Enää kuusi kuukautta SQL Server 2005 -tukea

Microsoft on tänään julkaissut Uutishuoneessaan blogikirjoituksen, jossa muistutetaan SQL Server 2005 -tuen päättyvän 12.4.2016 osana tuotteen tavanomaista elinkaarikäytäntöä. SQL Server on yrityksissä yleisesti käytössä oleva tietokantahallintajärjestelmä. Asiakkailla on nyt kuusi kuukautta aikaa päivittää vanhentuvat järjestelmänsä.

Tuen päättyminen tarkoittaa, että Microsoft ei enää tarjoa tietoturvapäivityksiä, korjaustiedostoja, ilmaisia tai maksullisia tukivaihtoehtoja eikä teknisiä sisältöpäivityksiä. Yritykset, jotka jättävät päivittämättä uudempaan alustaan, eivät todennäköisesti myöskään täytä sääntelystandardeja jatkossa. Lisäksi vanhentuneen järjestelmän ylläpito johtaa nopeasti korkeisiin kustannuksiin.

Lue lisää Microsoftin Uutishuoneesta.

Lisätietoja antaa myös DB PRO Oy:n Jani K. Savolainen, perustaja ja CTO, p. 044 035 3637, jani.savolainen@dbpro.fi. DB PRO on Microsoft SQL Server -teknologioiden ja tietokantojen syväosaaja. DB PRO ratkoo näiden järjestelmien skaalautuvuus-, kapasiteetti- ja suorituskykyongelmia päivittäin.

Ystävällisin terveisin,

Pekka Pykäläinen