Juhla Mokka ja Froodly heittävät Hävikkihaasteen

Juhla Mokka on jo yli 35 vuoden ajan nostanut esiin maamme parhaita tekijöitä, kädentaitajia. Ensimmäistä kertaa kädentaitajaksi on valittu ryhmä tekijöitä, start-up –yritys Froodly. He edustavat uudenlaista tekijöiden sukupolvea – yhteisöllistä, innovatiivista ja toimeen tarttuvaa. Yhdessä Juhla Mokka ja Froodly heittävät nyt kaikille suomalaisille Hävikkihaasteen ruokahävikin vähentämiseksi.

Paulig on esitellyt jo 52 alansa parhaimpiin kuuluvaa kädentaitajaa. Nyt tekijöiden kahvi Juhla Mokka haluaa nostaa esiin tämän päivän Suomen toimijoita. ”Froodly on erinomainen esimerkki siitä, mitä kädentaitajuus tänä päivänä on. He ovat luovia nuoria, joilla on halu käyttää osaamistaan yhteisen hyvän lisäämiseksi. Oleellista on oikeanlainen tekijäasenne, sillä nimenomaan tekoja Suomi nyt tarvitsee. Ja nehän syntyvät kahvin voimalla!”, Karri Kauppila Pauligilta tähdentää.

Hyppää Juhla Mokka Hävikkihaasteeseen

Hävikkihaaste-kampanjan tavoitteena on auttaa sekä kuluttajia että kauppoja vähentämään ruokahävikkiä. Froodly-sovellusta käyttämällä voi ilmoittaa muille viimeistä käyttöpäivää lähestyvistä tuotteista, löytää alennettuja tuotteita ja ansaita pisteitä, joilla voi esimerkiksi istuttaa puun tai saada ilmaisen kupin Juhla Mokka -kahvia R-kioskilta. Ilmainen sovellus on saatavana iOS- ja Android-käyttöjärjestelmille. Mukana on 14 kauppaa ja määrä lisääntyy koko ajan.

Ruokahävikki on sekä ympäristön että talouden kannalta merkittävä asia, johon jokainen voi vaikuttaa valinnoillaan. Food and Agriculture Organization FAO:n mukaan kolmannes syömäkelpoisesta ruoasta joutuu hukkaan. Suomessa kotitalouksien ruokahävikin rahallinen arvo on noin 400–500 miljoonaa euroa vuodessa.*

”Tähteiden käytöstä puhutaan jo paljon. Tällä kampanjalla haluamme lisätä tietoisuutta ostamatta jäävistä elintarvikkeista ja tarjota kaikille suomalaisille mahdollisuuden tehdä jotain asian hyväksi. Siksi Juhla Mokka on tarttunut Hävikkihaasteeseen. Suomi tarvitsee lisää tekoja ja tekijöitä, muuten mikään ei muutu”, Kauppila tiivistää.

Osallistu Juhla Mokka Hävikkihaasteeseen ja tee teko hävikkiruoattoman Suomen puolesta osoitteessa www.juhlamokkahaaste.fi

Tutustu Froodlyyn osoitteessa www.froodly.com ja lataa ilmainen sovellus App Storesta tai Google Playsta!

*Lähde: Luke (ent. MTT)/Foodspill-tutkimus: http://www.mtt.fi/wwwdoc/vastuullisuuspaiva190412/semma/2-Foodspill-kv-tutkimukset-ja-teollisuudenhavikki.pdf

Lisätietoja:

Paulig
Karri Kauppila, markkinointijohtaja, puh. 040 715 4343, karri.kauppila@paulig.com

Froodly
Choi Ling, puh. 040 131 5491, ling@froodly.com
Kuvia median käyttöön: http://www.paulig.fi/kuvapankki

Juhla Mokka - Tunteella ja taidolla jo vuodesta 1929

Suomen suosituin ja luotetuin kahvi Juhla Mokka on ilahduttanut suomalaisia kahvinystäviä jo vuodesta 1929. Tuolloin se tuotiin markkinoille nimellä Juhlasekoitus. Hieno ja täyteläinen Juhla Mokka on maistunut siitä lähtien suomalaisille niin arjen kahvihetkissä kuin juhlissakin. Nykyään lähes joka toinen Suomessa nautittu kahvikupillinen on Juhla Mokka -kahvia. Etelä-Amerikan Colombia- ja Santos-pavuista sekä Keski-Amerikan ja Afrikan kahvilaaduista huolella ja ammattitaidolla valmistettu Juhla Mokka on 100-prosenttista arabica-kahvia.