Dell julkistaa uusia konesaliratkaisuja, joilla syntyy tuloksia entistä nopeammin

• Uudet 12. sukupolven Dell PowerEdge-palvelimet on suunniteltu asiakaslähtöisesti ja optimoitu vaativimmille yrityssovelluksille
  • Uudet Dell EqualLogic -tallennusjärjestelmät yhdistävät lisäkapasiteetin ja 10 gigabitin Ethernet-tuen
  • Dell luo alan suorituskykyisimpiä end-to-end-infrastruktuureja tarjoamalla 10 gigabitin Ethernet-tuen Dellin koko palvelin-, tallennus- ja verkkotuotevalikoimassa

Dell on julkistanut sarjan uusia konesaliratkaisuja. Organisaatiot joutuvat vastaamaan nopeasti muuttuviin ja usein ennalta arvaamattomiin vaatimuksiin. Tietotekniikalta vaaditaan koko konesalin kattavia ratkaisuja, joilla asiakkaiden tarpeisiin voi nopeasti vastata. Julkistusten myötä Dell nostaa asiakaslähtöiset innovaatiot uudelle tasolle tarjoamalla yksinkertaisempaa hallintaa ja parempaa suorituskykyä pitkällä aikajänteellä.

Dellin kaikkien aikojen tehokkaimmat ja helposti hallittavimmat palvelimet

Dell julkisti täyden sarjan 12. sukupolven Dell PowerEdge -korttipalvelin-, kehikko- ja tornipalvelimia. Palvelimet on suunniteltu yli 7700 asiakkaan suoran palautteen perusteella. Uudet, entistä energiatehokkaammat PowerEdge-palvelimet toimivat saumattomasti Dellin tallennus- ja verkkoratkaisujen kanssa. Ne tarjoavat muun muassa seuraavia etuja:

• Virtaviivaistaa ja automatisoi keskeisiä hallintatehtäviä: Dell laajentaa järjestelmän hallintaominaisuuksia toisen sukupolven sisäänrakennetuilla palvelimen hallintatyökaluilla, joilla voi tehokkaasti hallita ja automatisoida palvelimen käyttöönoton, päivitykset, valvonnan ja ylläpidon.
  • Tallennuksen suorituskyky uudelle tasolle: Dell laajentaa Fluid Data -arkkitehtuurin palvelimiin. Dell Express Flash on markkinoiden ensimmäinen palvelinten hot swap -levypaikassa käytettävä suoraan PCIe-väylään kytkeytyvä SSD -levy. Näillä Dell voi tarjota jopa 10,5 kertaa enemmän Microsoft SQL Server -tapahtumia sekunnissa kuin mihin perinteisillä kiintolevyillä päästään[1]. Tiedon kerrostusta käyttävä Dell CacheCade – ominaisuus kiihdyttää palvelimen levyoperaatioita, jolloin esimerkiksi Oracle-tietokannoista voidaan suorittaa hakuja jopa 28 kertaa nopeammin [2].

Dell -tallennusjärjestelmät tarjoavat suorituskykyä, joustavuutta ja kustannustehokkuutta tilaa säästäen

Dell julkisti myös uuden sukupolven EqualLogic PS -sarjan tallennusjärjestelmiä, joissa yhdistyvät nopeammat verkkoyhteydet ja suurempi tallennuskapasiteetti entistä pienemmässä koossa.

• EqualLogic PS6110 -sarja: Ihanteellinen vaativiin käyttötarkoituksiin useilla fyysisillä tai virtuaalisilla palvelimilla. Ratkaisut on tehty joustaviksi, ne toimitetaan sekä optisin (SFP +) että kuparisin (10GBASE-T) 10 gigabitin liitännöin. EqualLogic-ratkaisut ovat helposti laajennettavia tarjoten jopa 72 teratavua yhtä yksikköä ja 1,2 petatavua koko levyjärjestelmää kohden. Tallennusyksikköjä voidaan lisätä olemassa olevaan EqualLogic-tallennusjärjestelmään ilman käyttökatkoja tai migraatioita.
  • EqualLogic PS4110 -sarja: Dellin ensimmäiset 10GbE -liitäntää käyttävät EqualLogic-ratkaisut pienempiin ympäristöihin sekä etätoimipisteille tarjoavat samat edut ja ominaisuudet kuin PS6110-sarja. PS4110-sarja tukee jopa 36 teratavua yksikköä kohden ja se on laajennettavissa jopa 72 teratavuun.

Dellin virtuaaliverkon arkkitehtuuri (VNA) täydentää palvelin- ja tallennusjulkistuksia

Dellin virtuaaliverkon arkkitehtuuri (VNA, Virtual Network Architecture) on avoin konsepti verkkopalveluiden virtualisoimiseksi, automatisoimiseksi ja ohjaamiseksi konesali- ja kampusympäristöissä sekä etätoimipisteissä. Se tarjoaa koko ympäristön kattavan 10GbE-verkon ja tarjoaa hajautetun rakenteen verkon ytimeen 10- ja 40GbE yhteyksillä. Kuusi kuukautta sitten tehdyn Force10 Networks -yritysoston jälkeen Dell on merkittävästi laajentanut tuotteiden saatavuutta maailmanlaajuisesti jo yli 80 maahan.

Optimoiduilla virtualisointialustoilla nopeita tuloksia

Dell julkisti vStart for Dell Private Cloud -ratkaisun, joka on suunniteltu auttamaan yrityksiä ottamaan yksityinen pilvi nopeasti käyttöönsä. Ratkaisu mahdollistaa nopeamman sovellus- ja it-palvelutoimituksen konvergoidulla, esiasennetulla kokonaisuudella, joka sisältää uuden sukupolven PowerEdge-palvelin-, tallennus-, verkko- ja hallintakomponentit.

Pöytäkoneet toimitettuna vaatimusten mukaan

Dellin työpöydän virtualisointiratkaisut on suunniteltu yksinkertaistamaan asiakkaiden PC-hallintaa ja parantamaan tietoturvaa. Dell julkisti kaksi työpöydän virtualisointiratkaisua: Desktop Virtualization Solution Simplified ja Desktop Virtualization Solution Enterprise. Desktop Virtualization Solution Simplified on integroitu laite, joka on esikonfiguroitu ohjelmistolla ja hypervisor-komponenteilla. Näiden avulla vältetään pienempiin työpöytävirtualisointeihin perinteistesti liittyviä kustannuksia ja monimutkaista käyttöönottoa. Desktop Virtualization Solution Enterprise on vuorostaan suunniteltu skaalautuvan viidestäkymmenestä virtuaalisen työpöydän käyttäjästä jopa tuhansiin.

Business Intelligence -tehokkuutta Dell Quickstart -tietovarastopalvelimella

Dell julkisti Dell Quickstart -tietovarastopalvelimen, joka auttaa käyttäjiä helposti järjestämään, käyttämään ja analysoimaan liiketoimintatietojaan päätöksentekonsa tueksi. Se perustuu uusiin Dell PowerEdge -palvelimiin ja Microsoft SQL Server 2012 -alustaan, hyödyntäen Dell Boomi -teknologiaa tietojen integroinnissa.

Saatavuus

• Dellin 12. sukupolven PowerEdge-palvelimet ovat saatavilla lähitulevaisuudessa
  • Dell EqualLogic PS6110 ja Dell EqualLogic PS4110 -sarjojen tallennusjärjestelmät ovat nyt saatavilla
  • Dell Quickstart -tietovarastopalvelin on beta-vaiheessa ja saatavilla vuoden toisella neljänneksellä
  • vStart Dell for Private Cloud on saatavilla vuoden toisella näljänneksellä
  • Dell Desktop Virtualization Solution Simplified tulee saataville Britanniassa, Saksassa, Ranskassa ja Alankomaissa 12.4. ja Dell Desktop Virtualization Solution Enterprise samoissa maissa 17.4. Molemmat ratkaisut ovat saatavilla muissa maassa EMEA-alueella myöhemmin tänä vuonna
  • Dell 10GbE-verkkoratkaisut ovat nyt saatavilla

Englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa Dellin verkkosivuilla.

[1] Results based on internal Dell testing using PowerEdge R720 server with Dell PowerEdge Express Flash running a SQL Database application. Express Flash is only supported using R720-XD 16-drive configuration
[2] Results based on January 2012 internal Dell testing.

Lisätietoja Suomessa: Jani Suominen, Oy Dell Ab, puh. 020 753 3533, jani_suominen@dell.com

Lisätietoja (englanniksi): Emma Ferns, Dell, emma_ferns@dell.com, puh. +44 1344 373152

Tietoja Dellistä
Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi