Dividend House erikoistuu osinkosijoittamiseen

Dividend House on uusi suomalainen rahastoyhtiö, joka tekee suoria osakesijoituksia laadukkaisiin, reilua osinkoa maksaviin yhtiöihin. Yhtiö on Euroopan ainoa osinkosijoittamiseen fokusoitunut rahastoyhtiö.

Pankeista ja vakuutusyhtiöistä riippumaton Dividend House sai rahastoyhtiön toimiluvan kesäkuussa 2010. Yrityksestä enemmistön omistavat salkunhoitajat ja muu henkilöstö. Yhtiön ensimmäinen rahasto - Nordic Small Cap - käynnistyi elokuun 2010 alussa. Toinen rahasto - Nordic Large Cap - aukeaa 16. elokuuta. Aluksi Dividend Housen rahastot sijoittavat varoja Pohjoismaiden markkinoille.

Yhtiön sijoitusfilosofian ytimessä on osinko, joka on vuosikymmenten saatossa ja useilla tutkimuksilla todistettu tuottoisaksi sijoituskriteeriksi. Esimerkiksi Aalto-yliopiston tekemän tutkimuksen mukaan Suomessa osinko-osakkeiden vuosituotto oli 1988-2009 27 %, kun kaikkien osakkeiden tuotto vastaavana aikana oli 18 %. Osinkoa painottamalla Dividend House sijoittaa asiakkaittensa varoja terveisiin yrityksiin, joissa omistajan etu ohjaa yritysjohdon toimintaa.

”Suomen ja koko Euroopan markkinoilta on puuttunut fokusoitunut osinkosijoittaja, ja esimerkkejä maailmaltakin löytyy vain yksittäisiä, lähinnä Pohjois-Amerikasta. Salkunhoitajillamme on pitkä osinkosijoittamisen kokemus ja tätä asiantuntemusta haluamme asiakkaillemme tarjota”, Dividend Housen toimitusjohtaja Risto Päivänsalo sanoo.

Hänen mukaansa julkisuudessa esillä olleet rahastoyhtiöiden ja niiden asiakkaiden väliset epäselvyydet johtuvat siitä, että markkinoille on tuotu liian monimutkaisia sijoitustuotteita. Dividend House on klassinen osinkosijoittaja, jonka tuotteet ovat selkeitä ja jonka sijoituskohteiden taloudellinen menestys on helposti seurattavissa.

”Salkunhoidon asema suomalaisissa rahastoyhtiöissä ei aina ole riittävän vahva. Meille korkealaatuinen ja tuottoisa salkunhoito on sydämen asia ja toiminnan ytimessä”, Risto Päivänsalo kuvailee.

Dividend House aikoo jatkossa laajentaa rahastotarjontaansa Pohjoismaiden ulkopuolelle.

”Osinkosijoittaminen lisääntyy tulevaisuudessa, ja tarkoituksenamme on tarjota asiakkaillemme piakkoin eurooppalaisiin osinko-osakkeisiin sijoittava rahasto, toteaa Dividend Housen myyntijohtaja Mikko Melvas.

Dividend House Oy,

toimitusjohtaja Risto Päivänsalo, puh. 040 522 2309

risto.paivansalo@dividendhouse.com

myyntijohtaja Mikko Melvas, puh. 050 50 441 6693, mikko.melvas@dividendhouse.com