Dell julkisti täysin uudenlaisia PC-ratkaisuja

• Uraauurtava ”smart desk” -konsepti tarjoaa uusia mahdollisuuksia suunnittelualojen ammattilaisille
  • Dell Venue 11 Pro on alan tietoturvallisin ja hallittavin tabletti
  • Dell Software Suite yhdistää alan vahvimmat tietoturva- ja hallintaohjelmistot

Dell julkisti tänään uusia PC-innovaatioita, jotka on suunniteltu asiakkaiden tuottavuuden parantamiseksi. Tänään julkistetut tabletit, innovatiivinen ”smart desk” -työskentelyalusta, Ultra HD 5K -näyttö sekä tietoturva ja hallintaohjelmistot tarjoavat asiakkaille uusia, turvallisia ja helposti hallittavia kokonaisvaltaisia ratkaisuja.

Dellin PC-liiketoiminta jatkoi kasvuaan vuoden 2014 kolmannella neljänneksellä, jolloin yhtiö kirjasi seitsemännen perättäisen vuosineljänneksen, jona markkinaosuudet ovat olleet kasvussa verrattuna edellisvuoteen. Tutkimusyhtiö IDC:n selvityksen mukaan Dell kasvoi enemmän kuin sen kaksi suurinta yhdysvaltalaista kilpailijaa yhteensä. [1]

Työvälineiden uusi määritelmä: Smart Desk

Dellin uudet PC-ratkaisut haastavat perinteiset käsitykset toimiston työvälineistä sekä ihmisten ja teknologian välisestä vuorovaikutuksesta. Dell UltraSharp 27 on maailman ensimmäinen Ultra HD 5K -resoluution (5120 x 2880) näyttö, joka on neljä kertaa QHD:tä ja seitsemän kertaa Full HD:tä tarkempi. Näyttö tulee saataville joulukuussa 2014 alle 1 800 euron hintaan.

Uuden näytön lisäksi Dell julkisti uuden ”smart desk” -konseptin, joka mullistaa tulevaisuuden työskentelytilat yhdistämällä interaktiivisen monikosketusominaisuudella varustetun LCD-näytön ja horisontaalisen digitaalisen työskentelypinnan. Smart desk tarjoaa ergonomisen työskentelyasennon, jossa voi käyttää kosketusta, Stylus-kynää ja uuden sukupolven ohjaimia. Dell Precision -tehotyöasemalla käytettävä smart desk tarjoaa mukaansa tempaavan ja intuitiivisen käyttäjäkokemuksen. Lisäksi useita käyttäjiä ja yksittäisiä digitaalisia työpöytiä voidaan koota yhden projektin ympärille yhteistyön parantamiseksi.

Dell Venue -tabletit

Dellin teettämän Harris International Tablet -selvityksen mukaan yli kolmannes tutkimukseen osallistuneista IT-organisaatioista on huolissaan tablettien käyttöönoton, asennuksen ja hallinnan vaatimasta ajasta, kannettaviin verrattuna. Lisäksi vastaajat uskoivat tablettien olevan alttiimpia viruksille, tietoturvaloukkauksille ja teknologian vanhentumiselle. It-hallinto joutuukin usein kokoamaan ratkaisuja useiden eri laitetoimittajien tarjonnasta.

Dell tarjoaa kustannustehokkaamman lähestymistavan yhdistämällä tietoturvan ja hallintaohjelmistot alan johtaviin tabletteihin ja tietokoneisiin.

Dell julkaisi päivityksiä Dell Venue 11 Pro 7000 -tablettisarjaansa. Venue 11 Pro -tabletit on suunniteltu parantamaan liikkuvan työn tuottavuutta ja mahdollistamaan turvallisen pääsyn organisaation palomuurin takana oleviin sisältöihin.

Uusia ominaisuuksia:

• 15 % ohuempi muotoilu ilman tuuletinta tarjoaa kevyemmän ja hiljaisemman käyttökokemuksen
  • Kestävämpi akku, joka riittää koko työpäivän
  • Matkanäppäimistö tarjoaa kannettavan tietokoneen käyttökokemuksen
  • Uusimmat Intel Core M -suorittimet
  • 10,8-tuumainen (1920 x 1080) FHD IPS -laajakuvanäyttö
  • Telakointiasema mahdollistaa perinteisen PC-kokemuksen näytön, hiiren ja näppäimistön kanssa
  • Räätälöidyt toimialaratkaisut:
    • Dell Healthcare -kannet on suunniteltu erityisesti sairaaloiden ja terveydenhuollon tarpeisiin, ja ne ovat täysin desinfioitavia
    • Dell Mobile Payment -ratkaisu tarjoaa 2D-viivakoodi- sekä magneettijuovalukijan vähittäiskaupoille.

Venue 11 Pro voidaan määritellä lisäturvaominaisuuksilla, kuten kaksivaiheisella todennuksella, integroiduilla älykortti- ja sormenjälkilukijoilla sekä Dell Data Protection -ohjelmistolla.

Paranneltu Software Suite tarjoaa tietoturvaa ja hallittavuutta

Dell Software Suite -ohjelmistot toimivat saumattomasti Dell-päätelaitteiden kanssa sekä myös heterogeenisissä IT-ympäristöissä tarjoten tietoturvaa ja hallittavuutta. Software Suite tarjoaa:

• tehokkaan Windows-laitteiden ja -ohjelmistojen hallinnan, BIOS-ohjainpäivitykset sekä takuutietojen hallinnan Dell KACE K1000 Express -ohjelmiston avulla
  • liikkuvan työn mahdollistamisen, samalla suojaten organisaatioita uhkilta käyttöoikeuksien valvontakäytäntöjen avulla, varmistaen, että vain valtuutetut käyttäjät, laitteet ja sovellukset pääsevät kiinni sisältöihin
  • loppukäyttäjien suojaamisen haittaohjelmilta: Dell Data Protection | Protected Workspace -ohjelmisto käynnistää määriteltyjä sovelluksia virtuaalisäiliössä. Jos järjestelmään hyökätään, haittaohjelma eristetään ja turvallinen työympäristö palautuu 20 sekunnissa
  • turvallisen ja hallitun ympäristön datalle ja sovelluksille Android-tableteilla Dell Mobile Managementin avulla

Lisäksi Dell laajentaa hallittavimpia ominaisuuksia uusilla Dell Command Tools -työkaluilla. Dell Command Tools integroituu saumattomasti asiakkaiden olemassa oleviin SCCM- tai KACE-hallintaratkaisuihin tarjoten tehokkaamman valvonnan ja päivitykset.

Hinnat ja saatavuus

• Dell UltraSharp 27 -näyttö (UP2715K) tulee saataville EMEA-alueella 18.12.2014 alle 1 800 euron hintaan.
  • Uusi Dell Venue 11 Pro 7000 -sarja tulee saataville EMEA-alueella 11.11.2014.

[1]  IDC Worldwide Quarterly PC Tracker, October 8, 2014

Lisätietoja:

Markus Strandvall, Oy Dell Ab, p. 040 718 2918, Markus_Strandvall@DELL.com

Englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa Dellin verkkosivuilla (englanniksi).

Tietoja Dellistä:
Dell kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän.
www.dell.fi