• Oy SEK Ab/

Dell vahvistaa konesaliratkaisujaan entistä hallittavammilla ja suorituskykyisemmillä PowerEdge-palvelimilla

• Dell julkaisee seitsemän uutta kortti-, kehikko- ja tornipalvelinta
  • Toisen sukupolven integroitu elinkaaren hallinta automatisoi ja tuo lisää tehokkuutta
  • Liiketoimintaa tukevat innovaatiot parantavat energiatehokkuutta ja tallennuksen skaalautuvuutta sekä tuovat uusia verkko- ja tietoturvaominaisuuksia

Dell on julkistanut sarjan uusia PowerEdge-palvelimia, jotka on optimoitu vaativiin yritysympäristöihin. Uudet, 12. sukupolven PowerEdge-ratkaisut ovat uusien ominaisuuksiensa myötä yhtiön kaikkien aikojen tehokkaimmat ja hallittavimmat palvelimet.

PowerEdge-palvelimien 12. sukupolvi

Uusien PowerEdge R820, R720, R720xd ja R620 -kehikkopalvelimien, M620-korttipalvelimen, T620-tornipalvelimen sekä C6220-palvelimen perustana on Intel ® Xeon ® E5 -suorittimet. Palvelimet muodostavat perustan Dellin valikoimalle kattavia ja joustavia tallennus-, verkko- ja työasemaratkaisuja sekä palveluita. Uusimman sukupolven PowerEdge-palvelimet sekä järjestelmänhallinta- ja työkuormaratkaisut on suunniteltu vaativimmille sovelluksille esimerkiksi it- ja web-infrastruktuureihin ja suurteholaskentaan.

Hallintatyökalut maksimoivat tehokkuuden

Dell päivitti markkinoiden ensimmäisen palvelimiin integroidun järjestelmien hallintatyökalun, Integrated Dell Remote Access Controller 6:n (iDRAC6). Uusi, seuraavan sukupolven iDRAC7 with Lifecycle Controller 2.0 -etä- ja elinkaarenhallintaratkaisu mahdollistaa palvelinten yhtenäiset käyttöönotto-, päivitys-, valvonta- ja huoltotoimenpiteet. Uusia ominaisuuksia ovat muun muassa:

• muistin, RAID:n, tallennuksen ja verkkolaitteiden valvonta ilman ohjelmistoagentti- tai ajuriasennuksia eri käyttöjärjestelmä- ja hypervisor-ympäristöissä yksinkertaistaa hallintaa
  • palvelimien nopeampi käyttöönotto säästää jopa 86 prosenttia aikaa ja manuaalisia vaiheita[1]
  • etäkäyttöönotto ja etäkonfigurointi sekä monipuoliset hallintaohjelmistot mahdollistavat ympäristön ja sen hallinnan räätälöinnin uudella tavalla
  • yhteistyö Microsoftin, Vmwaren ja BMC:n kanssa mahdollistaa palvelinten saumattoman integraation yleisimpiin järjestelmänhallintaratkaisuihin

Dell julkisti myös uuden OpenManage Essentials -hallintakonsolin, joka valvoo palvelinten, tallennusjärjestelmien ja kytkinten tilaa. Hallintakonsoli voidaan liittää Dell KACE K1000 -hallintaratkaisuun.

Uudet PowerEdge-palvelimet on suunniteltu maksimoimaan konesalin tehokkuutta. Ne sisältävät muun muassa seuraavat innovaatiot:

• Fresh Air -jäähdytyskonseptin tuki kaikissa uusissa PowerEdge-palvelimissa, jonka myötä palvelimia voi käyttää jopa 45 °C lämpötilassa
  • OpenManage Power Center valvoo ja optimoi energiankulutusta palvelin-, kehikko- ja konesalitasolla yhdestä käyttöliittymästä
  • markkinoiden ensimmäinen virtalähde, jolle on myönnetty korkein Titanium-tason energialuokitus
  • jopa kolminkertainen määrä SQL-virtuaalikoneita kehikkoa kohti edelliseen Dell-palvelinsukupolveen verrattuna[2]
  • uudet PowerEdge-palvelimiin perustuvat vStart for Dell Private Cloud -ratkaisut mahdollistavat nopeamman yksityisen pilven käyttöönoton. Dell Quickstart -tietovarastopalvelin on ensimmäinen laatuaan Microsoft SQL Server 2012 -ohjelmistolla ja auttaa järjestämään, käyttämään ja analysoimaan tietoa entistä tehokkaammin

Dell Express Flash -levyllä enemmän suorituskykyä

12. sukupolven PowerEdge-palvelimilla asiakkaat voivat lisätä sovellusten suorituskykyä ja skaalautuvuutta muun muassa seuraavilla uusilla ominaisuuksilla:

• Dell Express Flash, joka on markkinoiden ensimmäinen palvelinten hot swap -levypaikassa käytettävä, suoraan PCIe -väylään kytkeytyvä SSD-levy
  • mahdollisuus konsolidoida entistä enemmän esimerkiksi Microsoft Exchange -postilaatikoita yhteen palvelimeen
  • tehosta Oracle-tietokantasovelluksia jopa 86 prosenttia nopeammalla vasteajalla

Liiketoiminnan jatkuvuutta turvaavia ominaisuuksia

PowerEdge-palvelinten luotettavuutta ja käytettävyyden maksimointia lisäävät muun muassa seuraavat uudet ominaisuudet:

• päivitysten varmentaminen digitaalisesti allekirjoitetulla laiteohjelmistolla
  • kriittisten tietojen hävittäminen käytöstä poistetuilta palvelimilta Data Wipe -ominaisuuksilla ja salaavilla kiintolevyillä
  • hot swap -tuulettimet, -levyt, ja -varavirtalähteet sekä ainutlaatuiset käytettävyys- ja kahdennusominaisuudet

Hinnoittelu ja saatavuus

Uusista Dell PowerEdge -palvelimista viisi on heti saatavilla. PowerEdge C6220 on saatavilla myöhemmin maaliskuussa 2012. Hinnat alkaen 1299 euroa. Dell Quickstart -tietovarastopalvelin sekä vStart for Dell Private Cloud tulee saataville toisella vuosineljänneksellä.

Englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa Dellin verkkosivuilla.

[1] Results based on February 2012 Principled Technologies, Inc. and Dell, Inc. testing using Dell PowerEdge R720xd systems compared to HP DL380-G7 systems.

[2]Results based on testing by Principled Technologies in January 2012 comparing a Dell PowerEdge R620 configured with two Intel Xeon E5-2680 2.7GHz processors and a Dell R710 configured with two Intel Xeon X5670 2.93GHz processors. Actual performance will vary based on configuration, usage and manufacturing variability

Lisätietoja Suomessa: Jani Suominen, Oy Dell Ab, puh. 020 753 3533, jani_suominen@dell.com

Lisätietoja (englanniksi):
Emma Ferns, Dell, emma_ferns@dell.com, puh. +44 1344 373152

Tietoja Dellistä
Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi