DELLIN KANNETTAVIIN SISÄÄNRAKENNETTU TELIASONERAN LANGATON MOBIILILAAJAKAISTA

3G/HSPA-teknologiaan perustuva laajakaista on mahdollista liittää lähes kaikkiin Dellin kannettaviin tietokoneisiin

Dell tarjoaa yhdessä TeliaSoneran kanssa kannettavia tietokoneita hankkiville asiakkailleen mahdollisuuden TeliaSoneran 3G-pohjaisen langattomaan laajakaistaan Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Vuoden 2008 aikana palvelua tullaan tarjoamaan myös muissa maissa, joissa TeliaSoneralla on liiketoimintaa. TeliaSoneran mobiililaajakaista voidaan liittää lähes kaikkiin Dellin myymiin kannettaviin tietokoneisiin.

”Julkistus vastaa yhä lisääntyvän liikkuvan työn vaatimuksiin ja tarjoaa entistä toimintavarmemman, huolettomamman ja kustannustehokkaan ratkaisun asiakkaille. Tämä vahvistaa Dellin strategiaa tarjota mahdollisimman tarkoituksenmukaista tietotekniikkaa ja ratkaisuja, jotta asiakkaat voivat yhä tehokkaammin keskittyä omaan liiketoimintaansa,” Oy Dell Ab:n toimitusjohtaja Sam Forsbom kertoo.

”Yhteistyömme Dellin kanssa vahvistuu Suomen markkinoiden kannalta juuri oikeaan aikaan, sillä olemme laajentaneet 3G-verkkoamme ja päivittäneet kesällä verkkomme turbonopeuteen HSPA-tekniikalla. Soneran trenditutkimuksen mukaan suomalaiset yritykset panostavat liikkuvaan työskentelyyn, sillä kahdeksan kymmenestä vastaajasta aikoo jatkossa työskennellä vähintään yhtä paljon konttorin ulkopuolella kuin aiemmin, ja 40 % yrityksistä aikoo lisätä investointeja uuteen viestintätekniikkaan ja -palveluihin,” sanoo TeliaSoneran Suomen matkaviestintäpalveluista vastaava johtaja Esa Rautalinko.

TeliaSoneran mobiililaajakaistan avulla tietokone muodostaa nopean yhteyden internetiin tarjolla olevia verkkoyhteyksiä käyttäen. Jotta uusi langaton laajakaista voidaan ottaa käyttöön, tulee uuteen tai jo hankittuun Dellin kannettavaan valita sisäänrakennettu 3G/HSPA-laajakaistamoduuli, joita myydään tästä päivästä lukien joko tilattuna suoraan tehtaalta kannettavaan esiasennettuna tai jälkitoimituksena. Moduulin sisältämä tekniikka on yhteensopivaa GPRS-teknologioiden kanssa, joten se toimii nopean tiedonsiirron välineenä myös 3G-verkon ulkopuolella.

”Kannettavaan tietokoneeseen sisäänrakennettu laajakaistamoduuli on käytössä ulkoista tietoliikennekorttia huomattavasti kestävämpi. Asiakkaan it-organisaation kannalta ratkaisu on helppo ja huoleton. Tuote toimitetaan asiakkaalle suoraan tehtaalta tilauksen mukaisesti testattuna ja käyttövalmiina. Lisäksi palvelu ja tuki hoituvat yhden kontaktin kautta”, listaa Dellin kannettavista vastaava tuotepäällikkö Sanna Nieminen.

Lisätietoja
Toimitusjohtaja Sam Forsbom, Oy Dell Ab, puh. 0207 533 533, sam_forsbom@dell.com
Tuotepäällikkö Sanna Nieminen, Oy Dell Ab, puh. 0207 533 533, sanna_nieminen@dell.com
Tuotekehitysjohtaja Pasi Mehtonen, TeliaSonera, puh. 040 717 1370, pasi.mehtonen@teliasonera.com

Kuvamateriaalia julkistukseen liittyen löytyy osoitteesta http://uri.fi/28082007/

Tietoja Dellistä
Dell kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa asiakastarpeiden pohjalta rakennettua luotettavaa teknologiaa ja palveluita. Ainutlaatuisen, suoran toimintamallinsa kautta Dell myy globaalisti enemmän tietokonejärjestelmiä kuin mikään muu tietokoneyhtiö, minkä ansiosta Dell on sijalla 25. Fortune 500 -luokituksessa. Lisätietoja: www.dell.com

Tietoja TeliaSonerasta
TeliaSonera on Pohjoismaiden ja Baltian johtava televiestintäyritys, jolla on vahva asema myös Euraasian, Turkin ja Venäjän matkaviestinmarkkinoilla. Vuoden 2006 lopussa TeliaSonera toi matkaviestinpalvelut markkinoille Espanjassa. TeliaSonera tarjoaa luotettavia, innovatiivisia ja helppokäyttöisiä palveluja puheen, kuvan, datan, informaation, asiointitapahtumien sekä viihteen siirtoon ja paketoimiseen. Vuonna 2006 TeliaSoneran liikevaihto oli 91 mrd. kruunua, ja maaliskuun 2007 lopussa yhtiöllä oli yhteensä yli 100 miljoonaa asiakasta 15 maassa. TeliaSoneran osake noteerataan Tukholman ja Helsingin pörsseissä, ja yhtiö on mukana Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä. Lisätietoja: www.teliasonera.fi.