Itella Posti Oy keskittää Java-kehittämistä Nitor Creationsille

Itella Posti Oy konsolidoi toimittajiaan Java-sovelluskehityksessä ja on valinnut toimittajaksi Nitor Creationsin. Itella Posti Oy:n liiketoimintakriittisten sovellusten kehittämistä tehdään jatkossa eri sovellusalueille keskittyvissä Java-kehitystiimeissä, joihin Itellan ulkopuoliset asiantuntijapalvelut tarjoaa Nitor Creations.

Itellan sovelluskehityksessä ketterillä ja testivetoisilla kehitysmenetelmillä on jo vuosien historia. Nyt käynnistettävän sovelluskehityksen uudelleenorganisoinnin on toisaalta määrä kehittää menetelmiä, mutta toisaalta myös tehostaa kehitystyötä. ”Yhteistyömme Nitorin kanssa on jatkunut jo kauan ja osoittautunut onnistuneeksi ratkaisuksi. Nitorin pragmaattinen ote ketteriin kehitysmenetelmiin vastaa hienosti odotuksiin nopeuttaen ja samalla tehostaen sovelluskehitystä Itellan vaativassa toimintaympäristössä”, toteaa Itella Postin tietohallintojohtaja Olli-Pekka Husari.

Nitorin näkökulmasta Itella on strateginen kumppani. ”Yhteistyön syventäminen ja uusi solmittu yhteistyösopimus ovat tärkeitä merkkipaaluja Nitorille monella tapaa”, toteaa Nitorin toimitusjohtaja Matti Vilmi. ”Yhteistyön syventäminen antaa loistavat edellytykset tuoda lanseeraamamme Pragmatic Agile -menetelmäpalvelun kaikki hyödyt asiakkaan käyttöön. Toisaalta se antaa myös loistavat edellytykset jatkaa kasvua myös tulevaisuudessa”, jatkaa Nitorin hallituksen puheenjohtaja Olli Auvinen.

Lisätietoja Itella Posti Oy:stä:

Olli-Pekka Husari, Chief Information Officer
Itella Posti Oy
Puh:
E-mail: olli-pekka.husari@itella.com

Lisätietoja Nitor Creationsista:

Matti Vilmi, Chief Executive Officer
Nitor Creations Ltd
Puh: +358 45 1204 747
E-mail: matti.vilmi@nitorcreations.com

Itellasta ja Itella Posti Oy:stä

Itella on kansainvälinen palveluyritys, joka on erikoistunut asiakkaiden tieto- ja tuotevirtojen hallintaan. Se on luotettu partneri, joka auttaa yrityksiä ja yhteisöjä tavoittamaan asiakkaansa, toimittamaan tuotteet perille ja laskuttamaan niistä.

Suomessa tärkeänä Itellan perustehtävänä on tarjota päivittäiset postipalvelut - kaikille koko maassa. Perustehtävän hoitaminen on yhtiöitetty Itella Posti Oy:ksi vuoden 2011 alusta.

Itellalla on toimintaa Pohjois- ja Keski-Euroopassa sekä Venäjällä. Liikevaihdosta 96 prosenttia tulee yrityksiltä ja yhteisöiltä. Kansainvälisen liikevaihdon osuus on noin kolmannes. Tärkeimmät asiakastoimialat ovat kauppa, palvelut ja media.

Itellan liikevaihto oli 1 842 miljoonaa euroa vuonna 2010, ja se tarjoaa työtä noin 29 000 ammattilaiselle.

www.itella.fi, www.posti.fi

Nitor Creationsista

Nitor Creations kehittää vaativia sähköisen liiketoiminnan ratkaisuja. Yrityksen tarjoamilla palveluilla varmistetaan liiketoimintakriittisten järjestelmien toiminta täsmällisesti, luotettavasti ja suorituskykyisesti.

Nitor Creations on erikoistunut ohjelmistoarkkitehtuureihin ja pragmaattiseen tapaan soveltaa ketteriä kehitysmenetelmiä.

Vuonna 2006 perustettu Nitor Creations on yksityisesti omistettu ja sen pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Suomen Asiakastieto on valinnut yrityksen Suomen Vahvimpien yritysten joukkoon kolmena viime vuonna.

www.nitorcreations.fi