E3-messut, Los Angeles: Microsoft yllätti uusitulla Xbox 360 -viihdekeskuksella

Microsoft yllätti yleisönsä E3-lehdistötilaisuuden yhteydessä julkaisemalla täysin uusitun Xbox 360 -viihdekeskuksen. Kiiltävän mustaan, upeasti muotoiltuun laitteeseen on sisäänrakennettu nopea Wi-Fi  N -langaton verkkoyhteys ja siihen mahtuu edelliseen malliin nähden kaksinkertaisesti viihdettä, sillä se on varustettu hulppealla 250 gigatavun vaihdettavalla kiintolevyllä.

Uusi laitteisto on hiljainen kuin kuiskaus, jolloin myös hiljaisimpien peli- tai elokuvakohtausten tenho säilyy. Uusi laitteisto toimitetaan tuttujen lisävarusteiden kera, jolloin se on heti valmis käyttöönotettavaksi. Pakettiin ja laitteen ominaisuuksiin kuuluvat muun muassa langaton Xbox 360 - ohjain, Xbox 360 -kuulokemikrofoni, HDMI-liitin ja USB-liitännät. Laite tulee Euroopassa saataville heinäkuun 16. päivänä ja sen suositeltu vähittäismyyntihinta on 269 euroa.

Uuden Xbox 360 -viihdekeskuksen keskeisiä ominaisuuksia:

• Xbox 360 250 gigatavun kiintolevy: Suuri sisäinen kiintolevy tuo runsaasti lisätilaa peleille, elokuville, musiikille, valokuville, pelitallennuksille, demoille ja muulle Xbox LIVE -palvelun sisällölle.

• Sisäänrakennettu langaton Wi-Fi -verkkoyhteys: Xbox 360 on uuden mallin julkistuksen myötä ainoa pelikonsoli, jossa on sisäänrakennettu 802.11n -langaton verkkoyhteys, jonka kautta voi helposti ottaa laajakaistayhteyden Xbox LIVE -verkkopalveluun. Langattoman verkkoyhteyden ansiosta laitteen sijoittaminen kodissa helpottuu ja teräväpiirtoisten elokuvien ja pelien lataaminen täydellä 1080p -tarkkuudella ja 5.1 surround-äänellä on mahdollista mistä tahansa huoneesta. Verkkoyhteys on alaspäin yhteensopiva myös b-, ja g-luokan yhteyksien kanssa.

• Yhteensopiva Kinectin kanssa: Tänä jouluna, Xbox 360:n uusi Kinect tekee sinusta ohjaimen. Uusi Xbox 360 sisältää Kinectille suunnitellun liitännän, joka helpottaa Kinect-laitteen liittämistä Xbox 360 -viihdekeskukseen.

• Langaton Xbox 360 -ohjain: Palkittu, korkeatasoinen langaton ohjain sisältää Xbox-pikanapin, jonka kautta pääsee nopeasti kiinni laitteen yhteydenotto- ja viihdeominaisuuksiin, vaikka kesken pelin. Ohjaimen kantama on jopa yli yhdeksän metriä ja sen toiminta-aika on jopa 30 tuntia kahdella AA-koon paristolla. (Myös ladattavat akut saatavilla)

• Xbox 360 -kuulokemikrofoni: Juttele ystäviesi kanssa tai jaa ohjeita ja komentoja peleissä Xbox LIVEn välityksellä.

• Xbox 360 -komposiittikaapeli: Maksimoi Xbox 360 -viihdekeskuksen kuvanlaatu standardiresoluutioisissa televisioissa tällä kaapelilla käyttämällä sen S-Video -liitäntää. (Teräväpiirtokaapelit myydään erikseen.)

• Xbox LIVE: Maailmanlaajuinen verkkopalvelu, joka tuo lähellesi ystävät, viihteen, pelit ja muodostuu nopeasti erottamattomaksi osaksi uutta Xbox 360 -viihdekeskusta. Xbox LIVEn ansiosta voit nauttia peleistä ystäviesi kanssa verkossa, katsella teräväpiirtoisia elokuvia Zune-palvelusta tai katsoa mitä kaverit puuhaavat Facebookissa ja Twitterissä.

Lisätietoja:

Lisätietoja Kinect-lisälaitteesta löytyy sitä koskevasta lehdistötiedotteesta: http://www.cisionwire.fi/sek-public-oy/olohuoneen-viihdekeskus-tunnistaa-ihmisen-liikkeet-ja-eleet20076

Xboxin E3-messuja koskevat lehdistösivut: http://www.xbox.com/en-US/press/presskits/2010-e3.htm

Jari Keskitalo, Country Lead Finland, Microsoft Entertainment & Devices Division, jari.keskitalo@microsoft.com, p. +358 50 431 7015

Xbox 360

Xbox 360 on korkealuokkainen kodin viihde- ja videopelikeskus. Tämän vuoden joulumarkkinoille Xbox 360 uudistaa Kinectin myötä täydellisesti sosiaalisen pelaamisen ja kodin digitaalisen viihteen käsitteen - ilman ohjaimia. Xbox 360:n kautta pääsee nauttimaan parhaista ja laajimmista peleistä, suurimmasta valikoimasta online-musiikkia, televisio-ohjelmia, ja elokuvia, standardi- tai teräväpiirtotarkkuudella. Olohuoneen viihdekeskuksena Xbox 360 sulauttaa yhteen lyömättömän sisällön ja johtavan sosiaalisen verkoston, 25 miljoonan käyttäjän maailmanlaajuisen Xbox LIVE -palvelun. Lisätietoja Xbox 360 -viihdekeskuksesta löytyy osoitteesta http://www.xbox.com.

Microsoft

Vuonna 1975 perustettu Microsoft on maailman johtava ohjelmistotuotteiden, -ratkaisujen ja -palveluiden toimittaja, joka auttaa yrityksiä, organisaatioita ja ihmisiä hyödyntämään tietotekniikan mahdollisuuksia uusilla innovatiivisilla tavoilla. Suomessa Microsoftin palveluksessa työskentelee 280 henkilöä, joiden visiona on yhdessä yli 3000 yhteistyökumppanin kanssa auttaa asiakasta menestymään Microsoftin ratkaisujen avulla. Maailmanlaajuisesti Microsoftilla on noin 92 000 työntekijää yhteensä 102 maassa. Tilivuonna 2009 Microsoftin liikevaihto oli 58,44 miljardia US dollaria.