Dell rikkoo uudella tallennusratkaisulla viiden miljoonan IOPS:n rajan

• Viiden miljoonan IOPS suorituskyvyllä sovellukset nopeutuvat jopa 99 prosentilla ja  samalla kustannukset pienenevät jopa 71 prosenttia
  • Dell esittelee alan ensimmäisenä mobiilisovelluksen, jolla voi valvoa samalla useampia konesalikohteita
  • Dell julkisti uuden Compellent Storage Center 6.5 tallennusohjelmiston

Dell kiihdyttää sovellusten suorituskykyä nopeuttamalla eniten käytetyn datan käyttöä

Dell Fluid Cache for SAN –ratkaisu nopeyttaa sovelluksia tuomalla datan lähemmäs palvelimia.

Ratkaisu nopeuttaa esimerkiksi tosiaikaista tapahtumankäsittelyä (OLTP), tiedon varastointia (BI), työpöydän virtualisointia (VDI) sekä pilvipalveluita. Teknologia hyödyntää PowerEdge -palvelimiin asennettuja PCI Express Flashlevyjä Compellent levyjärjestelmän välimuistina.

Dell Fluid Cache for SAN –ratkaisu on saavuttanut yli viiden miljoonan IOPS (input/output operations per second) -suorituskyvyn.  Dell on testeissään todennut lisäksi tietokantojen vastausajoissa jopa 99 prosentin parannuksen, mahdollistaen yli kuusinkertaisen määrän samanaikaisia käyttäjiä. Suorituskykykyä kasvatettiin  2200 käyttäjästä 14 000 käyttäjään.

Julkistettu Dell Compellent -tallennusohjelmisto tarjoaa entistä paremman suorituskyvyn, tietoturvan ja hallinnan

Dell Compellent Storage Center 6.5 -ohjelmiston uusia ominaisuuksia ovat:

• Entistä parempi tehokkuus: lohkotasolla tapahtuva pakkaus (block level compression) tarjoaa SAN-käyttäjille mahdollisuuden tallentaa entistä enemmän dataa pienemmälle levytilalle. Teknologian avulla pakkaussuhde nousee jopa 77 prosenttiin.
  • Parantunut tietoturva: itsestään salaavat kiintolevyt tarjoavat ratkaisun organisaatioille, jotka tavoittelevat parasta mahdollista tietoturvaa, kuten esimerkiksi finanssi-, oikeus- tai terveydenhuoltoaloilla.
  • Liiketoiminnan jatkuvuus: uuden synkronoidun Live Volume –ominaisuuden avulla sovellukset voidaan pitää ongelmatilanteessa käytössä ilman palvelimien uudelleenkonfigurointia.
  • Kehittyneempi tuki pilviympäristölle: usean virtuaalilähiverkon (VLAN) tuki mahdollistaa useiden palvelutasojen tarjoamisen asiakkaille tietoturvallisesti samassa Storage Center levyjärjestelmässä.

Järjestelmän hallinta helpottuu

Dell on kehittänyt OpenManage-järjestelmähallintaratkaisujaan uusilla toiminnoilla:

• Dell OpenManage Essentials 1.3 -järjestelmänhallintakonsoli on suunniteltu IT-laitteiden seurantaan ja valvontaan. Konsoli helpottaa tietojen varmistamista Dell AppAssure -integroinnin avulla.  Käyttöjärjestelmät, sovellukset, tiedostot ja tietokannat voidaan varmistaa Open Manage konsolin kautta. Myös Dell SonicWALL-tietoturvalaitteiden seuranta onnistuu konsolista.
  • Dell OpenManage Mobile on integroitu OpenManage Essentials 1.3 -konsoliin ja on asiakkaiden ladattavissa veloituksetta. Tämä on toimialan ensimmäinen mobiiliratkaisu, jolla voidaan koska vain ja mistä vain hallita palvelin-, tallennus-, verkko- ja palomuurijärjestelmiä.
  • iDRAC with Lifecycle Controller: Uudella automaattisella käyttöönottotoiminnolla IT-ylläpitäjät voivat vähentää laitekonfiguroinnin vaatimia työvaiheita. Automaatio vähentää työn määrää jopa 97 prosentilla verrattuna manuaalisesti tehtävään palvelimen kättöönottoon.

Dell on kehittänyt Dell EqualLogic Host Integration Tools –tallennusohjelmistoaan yksinkertaistetulla SAN-ympäristön hallinnalla.

Saatavuus:

• Dell Fluid Cache for SAN ja Dell Compellent Storage Center 6.5 ovat saatavilla maailmanlaajuisesti vuoden 2014 toisella neljänneksellä.
  • Uudet OpenManage–ratkaisut ovat saatavilla nyt.
  • Dell EqualLogic Host Integration -ohjelmistot ovat nyt saatavilla maailmanlaajuisesti VMware 4.0:lle ja Linux 1.3:lle. Microsoft 4.7:lle ohjelmistot tulevat saataville huhtikuun aikana.

Lisätiedot:

Antti Konkola, johtaja, ratkaisumyynti, Oy Dell Ab, p. 040 502 6211, antti_konkola@dell.com

Englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa Dellin verkkosivuilla

Tietoja Dellistä

Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi