EBOOKERS JÄRJESTELEE TOIMINTANSA KOLMEEN AVAINALUEESEEN EUROOPASSA

17.12.2009 – Helsinki; Ebookers.comin toimitusjohtaja Tamer Tamar esittää seuraavan lausunnon: ”Ebookers, yksi Euroopan suurimmista nettimatkatoimistoista ja Orbitz Worldwiden (kaupankäyntitunnus New Yorkin pörssissä: OWW) täyden palvelun eurooppalainen matkabrandi, järjestelee liiketoimintansa uudelleen.

Ebookersin verkkosivujen alustan siirto on saatettu valmiiksi vuoden 2009 aikana, ja sivuista on tulossa eurooppalainen menestystarina. Ne tulevat hyötymään suuremmasta hotellivaihtoehtojen määrästä sekä teknologiasta, joka tarjoaa kuluttajille enemmän innovaatioita entistä nopeammin. Tilikauden 2009 kolmannella neljänneksellä Ebookersin kautta varattujen hotelliyöpymisten määrä kasvoi 43 % edellisvuoteen verrattuna, mikä paransi Orbitz Worldwiden tulosta. Ebookers järjestelee liiketoimintansa uudelleen voidakseen hyödyntää yhteistä alustaa ja kiihdyttää kasvuaan. Maakohtaiselta tasolta siirrytään ketterämpään aluerakenteeseen, joka tehostaa toimeenpanoa ja vie uudistuksia eteenpäin nopeammin. Ebookersin 12 maasivua siirretään kolmen alueen rakenteeseen välittömästi. Nämä kolme aluetta ovat seuraavat: • alue 1: Yhdistynyt kuningaskunta, Ranska ja Irlanti • alue 2: Sveitsi, Saksa ja Itävalta • alue 3: Ruotsi, Suomi, Tanska, Norja ja Benelux-maat. Osana tätä uudelleenjärjestelyä voin ilokseni ilmoittaa, että Ebookersin entinen Sveitsin toimitusjohtaja Pierre-Alain Regali ottaa vastuun alueesta 2, kun taas Ruotsin/Tanskan/Norjan entinen toimitusjohtaja Didrik von Seth ottaa vastuulleen alueen 3. Aluetta 1 johtaa Guillaume Cussac, joka siirtyy Ebookersiin oltuaan melkein kuusi vuotta erilaisissa yleisjohdon tehtävissä Expedia Europessa. Kyseiset kolme alueellista toimitusjohtajaa johtavat alueitaan ja niiden markkinointia. Lisäksi he ovat vastuussa alueidensa tavoitteista. Ebookersin uudessa organisaatiossa keskeisessä asemassa tulee olemaan uusi yrityspalveluun (B2B) keskittyvä yksikkö. Sitä johtaa Gilles Despas, Ebookers B2B:n nykyinen toimitusjohtaja, joka toimi aiemmin Continental Europen toimitusjohtajana. Uudessa roolissaan Gilles johtaa B2B-tiimin yhteistyötä Ebookersin kolmen alueen ja Global Partner Services -ryhmän kanssa sekä muiden kuin hotellituotteiden hankintaa ja tulokehitystä, tukee Ebookersin pyrkimyksiä keventää tuotetoimintojen prosesseja sekä keskittyy Media Solutions- ja Private Label -toimintoihin. Gilles tuo mukanaan valtavasti tarjontaan ja kysyntään liittyvää tietoa sekä vahvistaa Ebookersin yrityspalveluja. Uusi organisaatio auttaa Ebookersia hyödyntämään uutta yhteistä alustaansa entistä paremmin ja nopeuttamaan toimeenpanoaan nyt, kun yhtiö keskittyy kasvattamaan liiketoimintaansa Euroopassa vuoden 2010 aikana."