Dell laajentaa panostustaan maailmanlaajuiseen hyväntekeväisyystyöhön

- Dell YouthConnect -ohjelma keskittyy nuorten koulutuksen ja digitaalisen osaamisen kehittämiseen
- Ohjelma keskittyy auttamaan erityisesti kehittyviä maita
- Vuonna 2010 yhtiön liikevoitosta 1 % hyväntekeväisyyteen

Lontoo, 24. syyskuuta 2008 - Dell julkaisi eilen laajennetun maailmanlaajuisen hyväntekeväisyysstrategian, jonka mukaan yhtiö tulee tarjoamaan tukeaan koulutuksen ja digitaalisen osaamisen kehittämiseen seuraavalle sukupolvelle Connected Era -aatteensa mukaisesti.

“Seuraavat miljardi Internetin käyttäjää ovat kotoisin pääosin kehittyvistä BRIC-maista, eli Brasiliasta, Venäjältä, Intiasta ja Kiinasta”, kertoi Michael Dell, Dellin pääjohtaja. ”Uusi avustusstrategiamme keskittyykin auttamaan nuoria menestymään juuri näillä alueilla.”

Michael Dell puhui eilen konferenssissa Lontoossa IT:n kehityksestä kehittyvissä maissa, joissa teknologian käyttö kasvaa räjähdysmäisesti. Esimerkiksi tyynenmeren alueella (Japania lukuun ottamatta), sekä muilla nopeasti kehittyvillä alueilla, kuten Latinalaisessa Amerikassa, Itä-Euroopassa, Afrikassa ja Keski-idässä, tietokoneiden määrä tulee vuoteen 2012 mennessä olemaan n. 59% koko maailman konemäärästä, kun se IDC:n mukaan oli 48% vuonna 2007.

Yhtiön liikevoitosta 1 % hyväntekeväisyyteen

Dell aikoo kasvattaa hyväntekeväisyyteen lahjoittamaansa summaa yhteen prosenttiin yhtiön liikevoitosta vuoden 2011 tilikauden alkuun mennessä (kausi alkaa helmikuussa 2010).

“Yhtiöiden avustusohjelmat, jotka on rakennettu samoin kuin Dellin maailmanlaajuinen YouthConnect -ohjelma, luovat voittoisan pohjan niin yrityksille kuin ihmisillekin”, sanoo Charles Moore, kansainvälisen Committee Encouraging Corporate Philanthropy -komitean johtaja. ”Dellin kasvaneella panostuksella hyväntekeväisyyteen ja sosialisoitumiseen, koulutuksen ja digitaalisen oppimisen kehittämiseen, tulee olemaan merkittävä ja positiivinen vaikutus erityisesti kehittyviin maihin”.

YouthConnect Global Initiative -ohjelma

Tapa, jolla ihmiset yhdistyvät ja viestivät keskenään muuttuu jatkuvasti, ja Dell tunnistaa että koulutus ja pääsy tarvittaviin teknologialähteisiin ovat kriittisiä menestyksen luomiseen nyky-yhteiskunnassa. Dell YouthConnect ohjaa yrityksen lahjoittamat varat järjestöille, jotka auttavat alle 17-vuotiaiden koulutuksen - matematiikan, tieteen, luku- ja kirjoitustaidon, sekä teknologiaosaamisen kehittämisessä kehittyvissä maissa.

Dell tulee ohjaamaan kasvatetun osan tämän vuoden hyväntekeväisyysbudjetistaan Intiaan. Tänään yhtiö julkisti avoimeksi haun, jonka kautta ei-kaupalliset organisaatiot voivat hakea rahoitusta Delliltä niissä Intian kaupungeissa, joissa yhtiö on läsnä. Pitkän tähtäimen rahoitussuunnitelman omaavat järjestöt voivat hakea yhden vuoden apurahaa aina 500 000 dollariin saakka. Dell tulee laajentamaan avustusta myös muihin maihin tulevina vuosina.