• Oy SEK Ab/

Dell venyttää tehotyöasemien rajoja julkaisemalla alan pienimmän tornimallin ja tehokkaimman kehikkomallin

• Julkistettu Dell Precision T1700 on luokkansa pienikokoisin tornimallinen tehotyöasema, joka tarjoaa enemmän grafiikkatehoja ja uusia ISV-sertifiointeja.
  • Uusi Dell Precision R7610 on kehikkomallinen tehotyöasema, joka tarjoaa uusia virtualisointiominaisuuksia sekä parempaa suorituskykyä ja etäkäyttöä
  • Uudistettu tehotyöasemien valikoima on suunniteltu erityisesti teknisten sekä arkkitehtuuri- ja rahoitusalojen ammattilaisille

Dell julkisti tänään laajennetun valikoiman Dell Precision –tehotyöasemia. Uutuuksia ovat luokkansa pienikokoisin tornimallinen tehotyöasema, Dell Precision T1700 SFF (small form factor), sekä maailman tehokkain kehikkomallinen tehotyöasema, Dell Precision R7610. Minitornimallinen Dell Precision T1700 MT täydentää valikoimaa, joka palvelee niin perustason käyttäjiä kuin tehokkaimpia malleja vaativia ammattilaisia.

Alan pienimmät tornimalliset tehotyöasemat

Julkistettu Dell Precision T1700 SFF on luokkansa pienin ja kevyin[1] tehotyöasema ja tarjoaa työaseman suorituskykyä lähes pöytätietokoneen hintaan. ISV (independent software vendor) -sertifioidun tehotyöaseman voi pienen kokonsa ansiosta asentaa lähes minne tahansa. T1700 SFF ja minitornimallinen T1700 MT on suunniteltu ja sertifioitu erityisesti teknisten sekä arkkitehtuuri- ja rahoitusalojen ammattilaisille. Laitteet ovat ihanteellisia myös korkea- sekä toisen asteen koulutuksessa, jossa opetetaan 2D- ja perustason 3D-simulointia tai moniajoa vaativilla sovelluksilla.

Sekä T1700 SFF että T1700 MT sisältävät uusimman sukupolven Intel-tehotyöasemasuorittimet ja ammattitason NVIDIA- ja AMD-näytönohjaimet PCIx x16 Gen 3 –korttipaikoilla. T1700 SFF on markkinoiden ainoa perustason tehotyöasema kahdella USB 3.0 –portilla etupaneelissa, mahdollistaen nopean tiedonsiirron ja helpon liitettävyyden ulkoisiin lisälaitteisiin.

Uusi kehikkomallinen tehotyöasema etä- ja virtuaaliympäristöille

Dell on päivittänyt myös kehikkomalliset tehotyöasemansa suuremmalla teholla, parannetulla etäkäytöllä sekä uusilla virtualisointiominaisuuksilla. Tuoteryhmä on suunnattu erityisesti suunnittelijoille, insinööreille sekä muille ammattilaisille, jotka vaativat parasta.

Uusi Dell Precision R7610 pakkaa Dellin lippulaivamalli T7600:n älykkäästi suunniteltuun 2U-kehikkomalliin, joka on ihanteellinen konesaleihin ja sulautettuihin OEM-ratkaisuihin. Yhtä R7610-tehotyöasemaa voi jakaa neljälle käyttäjälle suoristuskyvystä tinkimättä. Tämä on mahdollista grafiikkasuorittimen läpisyötöllä, Citrix XenServer® 6.1.0 –sertifioinnilla ja Citrix XenDesktop® HDX™ 3D Pro –teknologialla. Näin yhden näytönohjaimen voimavarat voidaan jakaa usealle käyttäjälle hosted-shared-ympäristössä tai vaihtoehtoisesti yhden käyttäjän tai virtuaalikoneen käyttöön. R7610:ssä on tuki neljälle leveälle tai kolmelle tuplaleveälle näytönohjaimelle.

Hinnat ja saatavuus

Kehikkomallinen Dell Precision R7610 –tehotyöasema on saatavilla 21.5.2013 lähtien. Hinta on alkaen 2242 euroa.

Dell Precision T1700 MT ja SFF ovat saatavilla 4.6.2013 lähtien. T1700-mallien hinnat julkistetaan 4.6.

[1] Painot vaihtelevat kokoonpanon mukaan.

Lisätiedot:

Markus Strandvall, Oy Dell Ab, p. 040 718 2918, Markus_Strandvall@DELL.com

Lisätietoja Direct2Dell-blogissa.

- Dell Twitterissä
- Dell Precision -tehotyösemat
- Dell Precision -kuvapankki
- Dell Precision –suorituskyvyn optimoija

Tietoja Dellistä
Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi