• Oy SEK Ab/

Linnanmäellä iloitaan menestyksekkäästä kesästä ja huvipuistokautta jatketaan pitkälle syksyyn

Linnanmäen heinäkuu oli tuloksellisesti huvipuiston historiallisesti paras

Linnanmäellä on tänä kesänä käynyt vilske. Uutuuslaite Ukko on ollut kauden ehdoton vetonaula. Keltainen katseenvangitsija on kiidättänyt huvittelijoita korkeuksiin ja kerännyt uteliaita silmäpareja ympärilleen. Huvipuiston ylpeys, jo klassikon maineeseen noussut puinen Vuoristorata puolestaan juhli 60-vuotista taivaltaan heinäkuussa.

”Kulunut kesä ylitti kaikki odotuksemme. Heinäkuun helteet houkuttivat paikalle ennätysmäärän huvittelijoita ja menestyksekäs kesä tulee näkymään myös lastensuojelutyöhön lahjoitettavien varojen määrässä”, iloitsee Lasten Päivän Säätiön toimitusjohtaja Risto Räikkönen.

Linnanmäellä huvitellaan tänä vuonna myös syyskuussa

Linnanmäki on uudistanut syksyn aukioloaikojaan ja on tänä vuonna auki viikonloppuisin 5. syyskuuta lähtien aina lokakuun alkuun saakka. Aiempina vuosina huvipuisto on sulkenut ovensa kuukaudeksi ennen Valokarnevaalia, mutta nyt riemukkaista elämyksistä on mahdollista nauttia myös syyskuussa.

Valot syttyvät valokarnevaalin ajaksi

Lokakuun 7. – 16. päivä puisto täyttyy syksyisestä tunnelmasta, kun Valokarnevaali saa tuhannet puiston valot hehkumaan. Jo kuudennen kerran järjestettävän Valokarnevaalin taianomaisesta tunnelmasta ja runsaasta ohjelmistosta voi nauttia kymmenen päivän ajan klo 17 – 22. Valokarnevaali huipentuu ilotulitukseen kauden päätöspäivänä.

Lisätietoja:

Lasten Päivän Säätiö
Toimitusjohtaja Risto Räikkönen
Puh. 050 64 291
Sähköposti: risto.raikkonen@linnanmaki.fi

Linnanmäki Facebookissa : www.facebook.com/linnanmaki

Linnanmäki
Linnanmäen toiminnan tarkoitus on tukea taloudellisesti suomalaista lastensuojelutyötä. Vuonna 1956 keskeiset suomalaiset lastensuojelujärjestöt perustivat Lasten Päivän Säätiön, joka ylläpitää ja kehittää Linnanmäen huvipuistoa. Säätiö lahjoittaa joka vuosi huvipuiston toiminnasta kertyviä varoja lastensuojelutyöhön. Viime vuonna lahjoitussumma oli 3,2 miljoonaa euroa ja tämän vuoden tavoite on 3,3 miljoonaa euroa.

Linnanmäellä on kolme kotimaista pääyhteistyökumppania: S-ryhmä, Kaupunkilehti Vartti sekä Tikkurila.