• Oy SEK Ab/

Dell yksinkertaistaa virtualisointia ennennäkemättömällä suorituskyvyllä, keskitetyllä hallinnalla ja käyttöönottovalmiilla palveluilla

• Nelikantainen Dell PowerEdge -korttipalvelin luokkansa ykkönen virtualisointisuorituskyvyssä
• Microsoftin Hyper-V-virtualisointiteknologia osana palvelinten vakioasennusta
• Dell julkistaa kattavan tuote- ja palveluvalikoiman virtualisoinnin vauhdittamiseksi
• Uusi Dell|EqualLogic PS5500 mullistaa iSCSI-markkinaa
• Dell täydentää virtualisointitarjoomaansa kattavilla palveluilla

Dell on julkistanut lisää uusia laitteita, hallintatyökaluja ja konsultointipalveluita, jotka on suunniteltu tarjoamaan asiakkaille älykäs tapa toteuttaa virtualisointia. Tällä julkistuksella Dell laajentaa johtavaa asemaansa, tarjoten virtualisointia tukevia ratkaisuja leveällä rintamalla, jotta asiakkaat voivat alentaa IT-ympäristöjensä kustannuksia.

”Kysymys ei niinkään ole siitä siirtyvätkö yritykset virtualisointiin, vaan enemmänkin siitä, milloin ja kuka voi tarjota heille alustan ja palvelut jotta se olisi mahdollista,” sanoo Rick Becker, ohjelmistoista ja ratkaisuista vastaava johtaja Dell Product Groupista. ”Kilpailijamme tarjoavat monimutkaisia, sovelluskohtaisia, yksilöityjä ratkaisujaan. Dellin virtualisointistrategia perustuu valinnanvapaudelle ja alan standardeihin. Tarjoamalla asiakkaillemme alan viimeisimmät, testatut teknologiat, palvelut ja arkkitehtuurit, autamme heidän IT-toimintojaan ilman, että rajoittaisimme heidän mahdollisuuksiaan kasvaa tulevaisuudessa.”

Dell PowerEdge -palvelimet, ykkösiä suorituskyvyssä
Dellin uudet täyskorkeat korttipalvelimet, PowerEdge M905 ja PowerEdge M805, hyödyntävät PowerEdge R805:stä ja R905:stä tuttua optimointia virtualisoinnille. Uudet palvelimet tarjoavat ennen näkemätöntä suorituskykyä alemmalla virrankulutuksella, enemmän muistia ja I/O-kapasiteettia, sekä laajaa valikoimaa virtualisointiohjelmistoja. Nelikantainen PowerEdge M905 on ensimmäinen korttipalvelin, joka tuki 66:n virtuaalikoneen kuormaa (11 tiles) VMwaren VMmark-testissä.

Kaksikantainen PowerEdge M805 -korttipalvelin tarjoaa saman määrän DIMM-muistipaikkoja, kuin nelikantaiset korttipalvelimet kilpailijoilta HP:lta ja IBM:ltä. Kun koko virtualisointiohjelmistojen valikoima on käytettävissä - Citrix XenServer, VMware ja nyt myös Microsoft Hyper-V - PowerEdge-palvelimet tarjoavat parhaan alustan virtualisoinnille. Dell PowerEdge M805 ja PowerEdge M905 -palvelimet ovat saatavilla heti. Lisätietoja osoitteesta www.dell.fi/poweredge.

Palvelimien lisäksi Dell julkisti uusia 10Gb Ethernet- ja 8 Gb kuitukanavakytkimiä ja lisäkortteja korttipalvelimiin, jotka on suunniteltu tarjoamaan parempaa kaistanleveyttä ja suorituskykyä. Dell julkaisi myös Novellin omistaman PlateSpinin OEM-version PowerConvert-ohjelmistosta, joka antaa yrityksille mahdollisuuden optimoida konesalejaan, tasapainottamalla työtaakkaa virtualipalvelimien ja fyysisten palvelimien välillä verkon kautta.

Dell ja Microsoft tähtäävät virtualisoinnin yksinkertaistamiseen yhdessä
Dell on julkistanut integroivansa ja tukevansa Microsoftin uusia virtualisointiteknologioita. Hyper-V-teknologian sisältävä Windows Server 2008 on saatavilla tehdasasennettuna optiona Dell PowerEdge-mallistoon. Palvelimiin on saatavilla myös Microsoftin uusi System Center Virtual Machine Manager (SCVMM) 2008, joka tarjoaa yhdenmukaistettua hallintaa muillekin virtualisointiratkaisuille kuin Hyper-V:lle. Asiakkaat voivat yhdellä hallintaratkaisulla käyttää Microsoftin System Center Management Suitea, johon voidaan integroida Dell OpenManage -toiminnallisuus, tehokkaaseen fyysisten ja virtuaaliympäristöjensä hallintaan. Dellin ja Microsoftin yksinkertaistettu lähestymistapa järjestelmien hallintaan auttaa asiakkaita kasvattamaan IT-ratkaisujen tehokkuuttaan, maksimoimaan resurssien käytön ja vähentämään kokonaiskustannuksia ratkaisun elinkaaren ajalta (TCO). Dell on käyttänyt tuhansia tunteja valmistautuakseen Windows Server 2008:n -käyttöönottoihin ja palvelinvirtualisointeihin. Microsoftin Hyper-V Rapid Deployment Program (RDP) on antanut Dellille mahdollisuuden implementoida omia korkean käytettävyyden ratkaisujaan hyödyntäen Hyper-V:tä ja SCVMM:ää, palvellen näin satoja tuhansia käyttäjiä.

Integroiden kohti yksinkertaisempaa tiedonsuojaa, varmennusta ja palautusta
Datan suojaaminen ja hallinta virtualisoiduissa ympäristöissä voi olla suuri haaste. Dell kumppaneineen on integroinut kehittyneitä tallennusteknologioita auttaakseen asiakkaitaan yksinkertaistamaan näitä prosesseja. Uusi Auto-Snapshot Manager/VMware Edition on saatavilla ilman lisämaksua EqualLogic -levyjärjestelmiin, automaattiseksi, integroiduksi ja skaalautuvaksi suojaksi VMwaren Infrastructure 3-ympäristöihin. Suora integrointi VMwaren Virtual Centerin kanssa ja VMFS:n kansiostruktuurin käyttö auttaa yksinkertaistamaan datan suojauksessa, eritoten virtualisoituja ympäristöjä skaalattaessa. Citrix Direct Storage Adapter auttaa EqualLogicin -levyjärjestelmien asennuksessa. EqualLogicin älykkäiden ominaisuuksien integrointi XenCenteriin helpottaa IT-hallinnon arkea yksinkertaisilla toiminnoillaan.

Uusi iSCSI-levyjärjestelmä kolminkertaistaa virtuaaliympäristön tallennuskapasiteetin
Kehikkoasenteinen levyjärjestelmä PS5500E kuuluu Dellin EqualLogic-tuoteperheeseen. Se sisältää 24 tai 48 teratavua bruttokapasiteettia 4U-koossa, joka enemmän kuin kaksinkertaistaa tiheyden ja kolminkertaistaa kapasiteetin edelliseen vastaavilla kiintolevyillä kalustettuun PS5000E-malliin nähden. PS5500E:n avulla EqualLogic SAN voi skaalautua jopa 576 teratavuun saakka yhden hallintakäyttöliittymän alla. Laite voidaan yhdistää samaan SAN-ryhmään muiden EqualLogic-järjestelmien kanssa. Se tarjoaa ideaalin ratkaisun yleisimpiin käyttötarkoituksiin, kuten tiedostopalvelimiin, keskiraskaaseen sähköpostikäyttöön, tietokantoihin ja virtualisoituihin palvelinratkaisuihin. Lisätietoja www.dell.fi/equallogic.

Uudet virtualisointipalvelut suunnittelun ja käyttöönoton helpottamiseksi
Dell on julkistanut myös uusia palveluita yksinkertaistaakseen virtualisoitujen ympäristöjen suunnittelua, käyttöönottoa, tietoturvaa ja hallintaa. Jo tarjottujen palveluiden lisäksi tarjotaan konsultointia Microsoft Hyper-V-ympäristöjen käyttöönoton arviointiin. VMware-ympäristöihin tarjotaan vikatilanteista toipumisen nopeuttavaa palvelua sekä elinkaarenhallintaa.