Dell osti etulyöntiaseman iSCSI tallennusmarkkinoille

EqualLogicin yrityskauppa täydentää Dellin tallennusratkaisuvalikoimaa ja mahdollistaa maailman ensimmäisen aidosti yrityksen tarpeen mukaan joustavan ratkaisun niin suoristuskyvyn kuin levytilan suhteen.

Tammikuun lopussa Dell allekirjoitti 1,4 miljardin dollarin yrityskaupat maailman kolmanneksi suurimmasta iSCSI levyjärjestelmien toimittajasta EqualLogicista. Yrityskaupan myötä Dell laajentaa tarjontaansa ja kasvattaa markkinaosuuttaan tallennusjärjestelmämarkkinoilla.

“Virtualisointi ja iSCSI ovat keskeisiä elementtejä tietotekniikan yksinkertaistamisessa,” sanoo Michael Dell, Dellin hallituksen puheenjohtaja ja CEO. “Yritykset tuottavat jatkuvasti yhä enemmän tallennettavaa tietoa ja kuluttavat energiaa kasvavassa määrin, mikä nostaa tietotekniikan hintaa ja lisää monimutkaisuutta.”

IDC:n mukaan iSCSI-pohjaiset tallennusratkaisut tulevat lisääntymään vuosittain jopa 138 prosenttia seuraavat viisi vuotta.1

”Kasvu on kaksinkertainen verrattuna siihen mitä olemme nähneet maailman levyjärjestelmämarkkinoilla”, IDC:n yritystallennusjärjestelmistä vastaava johtaja Benjamin Woon kertoo. “Asiakkaat ovat kääntymässä iSCSI-teknologiaan sen ollessa helpompi tapa integroida ja hallita yritysten konesaliympäristöjä. Tämän investoinnin myötä Dell määrittelee itsensä selkeästi tämän trendin edelläkävijöihin.”

Dell EqualLogic-ratkaisu on helppo asentaa, hallita ja kasvaa tarpeen mukaan

“Verkkotallennusjärjestelmät ovat perinteisesti olleet tarpeettoman vaikeita ottaa käyttöön ja ylläpitää”, Dellin tallenuslaitteista vastaava tuotepäällikkö Marko Kortetmäki sanoo. ”Dell EqualLogic ratkaisee nämä haasteet ainutlaatuisella arkkitehtuurillaan, jonka ansiosta käyttöönotto sujuu jopa 20 minuutissa ja automatiikka huolehtii suorituskyvyn optimoinnista.”

Vasta julkistettu Dell EqualLogic PS5000 -sarjan tallennusjärjestelmä perustuu mullistavaan arkkitehtuuriin, joka toimii virtuaalisten konesalien perustana. SAN Virtualizer teknologia vie levyjärjestelmien virtualisoinnin askeleen pidemmälle kuin perinteisissä levyjärjestelmissä. Tämän teknologian ansiosta jopa kahtatoista PS5000 -sarjan levyjärjestelmää voidaan käyttää ja hallita kuin yhtä levyjärjestelmää. Tämä keskitetty hallinta tekee levyjärjestelmästä erittäin helppokäyttöisen ja tarjoaa erinomaisen suorituskyvyn täysin lineaarisen skaalautuvuuden ansiosta. PS5000 -sarjan levyjärjestelmien hintaan sisältyy kehittyneet tiedon hallintaominaisuudet kuten snapshot, klooni, replikointi ja thin provisioning. Järjestelmän automatiikka on pitkälle vietyä kattaen esimerkiksi automaattisen RAID poolien luomisen ja laajentamisen sekä datan sijoittamisen automaattisesti sovelluksen kannalta sopivimmille levyille.

Dell Equallogic PS5000 -sarjan ominaisuuksia:

• iSCSI liitettävyys - iSCSI -liitännän ansiosta PS5000 –sarjan levyjärjestelmät ovat helposti integoitavissa mihin tahansa IP -pohjaiseen ympäristöön.
• Virtuaalisuus - SAN Virtualizer teknologia tarjoaa joustavuutta, rutiinitehtävien älykästä automatisointia sekä sovelluskohtaista suorituskykyä.
• Modulaarisuus - Kukin PS5000 -tallennusjärjestelmä on oma modulaarinen SAN-yksikkönsä ja niitä voidaan helposti liittää toisiinsa suorituskyvyn kasvattamiseksi, ryhmän silti käyttäytyessä yhden virtuaalisen SAN -levyjärjestelmän tavoin
• Datan hallinta - Sisäänrakennettu tallennustilan hallintajärjestelmä, joka sisältää älykkäät datan snapshot-, klooni-, replikointi- ja thin provisioning ominaisuudet.
• Joustavuus - Kukin PS5000 levyjärjestelmä yksilöllisesti konfiguroitavissa sovelluksen suorituskyky ja kapasiteettitarpeen mukaan joko SAS- tai SATA -levyillä.

Hinta ja saatavuus
Uudet PS5000 sarjan tuotteet ovat nyt tilattavissa. Hinnat alkaen €19,669 alv 0%.

Lisätietoja
Toimitusjohtaja Sam Forsbom, Oy Dell Ab, puh. 0207 533 533, sam_forsbom@dell.com
Tuotepäällikkö Marko Kortetmäki, Oy Dell Ab, puh 0207 533 533, marko_kortetmaki@dell.com

www.dell.com/storage, www.dell.com/simplify, www.dell.com/equallogic.

Tietoja Dellistä
Dell kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa asiakastarpeiden pohjalta rakennettua luotettavaa teknologiaa ja palveluita. Ainutlaatuisen, suoran toimintamallinsa kautta Dell myy globaalisti enemmän tietokonejärjestelmiä kuin mikään muu tietokoneyhtiö, minkä ansiosta Dell on sijalla 34. Fortune 500 -luokituksessa. Lisätietoja: www.dell.com

1IDC estimate is Compound Annual Growth Rate (CAGR).