Lalla. ”Työvoiman kehittyessä myös Dell jatkaa ratkaisujensa kehittämistä niin loppukäyttäjien kuin IT-hallinnonkin käyttöön, jotta nämä voisivat parantaa tehokkuuttaan ja tuottavuuttaan valitsemastaan laitteesta riippumatta.”

”Liikkuvuudella on vastaisuudessakin merkittävä rooli yritysten tuottavuuden kannalta maailmanlaajuisesti, ja siksi odotammekin liikkuvan työvoiman määrän tänä vuonna ohittavan miljardin työntekijän rajapyykin, ”kertoi IDC:n Clients and Displays –divisioonan program vice president Bob O’Donnell. ”Työvoiman muuttuessa yhä liikkuvammaksi ja globaalimmaksi organisaatiot vaativat PC-ratkaisuja, jotka vastaavat työntekijöiden tarpeita joustavuuteen ja saavutettavuuteen. Samanaikaisesti ratkaisujen on oltava hallittavia ja turvallisia.”

Hinnoittelu ja saatavuus
• Dell Latitude –tuoteperheen saatavuus ja hinnoittelu julkistetaan lähiviikkoina.
• Dell OptiPlex –pöytäkoneiden hinnat alkaen 730 € + ALV, saatavilla lähiviikkoina.
• Dell Precision T1600-tehotyöaseman hinta alkaen 606 € + ALV, saatavilla lähiviikkoina. Dell Precision M6600:n ja M4600:n kannettavien tehotyöasemien saatavuus ja hinnoittelu julkistetaan lähiviikkoina.

1 IDC: CIO Zone.
2 Dell KACE -välineet ovat saatavilla englanninkielisinä vain Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Belgiassa, Tanskassa, Norjassa, Ruotsissa, Suomessa, Sveitsissä, Ranskassa, Saksassa, Yhdistyneissä arabiemiirikunnissa ja Etelä-Afrikassa

Lisätiedot:

• Kuvia uusista järjestelmistä on ladattavissa täältä: http://content.dell.com/us/en/corp/newsroom-multimedia-center-image-gallery.aspx

• Direct2Dell Blog

• Dell Inside Enterprise IT Blog

• Dell Latitude

• Dell OptiPlex

• Dell Precision

• Efficient Workforce

• Dell Services

• Events Images

• Dell Twitterissä

Seuraa uutisointia lehdistötilaisuuksistamme Twitterissä: Twitter@Dell ja osallistu keskusteluihin käyttämällä #Dell #Evolve.

Lisätietoja Suomessa: Sanna Nieminen, Markkinointijohtaja Oy Dell Ab, puh. 040 588 2838, sanna_nieminen@dell.com

Lisätietoja (englanniksi):
:
Anna Loftin Dell, +44 1344 373 014, anna.loftin@dell.com Kerry Davis, AxiCom Dellille, +44 20 8392 4071, kerry.davis@axicom.com
Sijoittajasuhteet:
Robert Williams Dell, +1 512 728-7570, robert_williams@dell.com

Dell, Latitude, OptiPlex, Dell Precision ja Dell KACE ovat Dell Inc.:in omistamia tavaramerkkejä. Delillä ei ole omistusoikeutta muiden tavaramerkkeihin ja tuotenimiin.

Tietoja Dellistä
Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja hyödyntää saatua tietoa luodakseen yksinkertaisempaa teknologiaa ja innovatiivisia ratkaisuja, jotka tuottavat luotettavaa pitkän aikavälin lisäarvoa.
www.dell.com