• Oy SEK Ab/

Dellin julkistama varmuuskopiointilaite vähentää tarvittavaa levytilaa jopa 93 prosentilla

• Uusi tietoja pakkaava ja deduplikoiva Dell DR4100-varmuuskopiointiratkaisu auttaa hallitsemaan kasvavaa tietomäärää, vähentäen tarvittavaa tallennuskapasiteettia jopa 15-kertaisesti
  • Järjestelmä skaalautuu saumattomasti 2,7 teratavusta aina 81 teratavuun hyödyntäen laajennuslevyhyllyjä, tarjoten jopa 1,2 petatavua loogista kapasiteettia
  • Many-to-one-replikointi suojaa etätoimipisteissä olevat tiedot joustavasti

Dell on julkistanut seuraavan sukupolven Dell DR 4100 –varmuuskopiointilaitteen. Fluid Data –arkkitehtuuriin perustuva laite vähentää yrityksen tarvitsemaa tallennuskapasiteettia jopa 15-kertaisesti datan deduplikoinnilla ja pakkauksella. Laite sisältää yleisimpien varmuuskopiointiohjelmien sertifioinnin, ”many-to-one” –replikoinnin sekä kapasiteetin kasvatusmahdollisuuden laajennuslevyhyllyjen avulla.

Helposti hallinnoitavassa ja varmistusympäristöön asennettavassa DR 4100 -laitteessa hyödynnetään Dellin Ocarina-yrityskaupan myötä hankittua datan pienennysalgoritmia. Algoritmin avulla voidaan poistaa tarpeettomia datakopioita ja vähentää tarvittavaa levykapasiteettia jopa 93 prosentilla. Laite suorittaa deduplikointi- ja pakkaustoiminnot, jolloin niitä ei tarvitse suorittaa sovellus- ja varmuuskopiointipalvelimilla vähentäen palvelimilta vaadittavaa suorituskykyä. Laite vähentää yrityksen riippuvuutta varmuuskopioida nauhalle mahdollistaen pidempiaikaiset varmuuskopioiden säilytysajat suojatulla levypinnalla.

Muita ominaisuuksia:

• Skaalautuva kapasiteetti: mahdollisuus lisätä kaksi laajennuslevyhyllyä ja kasvattaa tallennuskapasiteettia aina 81 teratavuun, tarjoten jopa 1,2 petatavun loogista kapasiteettia.
  • Parempi katastrofitilanteisiin varautuminen: many-to-one-replikointi tukee jopa 32 solmua yhdistyen yhteen keskitettyyn solmuun. Tämä tarjoaa kustannustehokkaan palautusjärjestelmän erityisesti etätoimipaikkojen varmuuskopiointiin.
  • Laajat varmuuskopiointiohjelmien sertifioinnit: Dell DR4100 tukee mm. Dell- (AppAssure ja Quest), Symantec-, CommVault-, Oracle- ja CA-varmuuskopiointiohjelmia.

Laiteella on kaikenkattava ohjelmistolisenssi sisältäen replikointi-, DR Rapid Data Access- sekä muita lisäominaisuuksia.

Saatavuus:
Dell DR4100 on saatavilla Delliltä ja sen kanavakumppaneilta maaliskuusta 2013 alkaen.

Englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa Dellin verkkosivuilla.

Lisätiedot:
Antti Konkola, Oy Dell Ab, antti_konkola@dell.com, p. 040 502 6211

Tietoja Dellistä
Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi