Delliltä palvelinuutuudet ohjelmisto-ohjatun datakeskuksen tarpeisiin

• Dell tuo markkinoille uusia Dell PowerEdge 13. sukupolven palvelimia
  • Uutuudet tuovat niin pienille kuin suurillekin organisaatioille ohjelmisto-ohjattujen datakeskusten ja ketterään toimintaan soveltuvat ratkaisut

Dell tuo markkinoille uudistetut versiot Dell PowerEdge 13. sukupolven palvelimistaan. Yli 20 % paremman suorituskyvyn omaavat, Intel Xeon E5-2600 v4 -prosessoria hyödyntävät uutuudet tarjoavat organisaatioille vahvan alustan ohjelmisto-ohjatun datakeskusten ja sitä kautta entistä ketterämpien IT-ympäristöjen rakentamiseen.

Nyt esitellyt uudet Dell PowerEdge -räkki- ja tornipalvelimet ovat R730, R730xd, R630, T630, M630, FC630, C4130 ja C6320.

Sosiaalisen median ja mobiliteetin entistä laajempi hyödyntäminen, analytiikan merkityksen kasvu ja pilvipalvelut vaativat organisaatioiden IT-ympäristöltä entistä enemmän joustavuutta ja ketteryyttä, jotta ne voivat vastata liiketoimintaympäristön nopeasti muuttuviin vaatimuksiin. Dell PowerEdge 13. sukupolven palvelimet tuovat organisaatioille työkaluja tähän.

”Suomessa markkinassa uutena trendinä ovat erilaiset ohjelmisto-ohjatut ratkaisut ja uudenlaiset työkuormat. Käyttöönottovaihe on täällä jo käynnissä. Dell tuo FX-arkkitehtuurillaan datakeskuksiin joustavan ratkaisun, jossa asiakkaalle tarjoutuu mahdollisuus konfiguroida juuri omaan konesaliin parhaiten soveltuva paketti. Dell PowerEdge-palvelinten hallintatyökalut - esim. Open Manage Essentials - mahdollistavat hallittavuuden helppouden ja automatisoinnin, joka on elintärkeä, kun ollaan rakentamassa pilvipalvelumalleja”, sanoo Suomen Dellin konesaliratkaisujen tuotemarkkinointipäällikkö Arto Kähönen.

”Asiakkaat ovat siirtymässä kohti ohjelmisto-ohjattuja datakeskuksia. Dellin kasvu x86-pohjaisissa palvelimissa, erityisesti korttipalvelimissa, osoittaa, että me vastaamme näihin tarpeisiin. 20 vuoden palvelinkokemuksemme ansiosta tuomme asiakkaillemme ne ominaisuudet, joiden avulla he voivat rakentaa tulevaisuuden tarpeisiin istuvia datakeskuksia”, sanoo Dellin palvelinratkaisuista vastaava johtaja Ashley Gorakhpurwalla.

Uutuuksien suorituskyvyn pääominaisuudet:

- Parannettu prosessorin suorituskyky

o   PowerEdge R730, jossa on E5-2699 v4 -prosessori omaa 28 % paremman suorituskyvyn kuin edellisen sukupolven versio (vertailukohtana SAP SD 2 Tier (Linux))

- Nopein saatavilla oleva prosessori

o   PowerEdge R730:ssä on E5-2689 v4 -tuki ilmajäähdytteisenä (vertailukohtana nestejäähdytteinen ratkaisu)

- Seuraavan sukupolven muisti 2400 MT

o   PowerEdge R630 tarjoaa E5-2699 v4 -prosessorin myötä jopa 13 % enemmän suorituskykyä (vertailukohtana STREAM (MB/s) -suorituskyky)

Dell PowerEdge -uutuudet ovat Suomessa heti saatavissa.

Antti Konkola, Oy Dell Ab, antti_konkola@dell.com, p. 040 502 6211

Englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa Dellin verkkosivuilla.

Tietoja Dellistä:
Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi