Delliltä uusi työkalu jälleenmyyjille kumppaniohjelman täyttäessä viisi vuotta

• Ratkaisujen konfigurointipalvelu Dell Online Solutions Configurator auttaa kumppaneita kasvattamaan myyntiään
  • Laurent Binetti nimitetty Dellin EMEA-alueen kanavamyyntijohtajaksi

Dell on julkistanut uuden Online Solutions Configurator -työkalun tehostaakseen entisestään PartnerDirect-kumppaniohjelmaansa. Palvelu tarjoaa kumppaneille resurssit solmia kauppoja aiempaa helpommin ja nopeammin auttamalla monimutkaisten yritysratkaisujen hinnoittelussa. Työkalu on parhaillaan koekäytössä Britanniassa ja Irlannissa, ja se levitetään muualle EMEA-alueelle lähikuukausina.

Dell kertoi myös nimittäneen Laurent Binettin EMEA-alueen kanavamyyntijohtajaksi. Hän on työskennellyt Dellillä vuodesta 1996 ja toimi viimeksi yhtiön Etelä-Euroopan yritysliiketoiminnasta vastaavana johtajana. Binetti seuraa tehtävässään Emmanuel Mouquet’ta, joka aloittaa Dell Ranskan maajohtajana helmikuun 2013 alusta.

Dell juhlii PartnerDirect-ohjelmansa viidettä vuosipäivää EMEA-alueella helmikuussa 2013. Ohjelmaan osallistuvat kumppanit ovat muun muassa viime marraskuusta lähtien voineet hyödyntää 10 miljoonan Yhdysvaltain dollarin suuruista rahastoa, josta on rahoitettu ylimääräisiä viiden prosentin alennuksia tarjottuihin yritysratkaisuihin.

Suomessa jo kymmenen Dell Preferred Partner –kumppania

Suomessa Dell aloitti kanavakumppaniyhteistyön vuoden 2009 alusta. Vuonna 2011 Dell aloitti yhteistyön IT-tukkuri F9 Distribution Oy:n kanssa sekä rekisteröityjen jälleenmyyjien sertifiointikoulutukset. Vuonna 2012 Suomessa suoritettiin satoja sertifiointikoulutuksia. Lisäksi kymmenen Dellin jälleenmyyjää on saavuttanut Preferred Partner –kumppaneille asetetut vaatimukset sitoututumalla yhteisesti asetettuihin tavoitteisiin sekä suorittamalla Dell-sertifiointeja palvelin-, tallennus- ja verkkoratkaisujen sekä järjestelmän hallintatuotteiden osalta.

Englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa verkkosivuilla.

Lisätiedot
Tommi Valjakka, johtaja, kanavaliiketoiminta, Oy Dell Ab, p. 040 534 6988, tommi_valjakka@dell.com

Tietoja Dellistä
Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi