Innovatiivisuuden juhlaa: uusi NAVIGON 70 Premium Live

NAVIGON 70 Premium Live -navigaattori suunnittelee reitit luotettavasti ja joustavasti, suorittaa komennot alta aikayksikön ja tekee vaikutuksen sofistikoituneella designillaan. Laite edustaa Navigonin uuden tuotesarjan huippumallia.

IFA-messut, Berliini 7.9.2010 - NAVIGON 70 Premium Live on vahva esimerkki Navigonin innovatiivisuudesta. Laite tarjoaa monia älykkäitä ominaisuuksia ja loistaa erinomaisella suunnittelullaan. Navigointiteknologiaa täydennetään dynaamisen tiedon käsittelyllä, joka tarjoaa joustavaa ja luotettavaa navigointia. Viiden jo aiemmin esitellyn Live-palvelun lisäksi, NAVIGON 70 Premium Live sisältää myös yhden uuden Live-palvelun, joka tuo paikkakuntakohtaiset tapahtumatiedot navigaattoriin reaaliaikaisesti.

Ensimmäistä kertaa myös Live-palveluiden vastaanottoon tarvittava moduuli on sisällytetty itse laitteeseen, jolloin erillistä mokkulaa ei tarvita. Kaikki kuusi Live-palvelua sisältyvät laitteen hintaan ilman lisäkustannuksia 15 kuukauden ajan sen hankinnasta.

”Innovatiivisen teknologian ja kaiken kattavan laitteiston myötä, NAVIGON 70 Premium Live on ominaan juuri liikematkustajille ja laatua arvostaville kuljettajille”, sanoo Jörn Watzke, Navigonin tuotteista vastaava johtaja.

Kaikki reaaliajassa

Live-palvelut muuttavat navigaattorin tehokkaaksi reitinhallintaan erikoistuneeksi laitteeksi. Uudella Events Live -toiminnolla voi etsiä tapahtumia tietyissä kategorioissa haluamansa kaupungin tai paikkakunnan lähettyvillä. Valittuaan kategorian, kuten vaikkapa Rock tai Klassinen, navigaattori esittää käyttäjälle listan tapahtumista seuraavien päivien aikana. Lisätietoina tapahtumasta annetaan esimerkiksi taustatiedot, lippujen hinnat ja alkamisajankohta. Tapahtumatietoihin on pääsy kätevästi Live-valikosta jo ennen matkaa, tai sen aikana. Uuden palvelun lisäksi käyttäjien saatavilla on edelleen jo esitellyt Live-palvelut, kuten Google Local Search, sekä liikennetietoa tarjoava Traffic Live. Näitä palveluita kehitetään myös jatkuvasti entistäkin paremmmiksi.

Pitkänmatkalaisen valinta

NAVIGON 70 -sarjan navigaattoreissa on suuri viiden tuuman näyttö, joka edesauttaa kartan näkymistä ja antaa kuljettajalle näin enemmän informaatiota. Aktiivinen kaista-avustin näyttää kuljettajalle milloin kaistaa tulee vaihtaa, dynaamisen animaation keinoin. Kolmiulotteisen rakennukset katunäkymässä näyttävä City View3D 2.0 -ominaisuus auttaa kuljettajaa ympäristön hahmottamisessa ja Bluetooth-yhteydellä toteutettu matkapuhelimen hands-free toiminto ei pelkästään auta soittamaan ja vastaanottamaan puheluita turvallisesti ajon aikana, vaan myös erottelee yksityis- ja liikepuhelut toisistaan. NAVIGON 70 Premium Live sisältää huiman suorituskyvyn, sillä sen sisällä sykkii nopea 520 megahertsin ARM11-ytimella varustettu suoritin.

NAVIGON 70 Premium Live sisältää 44 euroopan maan kartat, johon kuuluu tätä nykyä myös Islanti, Moldova ja Ukraina. Laite tulee markkinoille vuoden viimeisen neljänneksen alussa, suositushintaan 349 euroa.

NAVIGON 70 Premium Live -navigaattorin keskeisimpiä ominaisuuksia:

• Live -palvelut:
    • Uutta: Events Live (reaaliaikaiset tapahtumat)
    • Traffic Live (reaaliaikaiset liikennetiedot)
    • Clever Parking Live (parkkipaikkatilanne)
    • Google Local Search (Googlen paikkahaku)
    • Weather Live (reaaliaikaiset säätiedot)
    • Mobile Safety Camera Live (nopeusvalvontakamerat)
  • Sisäänrakennettu Live-moduuli
  • Iso, 5 tuuman näyttö
  • Aktiivinen kaista-avustin
  • 80 % alennus NAVIGON FreshMaps -karttapäivityksistä (hintaan 16,95 euroa)
  • Bluetooth hands-free kit 2.0
  • City View3D 2.0
  • MyBest POI
  • POI Import
  • POI Click
  • Reality View Pro
  • Teksti puheeksi (lukee kadunnimet ääneen)
  • TMC Routing Info (TMC-liikennetietoon perustuva uudelleenreititys)
  • Safety Camera
  • Clever Parking
  • NAVIGON Loppusuora

Navigon sosiaalisessa mediassa:
Facebook: www.navigon.com/facebook
YouTube: www.navigon.com/youtube
Twitter: www.navigon.com/twitter
Flickr: www.navigon.com/flickr

Lisätietoja, kuvat ja testikappaleet:
SEK Public Oy
Sampsa Koskenalho
sampsa.koskenalho@sekpublic.fi

Jukka Jänönen
jukka.janonen@sekpublic.fi

Navigonin maahantuoja Suomessa (mm. jälleenmyynti-, hinta- ja takuutiedot):
Citypro Oy
Insinöörinkatu 7 A
tarmo.timonen@citypro.fi

Navigonin asiakaspalvelu:
support.fin@navigon.com
Avoinna arkisin klo 10-18, palvelua suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi

Navigon lyhyesti:
NAVIGON AG on maailman johtavia navigointijärjestelmien toimittajia. Omien navigointilaitteiden valmistuksen lisäksi NAVIGON tekee yhteistyötä autonvalmistajien ja tunnettujen elektroniikkavalmistajien kanssa tuottaen GPS-teknologiaan perustuvia navigointiratkaisuja tietokoneille ja matkapuhelimille. Lisäksi NAVIGON tarjoaa ammattilaistason navigointiratkaisuja autoteollisuuden OEM-toimittajille. NAVIGON on perustettu vuonna 1991 ja se työllistää yli 400 henkilöä maailmanlaajuisesti. Sillä on toimistot Aasiassa, Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. NAVIGON - ja maailma on sinun.
www.navigon.com