• Oy SEK Ab/

FICIX ry valitsi Forte Netservices Oy:n operoimaan Suomen suurinta internetin solmupistettä

FICIX ry ja Forte Netservices Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen FICIX1-internet-yhdysliikennepisteen uusimisesta. Sopimus on kolmivuotinen, ja se kattaa uuden 100 Gbps Ethernet-kytkimen sekä päivittäisen ja ympärivuorokautisen hallinnan ja valvonnan.

Suomessa Internet-liikenteen määrä on erittäin korkea väestön kokoon suhteutettuna. Lisäksi Suomen tietoliikenneintensiivinen yhteiskunta asettaa erittäin korkeat vaatimukset kansalliselle yhdysliikenteelle. FICIX-yhdysliikennepisteiden kautta kulkevan liikenteen arvioidaan kasvavan moninkertaiseksi vuoteen 2014 mennessä.

”FICIX:llä on ratkaiseva rooli Internetin teknisen ja toiminnallisen laadun turvaamisessa Suomessa. Palveluntarjoajalla tulee olla syvää osaamista tietoverkoista sekä huomattavien liikennemäärien että liikenteen kriittisyyden vuoksi”, sanoo FICIX ry:n puheenjohtaja Jorma Mellin.

”Olemme vastanneet Espoon Otaniemen kytkimen ja liikenteen valvonnasta ympäri vuorokauden vuodesta 2005 alkaen. Suunnittelemattomia palvelukatkoja ei ole ollut koko aikana. Pidämme uutta sopimusta merkittävänä luottamuksen osoituksena, ja kiitämme FICIX:iä siitä. Oman henkilöstömme osaaminen erittäin vaativissa tietoliikenteen ympäristöissä on strategiamme ydin”, kertoo Forte Netservices Oy:n toimitusjohtaja Hannu Rokka.

Lisätiedot:

toimitusjohtaja Hannu Rokka, Forte Netservices Oy, puh. 041 456 3841

puheenjohtaja Jorma Mellin, FICIX ry, puh 050 994 4762

Forte Netservices Oy proaktiivinen ja asiakkaiden arvostama tietoliikenne- ja tietoturvapalveluita tarjoava yritys. Vuonna 2000 perustettu Forte on saavuttanut nopeasti merkittävän aseman suurten yritysten globaaleja tietoliikennepalveluja hallinnoivana kumppanina. Yhtiön palveluja on käytössä 60 maassa ja kuudessa maanosassa. Forten pääkonttori on Espoossa ja sillä on toimipisteet Moskovassa ja Pietarissa. www.fortenetservices.fi

FICIX ry on on harjoittanut IP-yhdysliikennetoimintaa vuodesta 1993 ja sen jäseninä ovat kaikki keskeiset suomessa liiketoimintaa harjoittavat tietoliikenneoperaattorit. FICIX ry ylläpitää yhdysliikennepisteitä sekä internetin juurinimipalvelimia Helsingissä, Espoossa ja Oulussa. www.ficix.fi