Dellin uudet kannettavat tehotyöasemat tukevat joustavia työympäristöjä

• Uudet Dell Precision M4600 ja M6600 ovat maailman suorituskykyisimpiä 15.6” ja 17.3” kannettavia tehotyöasemia, jotka mahdollistavat liikkuvan ammattilaisen tehokkaan työskentelyn missä ja milloin vain
• Uusi kehikkoon asennettava Dell Precision R5500 -tehotyöasema tarjoaa tinkimätöntä suorituskykyä ja skaalautuvuutta etäkäyttäjille, samalla turvaten ja kooten tärkeät tiedot
• Tehotyöasemat on sertifioitu johtavien ohjelmistovalmistajien ammattikäyttöön tarkoitetuilla sovelluksilla suorituskyvyn ja luotettavuuden optimoimiseksi

Dell on julkistanut seuraavan sukupolven kannettavat Dell Precision M4600 ja M6600 -tehotyöasemat sekä tuplasuorittimella varustetun kehikkoon asennettavan Dell Precision R5500 -tehotyöaseman. Uudet laitteet jatkavat yhtiön perinnettä tarjota asiakkailleen erittäin suorituskykyisiä ja skaalautuvia työasemalaitteita. Nämä kannettavat ja etäkäytettävät järjestelmät ovat erityisesti suunnattu ammattilaisille, jotka tarvitsevat työasemaltaan paljon tehoa, skaalautuvaa suorituskykyä ja sertifioituja sovelluksia. Ne tarjoavat pöytätyöaseman kaltaisen kokemuksen olematta kuitenkaan sidoksissa tiettyyn paikkaan.

Kannettavat Dell Precision M4600 ja M6600 -tehotyöasemat
Kymmenen vuotta sen jälkeen kun Dell julkisti ensimmäisen kannettavan tehotyöasemansa, yhtiö jatkaa edelläkävijänä. Dell esittelee nyt uusia kannettavia ammattilaislaitteita, jotka ovat ihanteellisia suurien tietomäärien sekä 2D- ja 3D-aineistojen käsittelyssä. Dell Precision M4600 ja M6600 edustavat maailman tehokkaimpia 15.6” ja 17.3” kannettavia tehotyöasemia, joita on mahdollista laajentaa toisen sukupolven Intel® Core™ i7 Extreme edition -suorittimella sekä 1600 MHz:n muistilla.

Dell on paketoinut enemmän suorituskykyä ja tehoa uusiin kannettaviin tehotyöasemiinsa, lisäten samalla käytettävyyttä myös liikkeellä oltaessa. Dell Precision M4600 yhdistää suorituskyvyn ja kestävän, mutta kevyen 15.6” koon. Lisäksi M4600 tarjoaa numeronäppäimistön, jopa 32 Gt:n¹ muistikapasiteetin, RAID 0 tai RAID 1 -tekniikan sekä jopa 750 Gt:n² kiintolevyn.

Dell Precision M6600 puolestaan yhdistää poikkeuksellisen prosessointi- ja grafiikkatehokkuuden sulavalinjaiseen ja luotettavaan ammattilaisjärjestelmään, tuottavuutta tukevien ominaisuuksien kera. 17.3” kokoinen M6600 on suunniteltu vaativimmille käyttäjille, jotka etsivät suurempaa näyttöä, parempaa graafista skaalautuvuutta sekä lisämuistia. Saatavilla myös lisäkiintolevy sekä 128 Gt:n SSD-levy RAID 5 -tuella. M6600 tarjoaa lähikuukausina myös uuden ammattikäyttöön tarkoitetun NVIDIA Quadro 5010M -näytönohjaimen 4 Gt:n GFX-muistilla.

Kannettavien tehotyöasemien parannuksia ja uusia ominaisuuksia:

• Tyylikäs ja ammattimainen muotoilu kestävällä alumiini- ja magnesiumseosrungolla, joka on testattu äärimmäisissä lämpötila-, värähtely- ja korkeusolosuhteissa
  • Autodeskin, Dassault Systemesin, PTC:n, Siemens PLM Softwaren sekä muiden ohjelmistovalmistajien sertifioinnit varmistavat ohjelmiston luotettavuuden
  • Laaja valikoima näytönohjainvaihtoehtoja: AMD FireProTM Mobility Professional Graphics ja NVIDIA Quadro Professional Graphics, jopa 2 Gt:n muistilla
  • Piirtämiseen, kirjoittamiseen, muotoiluun ja näytöllä suurennukseen tarkoitettu valinnainen neljän sormen kosketusnäyttö
  • Valinnainen väritäydellinen PremierColor IPS RGB LED-näyttö ja PremierColor-kalibrointiohjelmisto mahdollistavat tarkan värien toiston ja selkeät, kirkkaat kuvat³
  • Laaja DDR3 -muisti; neljä DIMM korttipaikkaa jopa 32 Gt:n¹ 1333 MHz:n tai 16 Gt:n¹ 1600 MHz:n muistikapasiteetille
  • Liitettävyys lähes kaikkiin oheislaitteisiin; viisi USB porttia, joista kaksi USB 3.0, kaksi USB 2.0 ja yksi USB 2.0 ja eSATA -yhdistelmä. Lisäksi DisplayPort-, VGA- ja HDMI-näyttöliitännät
  • NVIDIA Optimus™ -teknologia, joka havaitsee tarvittavan graafisen suorituskyvyn pidentääkseen akun kestoa
  • AMD Eyefinity -teknologia, jonka ansiosta yhdelle näytönohjaimelle on mahdollista kytkeä jopa viisi näyttöpäätettä ja siten kasvattaa visuaalisia ominaisuuksia suurien mallien ja usean sovelluksen tarkasteluun
  • Tehokas toisen sukupolven Intel® Core™ -suoritin; vaihtoehtoja aina Intel Core i7 Extreme Editioniin saakka tehostamaan suorituskykyä ja tuottavuutta

Kehikkoon asennettava Dell Precision R5500 -tehotyöasema
Dell on laajentanut tarjontaansa kehikkoon asennettavien tehotyöasemiensa osalta ja tuonut markkinoille uuden, ominaisuuksiltaan ja suorituskyvyltään parhaan pöytämallisen tehotyöasemansa⁴ kaltaisen kehikkoversion, Dell Precision R5500 -tehotyöaseman. R5500:n myötä työympäristö paranee, kun tehotyöasema sijoitetaan asiakkaan konesaliin tai muuhun keskitettyyn paikkaan. Tämä vähentää lämpöä ja melua varsinaisesta työympäristöstä. Käyttäjällä on lisäksi suora etäyhteys tehotyöasemalle sijainnistaan riippumatta.

R5500 on erityisesti suunnattu ammattilaisille, jotka tarvitsevat suuria tehoja vaativia sovelluksia ja suorituskykyä etätyömahdollisuudella. R5500-tehotyöasema tarjoaa viimeisimmät Intel Xeon -prosessorit jopa 192 Gt:n¹ muistikapasiteetilla ja grafiikkaprosessoripaikat jopa 450 wattiin asti. Lisäksi R5500 tarjoaa mahdollisuuden viidelle täysmittaiselle PCIe x16 -paikalle. Tehotyöasema sisältää tuen myös huipputason grafiikalle ja NVIDIAN uusimmille GPGPU-ratkaisuille, kuten NVIDIA Quadro ja NVIDIA TeslaTM.

Käyttäjät voivat saumattomasti kytkeytyä R5500-tehotyöasemaan Dell Precision FX100 Zero -päätteeltä Teradici™:n PC-over-IP® -virtualisointiteknologian avulla. Laitepohjainen PC-over-IP -kompressointi siirtää verkon yli vain renderoidun graafisen pikselidatan, ja mahdollistaa siksi nopean ja sujuvan käyttäjäkokemuksen päätteellä työskenneltäessä. Vaihtoehtoisesti tehotyöasemaan voi luoda etäyhteyden peruskannettavalla tai pöytäkoneella valinnaisen VMware®- tai View™ -ohjelmiston avulla.

Kehikkoon asennettava R5500-tehotyöasema tarjoaa myös sertifioituja ohjelmistoja johtavilta valmistajilta, muun muassa Autodesk, Dassault Systemes, PTC, Siemens PLM Software, Softimage, Schlumberger, ESRI, Dynamic Graphics, CNC, Landmark Graphics. Sertifioinneilla varmistetaan, että käyttäjien ohjelmistot ovat yhteensopivia ja toimivat jouhevasti R5500 -tehotyöasemilla.

Dell-tietoturva, -palvelut ja -tuki:
Kaikkiin Dell Precision -työasemiin kuuluu kattavat turvallisuustyökalut, Dell Data Protection | Encryption ja Dell DataSafe Online Backup, sormenjälkitunnistin sekä Dell System Track and Recovery -palvelu, jotta omaisuus olisi mahdollisimman hyvin suojattu.

Dell Precision -asiakas voi halutessaan maksimoida työaikansa valinnaisella Dell ProSupport⁵-palvelulla, joka tarjoaa teknisen tuen ympäri vuorokauden, niin Dellin kuin muidenkin valmistajien laitteistoon ja ohjelmistoon liittyen. Asiakkaille on tarjolla myös Dellin tehdasasennuspalvelut (CFI) laitteiden käyttöönoton ja hallinnan jouhevoittamiseksi ja IT-kulujen minimoimiseksi.

Hinnoittelu ja saatavuus:

• Dell Precision R5500: alk. 2 029,83 € + alv; saatavilla Suomessa 3.5. alkaen
  • Dell Precision M4600: alk. 1 209,05 € + alv; saatavilla maailmanlaajuisesti 10.5. alkaen
  • Dell Precision M6600: alk. 1 805,71 € + alv; saatavilla maailmanlaajuisesti 10.5. alkaen

Englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa osoitteessa http://content.dell.com/uk/en/corp/d/press-releases/2011-4-26-dell-precision-m6600-m4600-r5500.aspx

[1] 4 Gt tai sitä suurempi järjestelmämuisti edellyttää 64-bittistä käyttöjärjestelmää
[2] Gt on yhtä kuin yksi miljardi tavua; varsinainen kapasiteetti vaihtelee esiasennetusta aineistosta sekä toimintaympäristöstä riippuen ja on käytännössä pienempi
[3] Saatavilla Dell Precision M4600 -tehotyöasemaan jo nyt sekä M6600-malliin lähikuukausina
[4] Dell Precision T7500 on Dellin tehokkain pöytämallinen tehotyöasema
[5] Dell-palveluiden saatavuus ja ehdot vaihtelevat alueittain. Lisätietoja:
www.dell.com/servicedescriptions

Lisätiedot:
Dell-kuvagalleria
- Direct2Dell -blogi
Dell Precision
- Efficient Workforce
- Dell -palvelut
- Dell Twitterissä

Lisätietoja Suomessa: Sanna Nieminen, Markkinointijohtaja Oy Dell Ab, puh. 040 588 2838, sanna_nieminen@dell.com

Lisätietoja (englanniksi):
Viestintä:
Anna Loftin, Dell, +44 134 437 3014, anna.loftin@dell.com
Kerry Davis, AxiCom, +44 208 392 4071, kerry.davis@axicom.com

Sijoittajasuhteet: Robert Williams, Dell, +1 512 728 7570, robert_williams@dell.com

Tietoja Dellistä
Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän.
www.dell.fi

Dell on Dell Inc.:in omistamia tavaramerkki. Dellillä ei ole omistusoikeutta muiden tavaramerkkeihin ja tuotenimiin.