Dell nostaa yrityskannettavat uudelle tasolle

• Paino-, suunnittelu- ja kestävyysvaatimukset nousevat uudelle tasolle
• Ennennäkemätön akun kestävyys: jopa 19 tuntia yhdellä latauksella
• Ennakkoesittelyssä Dell Latitude ON -teknologia: avaa sähköpostin sekunneissa
• Vähemmän halogeenia sisältäviä laitteita

LONTOO 12.8.2008 — Dell on tänään julkistanut täysin uuden sarjan Latitude –kannettavia. Lähes 4000 käyttäjän ja IT-alan ammattilaisen palautteen perusteella kehitetty tuotesarja kattaa Dellin historian kaikkien aikojen sekä keveimmän että tehokkaimman kannettavan tietokoneen. Lisää tietoa Latitude –sarjasta löytyy osoitteesta www.dell.com/latitudepresskit.

Uudet Latitude –kannettavat tarjoavat ennennäkemätöntä akunkestoa, täysin uuden ulkomuodon sekä viisi värivaihtoehtoa.

“Olemme myyneet vuodesta 1995 lähtien enemmän yrityskäyttöön suunnattuja kannettavia maailmanlaajuisesti kuin kukaan muu”, kertoo Michael Dell, Dellin toimitusjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja. ”Tämä yhdistettynä yli viiteen miljoonaan päivittäiseen asiakkaittemme kanssa käytyyn keskusteluun on luonut meille vahvan näkemyksen tämän päivän liikkuvan käyttäjän tarpeista. Nyt olemme toteuttaneet näkemyksen mukaista tuottavuutta, liikuteltavuutta ja suunnittelua. Uudet Latitude-mallit ovat ennennäkemättömiä”.

Dellin täysin uusi Latitude-mallisto vastaa monipuolisesti seuraaviin käyttötarpeisiin:
• Ultra-portable – Dell Latitude E4200 on 12,1 tuuman kannettava, paino alkaen vain 1 kilo. Tämä tekee laitteesta Dellin tähän asti kevyimmän mallin. 13,3 tuuman Latitude E4300 –mallin lähtöpaino on 1,54 kiloa. Mallit on suunniteltu paljon matkustaville, jotka vaativat koneeltaan maksimaalista suorituskykyä pienessä koossa. Molemmat mallit ovat saatavilla lähiviikkoina.
• Mainstream – Dell Latitude –mallit E6400 ja E6500, jotka ovat saatavilla tänään, ovat 14,1- ja 15,4 –tuumaisia. Mallien hinnat alkaen €939 ja €969. Nämä kannettavat ovat ihanteellisia vaativalle käyttäjälle pöytäkoneen korvaajiksi.
• Essential – Latitude E5400, 14,1 tuuman kannettava alkaen €619. E5500, 15,4 tuuman kannettava alkaen €619. Molemmissa malleissa yhdistyvät kaikki oleelliset jokapäiväiseen käyttöön tarvittavat ominaisuudet kohtuulliseen hintaan. Mallit ovat saatavilla tänään.
• Semi-Rugged – Latitude E6400 ATG on 14,1 –tuumainen vaativiin olosuhteisiin suunniteltu kannettava, alkaen €1199. Malli on saatavilla ensi viikolla, ja se on rakennettu ja testattu kestämään pölyä, tärinää ja kosteutta Military 810F –standardien vaatimalla tasolla.
• Desk-Based -- Tarjolla laaja valikoima liitäntäratkaisuja yksittäisestä porttireplikaattorista kokonaiseen toimistotyöskentelyn vaatimaan ympäristöön.

Latitude – juuri sellaisena kuin tarvitset

Ensimmäistä kertaa Dell tarjoaa erilaisia värivaihtoehtoja Latitude –mallistolle. Harjatun metallimustan lisäksi Latitude E4200, E4300, E6400 ja E6500 –mallit ovat lähiviikkoina saatavissa myös Regatta Blue-, Regal Red- ja Quartz Pink -väreissä (ainoastaan E4200). E5400 ja E5500 –malleja on saatavana mattamustana.

“Uudet Latitude –kannettavat ja Dell Precision kannettavat tehotyöasemat edustavat Dellin historian laajinta tuotekehitystä”, sanoo Jeff Clarke, Dell Product Groupin Senior Vice President. ”Olemme investoineet yli miljoona suunnittelutuntia tähän mallistoon, ja tuloksena on tuoteperhe, joka vakuuttaa niin laadullaan kuin ulkoisella olemuksellaan. Tämän lisäksi mallisto sisältää ominaisuuksia, jotka mahdollistavat laitteiden turvallisemman käytön ja paremman hallittavuuden ja tuottavuuden.

Dellin Latitude-sarja sisältää myös laajasti uutta teknologiaa:
• Edistyksellinen jopa 19 tunnin akkukesto E6400:ssa koko päivän kestävään käyttöön
• Kehikon rakenne kestävää magnesiumia, myös saranat ovat metallia
• Kehittynyt näppäimistösuunnittelu
• Helppokäyttöisyyttä lisää Dell Control Point-sovellus, joka keskittää käyttäjäasetukset virranhallinnan, yhteyksien sekä turvaominaisuuksien osalta yhteen paikkaan
• Ensimmäinen yrityskannettava, jossa on automaattisesti hämärässä syttyvä näppäimistön taustavalo
• Ainutlaatuinen ControlVault-ratkaisu – älykäs turvasiru, jonka sisäänrakennettu muisti turvaa keskitetysti käyttäjätiedot, salasanat ja turva-avaimet, käyttämättä kannettavan kiintolevyä
• Ensimmäiset kannettavat, jotka tarjoavat etätoimiset älykortinlukijat ja Federal Information Processing –standardien mukaiset sormenlukijat
• Simplify IT – yhteensopivat lisätarvikkeet, virtalähteet, telakointiratkaisut ja hallintaominaisuudet koko tuotemallistossa

Välitön pääsy sähköpostiin ilman käyttöjärjestelmän käynnistystä

Dell esitteli ennakkoon myös uuden Dell Latitude ON –teknologian, joka tulee mahdollistamaan lähes välittömän pääsyn sähköpostiin, kalenteriin, liitetiedostoihin, kontaktihakemistoihin ja webiin ilman käyttöjärjestelmän käynnistystä. Lähikuukausina Latitude E4200 ja E4300 –malleihin tulossa oleva Dell Latitude ON –teknologia käyttää vähävirtaista rinnakkaissuoritinta, sekä käyttöjärjestelmää, jotka voivat mahdollistaa usean päivän akun kestävyyden.

Tehotyöasemien ainutlaatuinen suorituskyky

Dell, maailman ykkönen tehotyöasemien toimittamisessa, on myös julkistanut uuden sarjan ISV-hyväksyttyjä Dell Precision kannettavia tehotyöasemia, jotka on suunnattu suorituskykyorientoituneelle asiakaskunnalle, esimerkiksi suunnitteluun ja sisällöntuotantoon. Laitteet ovat saatavilla heti ja sisältävät:
• Dell Precision M4400 – Alkaen 1249 euroa. Tämä 15,4 tuuman näytöllä varustettu kannettava tehotyöasema sisältää mm. huippuluokan grafiikkaominaisuudet ja tukee jopa 8 gigatavun keskusmuistia
• Dell Precision M2400 –2,16 kilon painoisena tämä maailman kevyin kannettava tehotyöasema sisältää 14,1 tuuman näytön ja on saatavilla alkaen 1189 euron hintaan

Yritys esitteli myös 17-tuuman kannettavan tehotyöaseman konseptin, joka tulee mullistamaan kannettavien suorituskyvyn. Oranssilla alumiinikotelolla varustettu kannettava tukee jopa 16 gigatavun keskusmuistia, yhden gigatavun grafiikkakorttia, tulevia neliydinsuorittimia ja jopa teratavun tallennustilaa kahdella kiintolevyllä. Tämä kaksinkertaistaa muistin ja suoritinytimien määrän sekä kolminkertaistaa tallennustilan vastaaviin markkinoilla oleviin malleihin verrattuna. Lisää yksityiskohtia on saatavilla (englanniksi) osoitteessa www.dell.com/nocompromise

Vihreys mukana

Uuden Latitude-malliston Mainstream ja Ultra-portable –kannettavat, sekä Dell Precision kannettavat tehotyöasemat ovat Energy Star 4.0 mukaisia ja vastaavat EPEAT ”Gold” –määrityksiä. Latitude E4200 on Dellin ensimmäinen tietokone, jonka kuori, emolevyn laminaatit sekä tuulettimen kehikko eivät sisällä halogeeneja. Ultra-portable –kannettavan toimituspakkaus on myös valmistettu 99-prosenttisesta kierrätysmateriaalista.

Palvelut

Kaikki uudet laitteet ovat saatavilla myös Dellin ProSupport Mobility –palveluiden kanssa. ProSupport Mobility –palvelut auttavat yrityksiä suojaamaan koneelle tallennettuja tietoja. Suojatakseen yrityksen luottamuksellisia tietoja Dell pystyy myös automatisoimaan tietojen salauksen kaikilla kannettavilla ja hallinnoimaan keskitetysti yrityksen määrittelemiä menetelmiä niin, että toiminnot ovat käyttäjälle näkymättömiä. Dellin Desktop Managerin avulla IT voi hallinnoida laitekantaa, jakaa ohjelmistoja ja päivityksiä. Lisää tietoa (englanniksi) saatavilla osoitteesta www.dell.com/services.

Digital Nomads -yhteisö

Uusien kannettavien esittelyn yhteydessä Dell myös julkaisi uuden yhteisösivuston paljon liikkuville; Digital Nomads:in. Se on suunnattu ihmisille, jotka eivät halua rajoittaa työskentelyään vain toimistoympäristöön tai kotiin, vaan haluavat säilyttää verkkoyhteyden sijainnistaan riippumatta. Yhteisön jäsenet voivat kokoontua lukemaan toisista kaltaisistaan ja jakaa ideoita, vinkkejä ja neuvoja
keskenään. Twitterin käyttäjät voivat seurata suoraa lähetystä Dellin lehdistötilaisuudesta ja esittää kysymyksiä seuraamalla @Digital_Nomads –sivustoa (www.twitter.com/Digital_Nomads).