• Oy SEK Ab/

Dell nostaa panoksia auttaakseen asiakkaittensa innovatiivisuutta virtuaalisella aikakaudella – työpisteeltä konesaleihin ja pilveen

• Dell on sitoutunut vastaamaan asiakkaittensa laajoihin IT-tarpeisiin – työpisteeltä konesaleihin. Dell jatkaa aiemmin tänä vuonna ilmoittamansa miljardin dollarin investoinnin toteuttamista
  • Konesaliratkaisuja laajennetaan lisäämällä ominaisuuksia Dellin virtuaaliseen integroituun järjestelmäarkkitehtuuriin (VIS, Virtual Integrated System), mikä auttaa asiakasyrityksiä tehostamaan toimintaansa.
  • Dell investoi pilvi-infrastuktuuriin ja -palveluihin ja avaa konesaleja Britanniassa ja Yhdysvalloissa.
  • Dell-ratkaisutarjonta laajentuu Force 10 Networks -verkkoratkaisuilla sekä Ocarina- että Compellent -ratkaisujen integroinnilla

Dell julkisti tänään, Dell World 2011 -tapahtuman alkaessa, jatkuvia panostuksiaan yritys- ja pääteratkaisuihin sekä laajan valikoiman uusia tuotteita ja palveluita auttaakseen asiakkaitaan olemaan innovatiivisia.

Aiemmin tänä vuonna ilmoitimme miljardin dollarin investointisitoumuksesta asiakkaillemme, laajentaen yhtiömme maailmanlaajuista toimintaa konesali-, mobiili- ja pilviympäristöissä”, sanoo yhtiön toimitusjohtaja Michel Dell. ”Nyt nämä investoinnit ovat enemmän kuin koskaan tuottamassa lisäarvoa asiakkaille, jotka vaativat end-to-end -kokonaisratkaisujen toimittajaa voidakseen keskittyä innovointiin koko organisaatiossaan. Kuuntelemme aktiivisesti asiakkaitamme ja olemme sitoutuneita toimittamaan ratkaisuja, jotka aidosti vastaavat heidän päivittäisiin haasteisiin.”

Dell auttaa asiakkaitaan ohjaamaan IT:n ylläpitokuluja innovatiiviseen toimintaan tarjoamalla avoimia, tehokkaita ja kustannustehokkaita ratkaisuja. Nämä antavat tietohallintopäättäjille joustavuutta investoida teknologiaan, joka vastaa liiketoiminnan tarpeisiin ja antaa mielenrauhaa tulevaisuuden tuntemattomien IT-tarpeiden kohtaamiseen.

Dell toimittaa konesali-innovaatioita

IT-organisaatioilla on valtava paine parantaa konesaliensa joustavuutta ja skaalautuvutta. Samalla niiden tulee varmistaa, että työntekijät voivat käyttää tarvitsemiaan sovelluksia ja tietoja paikasta, ajasta ja laitteesta riippumatta. Dellillä on alallaan johtava asema konesaliteknologioissa: maailmanlaajuinen johtoasema iSCSI SAN -tallennuksessa[1] sekä markkinajohtaja x86-palvelimissa Pohjois-Amerikassa vuoden 2011 ensimmäisellä puoliskolla[2]. Lisäksi palkitut Dell Force10 -verkkoratkaisut ovat nykyisin osa Dellin laajentunutta tarjontaa. Tämän päivän julkistukset vahvistavat asemaa entisestään. Dell on myös johtava toimija konesalien energiatehokkuudessa ja kertoikin hiljattain, että PowerEdge-palvelimien suorituskyky wattia kohden parani 31-kertaisesti viiden vuoden aikana.

Virtuaalinen integroitu järjestelmäarkkitehtuuri

Dellin virtuaalinen integroitu järjestelmä (VIS, Virtual Integrated System) perustuu avoimeen arkkitehtuuriin ja toimii siksi asiakkaan käytössä olevan laitteiston ja ohjelmiston kanssa. Dell julkisti tänään uusia VIS-tuotteita:

• Dellin hankkimien teknologioiden integrointi Dell vStart -konfigurointeihin: Dell vStart on virtualisointiratkaisu, jonka avulla asiakas voi helposti rakentaa virtuaalisia infrastruktuureja. Ratkaisut ovat esimitoitettu, -räkitetty, -kytketty ja -testattu helpottaakseen käyttöönottoa. Ne toimitetaan määrätyillä konfiguroinneilla, joiden avulla organisaatiot voivat valita kyseisen virtualisointinsa laajuuden. Tänään Dell ilmoitti, että Dell Compellent -tallennusratkaisut sekä Dell Force 10 -verkkoratkaisut ovat saatavilla vStart-konfigurointeihin vuodesta 2012 alkaen.
  • Dell Advanced Infrastructure Manager (AIM) -integrointi: Dell on sertifioinut AIM-teknologiansa toimimaan Microsoft System Center Orchestratorilla ja BMC Atrium Orchestratorilla, nykyisen VMware ESX- sekä VMware vCenter Server -palvelintuen lisäksi.
  • VIS Creator: Dell julkisti tänään uuden VIS Creator -version, jonka avulla yritykset voivat hankkia lisää laskentakapasiteettia julkisesta pilvestä. VIS Creatorin toimitus- ja hallintaominaisuudet ulottuvat nyt fyysisiin työkuormituksiin sekä sen pilvihallintakapasiteettiin, antaen yrityksille samat valmiudet hallinnoida julkisia pilviresurssejaan kuin yksityistä pilveään.

Uutta pakkaus- ja deduplikointitekniikkaa Dell tallennusratkaisuihin

Dell julkisti tänään pakkausominaisuuksien saatavuuden Dell DX -objektitallennusalustalle. Lisäksi täydentäviä pakkaus- ja dedulikointiratkaisuja varmistus- ja palautustallennuksille on odotettavissa ensi vuoden alussa:

• Dell DX6000G -tallennuspakkausnoodi: Uudet tallennuspakkausominaisuudet auttavat asiakasta vähentämään merkittävästi tiedostojen kokoa sekä arkistointi- ja pilvitallennukseen tarvittavaa kapasiteettia. Hyödyntäen alan johtavaa tekniikkaa Ocarina Networks -yritysoston myötä, Dell tarjoaa nyt entistä tehokkaampaa tiedon pienentämistä DX-objektitallennusalustallaan, pakkaamalla tallennettuja tietoja jopa 90 prosentilla tiedostotyypistä riippuen[3]. Uudella DX-tallennuspakkausohjelmistolla asiakas voi vapauttaa tilaa paikallisissa ja etätallennuksissa pienentäen huomattavasti tallennuskuluja harvoin tarvittavan tiedon osalta. Dell DX6000G tallennuspakkausnoodi on saatavilla 18.10. alkaen.

Dell-konesalit ja ratkaisukeskukset mahdollistavat asiakkaiden innovoinnin

Dell investoi merkittävästi pilvilaskentainfrastruktuuriinsa ja -palveluihinsa auttaakseen asiakkaitaan nopeammin hyödyntämään yksityisiä, julkisia sekä hybridipilviympäristöjä. Dell tuo markkinoille:

• Uusia konesaleja: Dell kertoi avaavansa kaksi uutta konesalia pilvilaskentaan. Ensimmäinen avataan Lontooseen, jonka ensimmäisiä toimialakohtaisia ratkaisuja on lääketieteellinen arkistointi. Lisäksi yhtiö avaa konesalin Yhdysvaltojen Quincyyn, josta odotetaan tulevan yksi maailman tehokkaimpia ja ympäristöystävällisimpiä konesaleja hyödyntäen Data Center Solutions (DCS) -liiketoimintansa konesaliosaamista.
  • Huhtikuusta 2011 alkaen Dell on avannut yhdeksän ratkaisukeskusta tärkeimmillä maantieteellisillä alueilla, ja kolme uutta avataan seuraavan puolen vuoden aikana. Ratkaisukeskusten kysyntä on ylittänyt odotukset ja asiakkaat sekä kumppanit ovat jo pystyneet tehostamaan toimintaansa Dellin asiantuntemuksen avulla.

Laajennettuja ratkaisuja päätetyöskentelyyn

IDC arvioi maailmanlaajuisesti kaupallisten PC-toimitusten kokonaisuudessaan kasvavan vuosittain 8,4 % vuoteen 2015 asti[4]. Vastatakseen kysyntään, Dell julkisti sarjan uusia ratkaisuja ja palveluita loppukäyttäjän tuottavuuden parantamiseksi:

• Dell -työpöytävirtualisointiratkaisut: Dell julkisti tänään Virtual Desktop as-a-Service -palvelun, joka on Dell Desktop Virtualization Solutions (DVS) -valikoimaan kuuluva pilveen perustuva jakelumalli. Uusi ratkaisu tuo yritysten laskentakapasiteetin lähes kaikkiin loppukäyttäjälaitteisiin, milloin ja missä tahansa, jossa on pääsy verkkoon. Tämä parantaa tuottavuutta ja vähentää IT-hallinnon monimutkaisuutta. Virtual Desktop as-a-service -palvelua käytetään ja ylläpidetään Dell-pilven kautta Dellin turvallisista konesaleista. IT-organisaatiot voivat hyödyntää täysin hallinnoitavaa virtualisoitua työpöytää, valvonnasta ja tietoturvasta tinkimättä. Uusien työntekijöiden ja sopimuskumppaneiden työpöydät voidaan nopeasti ottaa käyttöön olemassa olevia laitteita hyödyntäen, saavuttaen näin tuottavuutta nopeammin. Virtual Desktop as-a-service on alkuun saatavilla Yhdysvalloissa, ja jatkossa myös valikoiduissa Euroopan maissa.
  • Dell -tietosuoja ja -salaus: Organisaatioiden suurimpia tietoturvariskejä ovat loppukäyttäjien laitteet. IT-hallinnolla on kova työ vähentää kadonneiden, varastettujen tai heikentyneiden laitteiden ja ulkoisten medioiden tuomia uhkia. Näiden riskien vähentämiseksi Dell on tänään lisännyt tietosuoja- ja salausvalikoimansa tarjontaa, joka tarjoaa organisaatioille yksinkertaisia, kattavia ja joustavia salausratkaisuja. Uudet salausominaisuudet sisältävät Full Volume -salauksen FIPS 140-2 Level 3 -sertifioinnilla asiakkaille, jotka vaativat huipputason tietoturvaa, parhaimpia kaupallisesti saatavilla olevista ”full disk encryption” -sertifioinneista sekä BitLocker Managerin. Nämä ratkaisut täydentävät tuotevalikoimaa, jossa on myös irrotettava tallennussuoja External Media Editionilla sekä älykäs järjestelmälevysuojaus Microsoft Windowsille datakeskeisellä salauksella.
  • Dell KACE laajenee maailmanlaajuisesti: Dell laajentaa Dell KACE -hallintaratkaisujen saatavuutta Euroopassa, Lähi-idässä, Afrikassa, Aasiassa, Tyynenmeren alueella ja Japanissa. Dell KACEn kattavat ja kustannustehokkaat hallintaratkaisut ovat nopeasti saavuttaneet markkinaosuuksia Pohjois-Amerikassa ja muissa maissa. Ratkaisut on suunniteltu säästämään IT-hallinnon aikaa ja rahaa, varmistaen, että organisaatiot voivat helposti ottaa käyttöön ja hallita etäkäyttäjäjärjestelmiä maailmanlaajuisesti.

Kanavat laajentuvat

Dell on maailmanlaajuinen ratkaisutoimittaja yli 40 000 palveluammattilaisella ja yli 95 000 myyntikanavakumppanilla. Dell tarjoaa joustavia sitoutumismalleja end-to-end -kokonaisratkaisujen toimittamiseksi. Kanavatoiminnan kasvaessa, Dell ilmoitti tänään, että Dell Force10 -verkkoratkaisut ovat myös saatavilla kanavaverkoston kautta Euroopassa, Lähi-Idässä ja Afrikassa ennen vuoden päättymistä. Dell Force10:n saatavuus täydentää Dell Compellent ja Dell Kace -palveluita ja luo näin merkittävän edun jälleenmyyjille, jotka etsivät pitkäaikaista strategista kumppania.

Englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa osoitteessa http://content.dell.com/us/en/corp/newsroom-press-releases.aspx

Lisätiedot:

[1] IDC Worldwide Quarterly Disk Storage Systems Tracker, Q2 2011
[2] IDC Worldwide Quarterly Server Tracker, Q2 2011
[3] Perustuu Dellin sisäiseen testiin 2011, suoritettuna DX6000G SNC:llä Microsoft Office -tiedosto-, sähköposti, video-, ääni-, kuva- ja web-sisältöön.
[4] IDC's WW Quarterly PC Tracker Q2 2011

Lisätietoja Suomessa: Sanna Nieminen, Markkinointijohtaja Oy Dell Ab, puh. 040 588 2838, sanna_nieminen@dell.com

Lisätietoja (englanniksi)
:

Viestintä:
Jim Hahn, Dell Inc., +1 512 723 4401. jim_hahn@dell.com
Anna Loftin, Dell Inc., +44 1344 373 014, Anna_loftin@dell.com

Tietoja Dellistä
Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi