• Oy SEK Ab/

Dell julkisti uuden tallennusratkaisujen flash-sukupolven – flash-tallennusratkaisujen kulut kutistuvat dramaattisesti

• Dellin moderni tallennusarkkitehtuuri ja viimeisin flash-teknologia tarjoavat alan alhaisimman hinnan per gigatavu täys-flash -ratkaisulle1
  • Dellin uusin flash-teknologia tarjoaa 24 kertaa paremman suorituskyvyn kuin 15K:n kovalevyasemat samaan hintaan per gigatavu2
  • Dell tuplaa SC-sarjan flash-ratkaisun tiheyden - jopa 90 teratavua per 2U.

Dell toi tänään markkinoille alan ensimmäisenä uusimman sukupolven flash-asemat, jotka tarjoavat ennenäkemättömän korkean tiheyden ja edullisen hinnan per gigatavu. Ratkaisu auttaa kaikenkokoisia organisaatiota alentamaan dramaattisesti datan tallentamiseen liittyviä kustannuksia.

Dellin moderni, virtualisoitu tallennusjärjestelmäarkkitehtuuri ja uniikki älykäs datan luokittelu, tarjoavat asiakkaille mahdollisuuden ottaa käyttöön uusimman TLC 3D NAND –teknologian. Tämä teknologioiden yhdistelmä mahdollistaa asiakkaille kaikkien aikojen halvimman flash-hinnoittelun ja ylivoimaisen suorituskyvyn per maksettu euro.

Esimerkiksi Dell Storage SC4020 -täys-flash-ratkaisun gigatavuhinta on 1.66 USD. Tavanomaisten hybridiflash-konfiguraatioiden gigatavuhinta on alhaisimmillaan 0.58 USD. Asiakkaille nämä tarjoavat kaikkien aikojen edullisimman hinnoittelun ja nopeamman yhteyden kriittiseen dataan.3

”Dellin älykäs datansijoitusteknologia hyödyntää useita eri flash-teknologioita, kuten SLC, MLC ja TLC, jotka älykkäästi rinnakkain käytettynä tarjoavat merkittäviä etuja perinteiseen tapaan verrattuna,” IDC:n tallennusjärjestelmien tutkimusjohtaja Eric Burgener kertoo.

“Dellin julkaisemat TLC 3D NAND -teknologiaan perustuvat flash-ratkaisut nostavat tilankäytön uudelle tasolle. Flash-tallennusratkaisujen käyttöönoton suurin este on ollut hinta. Nyt Dellin ilmoitus halvemmasta gigatavuhinnoittelusta täys-flash-ratkaisuille avaa uusia mahdollisuuksia laajemmassa yrityskäytössä,” Burgener kertoo.

Dell on saavuttanut merkittävää kasvua flash-ratkaisujen myynnissä. Dell Storage SC -sarjan täysflashin ja hybridiflashin myynti on kasvanut viime vuoteen verrattuna 89 prosenttia tämän vuoden ensimmäisellä vuosineljänneksellä.5 Tammikuussa toteutetun, riippumattoman SSG-NOW -kartoituksen mukaan tietohallintojohtajat ovat valinneet Dellin johtavaksi toimittajaksi yritystason flash/SSD-ratkaisuissa. Kartoituksen vastaajina oli 580 IT-johtajaa ympäri maailman.

“Dell jatkaa nyt yritystason tallennusratkaisujen liiketoiminnan uudistamista ja romuttaa flash-käytön hintaesteet,” sanoo Dell Storagen johtaja Alan Atkinson. ”Nämä edistysaskeleet laskevat huippusuorituskykyisten, flash-optimoitujen tallennusalustojen hintaa ja tuovat ne yleiskäyttöön. Asiakkaat voivat ostaa tai päivittää nykyisiä tallennusjärjestelmiä korkeampaan suorituskykyyn ennenäkemättömän edullisella hinnalla,” kertoo Atkinson.

Dellin tallennusalustat kutistavat flash-kustannuksia ja nostavat tallennustiheyttä kaikissa kategorioissa

Dellin patentoitu älykkään datasijoituksen Data Progression -teknologia, uusi Dell Storage Center 6.6 -tallennusohjelmisto sekä Dell Storage SC -sarjan järjestelmä muodostavat uuden valtavirran TLC 3D NAND flash -ratkaisun.

Dell tarjoaa asiakkailleen flash-optimoidulla Data Progression -ohjelmistollaan korkean suorituskyvyn ratkaisuja kilpailukykyiseen hintaan. Flash-optimoidut ohjelmistoratkaisut yhdistävät uudet Mainstream Read Intensive (RI)-flash-asemat korkeansuorituskyvyn Write-Intensive (WI) -flash-asemiin. Tässä yhdistelmässä älykäs ohjelmisto ohjaa kaiken kirjoituksen korkeampikestoiselle flash-muistille ja lukemisen Mainstream RI-asemille alentaen tallennuksen kustannuksia.

Kokonaisuus laskee Dellin flash-tallennusalustojen kokonaiskustannuksia, mutta säilyttää korkean suorituskyvyn.

Dell purkaa päätöksellään hintaesteet kaiken kokoisista flash-ratkaisuista eli ratkaisu tulee saataville kaikkiin Dell Storage SC8000, SC4020 ja SCv2000 -malleihin Koko portfolion suorityskyky paranee ja tallennusjärjestelmien yleinen käytettävyys kasvaa erityisesti hinta-suorituskykysuhteessa.

Uusien asemien kapasiteetti yltää aina 3.8 teratavuun, jolloin flash muodostuu käytännölliseksi ratkaisuksi kaikissa kokoluokissa. The Dell Storage SC4020 tarjoaa täydet 90 teratavua kapasiteettia, joka vie räkkitilaa vain 2U. Huippumalli Dell Storage SC8000 laajenee jopa 3 petatavun kapasiteettiin saakka.

Saatavuus

• Dell Storage SC -sarjan tallennusalustat TLC 3D NAND teknologiaan perustuvine Mainstream Read-Intensive flash -asemineen ovat saatavilla elokuussa 2015.

Lisätiedot
Tallennusratkaisut: Marko Kortetmäki, Oy Dell Ab, p. 040 568 4222, marko_kortetmaki@dell.com

Dellistä

Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi

Dell World

Tervetuloa tutustumaan Dell World 2015 -tapahtumaan, joka yhdistää teknologian ja liiketoiminnan ammattilaiset verkostoitumaan ja yhteiskehittämään tulevaisuutta. Lue lisää: www.dellworld.com ja seuraa #DellWorld:ia Twitterissä.

Dell and Dell Storage are trademarks of Dell Inc. Dell disclaims any proprietary interest in the marks and names of others.

1 Dell offers the lowest list and street price on a $/raw GB basis for all-flash storage arrays compared to major storage vendors. Pricing is based on a variety of sources including analyst data, price sheets when available, and public information. Individual customer’s price may vary based on a variety of circumstances and data should be used for comparison purposes.

2 Based on Dell internal system level performance testing of a Dell Storage SC4020 array with 24 480GB Mainstream Read-Intensive flash drives compared to 24 15K 600GB hard disk drives using 100 percent random 70/30 read/write, June 2015.

3 Based on internal Dell pricing and discount analysis. Individual customer’s price may vary based on a variety of circumstances.

4 Pricing is based on a variety of sources including analyst data, price sheets when available, and public information. Individual customer’s price may vary based on a variety of circumstances, and data should be used for comparison purposes.

5 Source: SSG-NOW, “Enterprise Needs for Solid State Drives and Data Centers – A Market Matures,” January 2015.