Kotilääkäri haastaa juhlavuoden kunniaksi suomalaiset tukemaan omaishoitajia

Kotilääkäri-lehti haastaa päätoimittajansa Marjatta Leinon johdolla suomalaiset tukemaan omaishoitajia Suomen Punaisen Ristin järjestämän toiminnan kautta. Raskasta ja arvokasta työtä tekevät omaishoitajatkin tarvitsevat välillä omaa aikaa ja hyvää seuraa jaksaakseen arjessa.

Suomen Punainen Risti toimii kotimaassa myös omaishoitajien parissa. Omaishoitajien jaksamista tuetaan kouluttamalla vapaaehtoisia, jotka kannustavat omaishoitajia erilaisten harrastusten pariin: ulkoilemaan, liikkumaan, kulttuuritapahtumiin tai vaikka opiskelemaan. Omaishoitajille ystävätoiminta on maksutonta.

”Haluamme kiinnittää lukijoidemme ja muidenkin huomiota omaishoitajien jaksamiseen. Ystävät tuovat tuoreen tutkimuksemmekin mukaan paljon elinvoimaa. Lähden itse omaishoitajan ystäväksi juhlavuotemme kunniaksi. Kokemuksista voitte lukea myöhemmin tänä vuonna lehdestämme. Tämä on meidän hyvä tekomme juhlavuotemme kunniaksi”, sanoo Kotilääkäri-lehden päätoimittaja Marjatta Leino.

”Vapaaehtoisen tehtävänä on tukea omaishoitajaa pitämään huolta myös omasta hyvinvoinnistaan ja virkistäytymisestään. SPR kaipaa vapaaehtoisia eri puolille Suomea, erityisesti Varsinais-Suomeen, Satakuntaan, Keski-Suomeen, Mikkelin seudulle sekä pääkaupunkiseudulle”, kertoo Suomen Punaisen Ristin omaishoidon koordinaattori Sisko Aalto.

Lisätietoa:
Kotilääkäri: päätoimittaja Marjatta Leino, p. 040 822 0655, marjatta.leino@kuvalehdet.fi
Suomen Punainen Risti: omaishoidon koordinaattori Sisko Aalto, puh. (09) 1293 374, sisko.aalto@punainenristi.fi.

www.omaishoito.fi

Kotilääkäri on jokaisen itsestään ja lähimmäisistään huolehtivan suomalaisnaisen terveys- ja hyvinvointilehti. Se on elinvoimaisen arjen puolestapuhuja. Kotilääkäriä kustantava Yhtyneet Kuvalehdet Oy kuuluu Otava-Kuvalehdet-konserniin. Konserni on Suomen johtavia viestintäalan yrityksiä. Emoyhtiö on Otava-Kuvalehdet Oy. Konsernin Kirjaryhmän muodostavat Kustannusosakeyhtiö Otava, Like Kustannus Oy, Suuri Suomalainen Kirjakerho Oy ja Otavan Kirjapaino Oy. Konsernin Lehtiryhmään kuuluvat Yhtyneet Kuvalehdet Oy, internetissä ilmoitussivuja julkaiseva NettiX Oy, Suomen Golfpiste Oy, Suomen Kuvapalvelu Oy sekä Baltian yhtiöt Ühinenud Ajakirjad AS Virossa ja Jungtiniai Leidiniai UAB Liettuassa. Vuonna 2008 konsernin liikevaihto oli 236,7 Meur ja sen palveluksessa on noin 1000 henkilöä.