Kalifornian koulujen verkkoratkaisujen tehostaminen toi Stonesoftille palkinnon

Helsinki - 22. syyskuuta, 2009 - Verkkotietoturvatoimittaja Stonesoft palkittiin ratkaisukokonaisuuden parhaasta käyttöönoton toteutuksesta yhdysvaltalaisen Info Security Products Guide Awardsin myöntämällä 2009 Best Deployment Scenario -palkinnolla. Stonesoftin voitto perustuu yhtiön Kalifornian kouluille toteuttamiin palomuuri- ja VPN-ratkaisuihin.

Kaliforniassa sijaitseva Twin Rivers Unified School District on yksi Yhdysvaltain suurimmista julkisista koulualueista. Alueen verkkoa käyttää n. 30 000 opiskelijaa sekä 67 sivustoa, mukaan lukien koulut, aikuiskoulutuskeskukset sekä hallinnoivat tahot. Käyttäjämäärät ovat yli kaksinkertaistuneet vuodesta 2007. Nopea käyttäjämäärien kasvu asetti suuria paineita tietoverkon jatkuvalle käytettävyydelle ja samalla se lisäsi nopeasti verkon turvaamiseen tarvittavien laitteiden lukumäärää. Tuloksena oli verkko, joka oli kallis ja vaikea ylläpitää. Tästä seurasi ristiriita osavaltion määräysten kanssa, jotka edellyttivät IT- ja käyttökustannusten vähentämistä. Stonesoftin palomuuri- ja VPN-ratkaisujen avulla Twin Rivers pystyi vähentämään osittain päällekkäisten tuotteiden lukumäärää ja säästämään ylläpitokustannuksissa. Samalla laajenevan verkon suorituskyky ja turvallisuus tehostuivat merkittävästi. “Stonesoftin menestyksekäs toteutus Twin Riversissä todistaa sen, että verkkotietoturvaratkaisut tekevät tänä päivänä paljon muutakin kuin vain turvaavat. Ratkaisujen avulla voidaan muun muassa vähentää kustannuksia, parantaa tavoitettavuutta ja eliminoida monia sellaisia monimutkaisuuksia, jotka kuormittavat nykyverkkojen toimivuutta ja budjetointia”, sanoo Rake Narang, Info Security Products Guiden päätoimittaja. ”Olemme sitoutuneet tuottamaan asiakkaillemme parasta mahdollista turvaa yksinkertaisella ja kustannustehokkaalla tavalla. Info Securityn tunnustus osoittaa, että olemme onnistuneet siinä”, sanoo Klaus Majewski, Stonesoftin markkinointijohtaja. Info Security Products Guiden Best Deployment Scenario -palkinto myönnetään tietoturvatoimittajalle, jonka ratkaisut toimivat edistyksellisesti ja uraa-uurtavalla tavalla. Palkinnon myöntämisen perusteena käytetään aina jo toteutunutta hanketta. Lisää tietoa Info Security Products Guiden palkinnoista löytyy osoitteesta www.infosecurityproductsguide.com