Elfa-konserni ostaa Saksasta innovatiivisten hyllyjärjestelmien markkinajohtajan

Elfa-konserni on ostanut enemmistöosuuden saksalaisista PEKO GmbH- ja PEKODOM GmbH -yrityksistä, jotka ovat Saksan markkinajohtajia sisustuksellisten hyllyjärjestelmien saralla. Yrityskaupan myötä Elfa-konserni kasvaa laajentaen samalla tuotevalikoimaansa.

Vahvistaessaan asemaansa Euroopassa Elfa-konserni on ostanut enemmistöosuudet saksalaisista yrityksistä PEKO GmbH ja PEKODOM GmbH.

Sisaryhtiöt PEKO ja PEKODOM ovat markkinajohtajia Saksassa sisustuksellisten hyllyratkaisujen ja tee-se-itse-hyllyjärjestelmien alueilla. Vuosina 1968 ja 1983 perustetut yhtiöt tarjoavat vahvan pohjan Elfan tuotevalikoiman laajenemiselle Manner-Euroopassa jatkaen yhtiön jo ennestään vahvan valikoiman kehittämistä ja täydentäen Elfan markkina-asemaa Skandinaviassa ja muilla markkinoilla.

Yrityskauppa kasvattaa Elfan markkinaosuutta Keski-Euroopassa ja nostaa koko konsernin vuotuisen liikevaihdon yli yhden miljardin kruunun (yli 108 MEUR). Elfa on jo ennestään markkinajohtaja Pohjois-Amerikassa ja Skandinaviassa. Kaupan myötä Elfa kasvattaa tuotevalikoimaansa kattamaan räätälöityjen säilytysjärjestelmien lisäksi sisustukselliset design-hyllyt.

Elfa-konseni on yksi maailman johtavista räätälöityjen säilytysjärjestelmien toimittajista. Elfan tuotteet saavat inspiraationsa skandinaavisesta muotoilusta, ja ne valmistetaan huolella valituista materiaaleista. Tuotteisiin kuuluu kodin jokaiseen tilaan soveltuvia, räätälöityjä säilytysjärjestelmiä, ja niitä voi yhdistellä keskenään vastaamaan erilaisiin säilytystarpeisiin. Tuotantolaitokset sijaitsevat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa ja Puolassa.