• Oy SEK Ab/

Dell julkisti kattavia yritysratkaisuja pilveen, konesaleihin, liikkuvaan työntekoon ja asioiden internetiin Dell World -tapahtumassa

Dell on julkistanut jokavuotisessa Dell World -tapahtumassaan kattavan joukon ratkaisuja, jotka tuovat organisaatioille uutta tehoa ja kustannussäästöjä. Tapahtumassa julkistettiin modulaarinen hybridipilviratkaisu, uutuuksia konesaliratkaisuiden DSS-tuoteperheeseen, työn tuottavuutta helpottavia ratkaisuja sekä asioiden internetin hyötykäyttöä edistävä kokonaisuus.

Alan ensimmäinen integroitu, modulaarinen hybridipilviratkaisu minimoi pilveen siirtymisen riskejä

Dellin toimitusjohtaja Michael Dell ja Microsoftin toimitusjohtaja Satya Nadella esittelivät yhdessä Dell Worldissä uuden hybridipilviratkaisun, joka sisältää Microsoftin kanssa kehitettyä teknologiaa. Microsoft-pilvialustan uuden järjestelmästandardin päälle rakennetun, Azure-yhteensopivan Dell Hybrid Cloud System for Microsoft -ratkaisun tarkoituksena on poistaa yritysten kokemia esteitä siirtymisessään pilveen. Se yksinkertaistaa radikaalisti pilven käyttökokemusta sekä valvontaa ja automatisoi ylläpitoa.

Lisäksi Dell esitteli alalla ainutlaatuisen, joustavan Cloud Flex Pay -maksuratkaisun, joka auttaa yrityksiä yksinkertaistamaan ja minimoimaan riskejä pilven käyttöönotossa. Maksutapa muuttaa käyttöomaisuusinvestoinnit toimintakuluiksi, jolloin asiakkaat saavat kokemusta pilven hyödyntämisestä ennen siihen sitoutumista.

DSS-tuoteperheen uutuusratkaisuja ja -palveluita tehostamaan konesalien toimintaa

Dell julkisti elokuussa Dell Datacenter Scalable Solution (DSS) -liiketoimintayksikön palvelemaan operaattoreiden, palveluntarjoajien, tutkimusorganisaatioiden sekä web- ja tietoliikenneyritysten erityistarpeita. Nyt esitellyt uudet DSS 1500-, 2500- ja 7000-palvelimet ovat DSS-liiketoimintayksikön ensimmäiset julkistetut palvelimet. Suomessa uutuudet ovat heti saatavilla.

Työn tuottavuus uudelle tasolle

Dell esitteli uusia ratkaisuja, jotka tehostavat liitettävyyttä työssä tarvittaviin sovelluksiin ja dataan. Uudet OptiPlex-pöytäkoneet ovat yrityskäyttöön suunniteltuja, pienikokoisia, nopeita ja energiatehokkaita. Intelin kuudennen sukupolven suorittimet lisäävät suoritustehoa jopa 70 prosenttia verrattuna elinkaarensa loppupuolella olevaan laitteeseen. Muistikapasiteetti on kaksinkertainen ja tallennuskapasiteetti nelinkertainen edellisen sukupolven tuotteisiin verrattuna. OptiPlex-mallisarjan numerointi on päivitetty (3000/5000/7000) helpottamaan tuotteiden vertailua ja valintaa.

Wyse 5050 AIO on VMware-ympäristöön suunniteltu ohut päätelaite, jossa on korkea tietoturvataso ja korkea suorituskyky. Laitteessa on kuusi usb-porttia ja 23,6 tuuman FullHD-teräväpiirtonäyttö, ja se, joka soveltuu muun muassa 3D-grafiikka- ja CAD-sovelluksien käyttöön sekä videomuokkausta varten. Käyttöönotto on helppoa, ja keskitetty hallinta sekä muutosten teko onnistuu helposti Wyse Device Manager -etähallintasovelluksen ja Dell BIOS -tuen avulla. Samalla julkistettiin versio 9 Wyse Cloud Client Manager pilvipohjaisesta hallintaohjelmistosta.

Dell Document Hub -tulostinpilvipalvelu ja Multifunction Printers -tulostimet tarjoavat vahvan tulostinten liitettävyyden paikasta ja päätelaitteesta riippumatta. H-sarjan tulostimissa on täysi tuki Dell Document Hub -tulostuspilvipalvelulle, jonka ansiosta käyttäjä pääsee käsiksi useisiin pilvessä sijaitseviin tiedostoihin samanaikaisesti. S-sarjan tulostimet on suunniteltu erityisesti suuremmille organisaatioille, ja niissä on muun muassa sisäänrakennetut tietoturvaominaisuudet.

Dell Mobility Services -palvelut auttavat automatisoimaan mobiililaitteiden käyttöönoton sekä hallinnan ja ovat tietoturvallinen kokonaisratkaisu sovellusten mobilisointiin, tietoturvaan, tiedonhallintaan ja käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Osana liikkuvan työnteon tehostamisen strategiaansa Dell on kumppanoitunut yritysten mobiiliratkaisuja kehittävän Usablenetin kanssa. Yhteistyö tuo Dellin asiakasorganisaatioille uudenlaisen mobiliteettia tukevan alustan.

Suomessa OptiPlex-uutuudet ovat saatavilla heti (OptiPlex 3000 -sarja joulukuussa 2015). Wyse 5050 AIO tulee saataville vuonna 2016.

Välineet asioiden internetin haltuunottoon

Dell Edge Gateway 5000 -ratkaisu on suunniteltu rakennus- ja teollisuusympäristöjen automaatioon. Pienikokoinen ja äärimmäisissä lämpötiloissa toimiva Dell Edge Gateway sijaitsee verkon laidalla, ja siinä on omat analytiikka- ja muut väliohjelmistot datan vastaanottamiseen, kokoamiseen, analysoimiseen ja välittämiseen. Näin pilvipalvelut voidaan laajentaa verkon laidalle, jolloin datan hyödyntäminen onnistuu nopeammin. Tämä mahdollistaa nopeiden asioiden internetin (Internet of Things, IoT) -kokonaisuuksien rakentamisen.

Datakeskukset ja DSS, esineiden internet, pilvi:

Arto Kähönen, Oy Dell Ab, arto_kahonen@dell.com, p. 040 036 3175.

Työntekijöiden liikkuvuus:

Markus Strandvall, Oy Dell Ab, p. 040 718 2918, Markus_Strandvall@dell.com

Englanninkieliset tiedotteet ovat kokonaisuudessaan luettavissa Dellin verkkosivuilla (englanniksi):

-          Hybridipilviratkaisu

-          Data centers

-          Työn tuottavuus ja mobiliteetti - Connected workforce

-          Asioiden internet

Kaikki uutiset löytyvät Dell World -lehdistösivuilta.

Tietoja Dellistä
Dell kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi

Dell World
Dell World 2015 -tapahtuma pidettiin 20.–22.10. Dellin päätapahtuma tuo yhteen teknologia- ja liiketoiminta-ammattilaiset verkostoitumaan, vaihtamaan ajatuksia ja luomaan yhdessä parempaa tulevaisuutta. Lue lisää osoitteessa
www.dellworld.com ja seuraa Twitterissä #DellWorld-tunnistetta.