Linnanmäen hyvästelee kesän riehakkaasti

Linnanmäen huvipuisto päättää kesäkautensa sunnuntaina 13. syyskuuta. Kulunut kesä lopetellaan onnistuneissa merkeissä. Kaudelle asetetut kovat tavoitteet kävijämääristä ja lastensuojelutyöhön kerättävistä varoista saavutettiin odotusten mukaisesti.

Linnanmäen huhtikuussa alkanut kesäkausi päättyy tulevana viikonloppuna. Hurvittelemaan ehtii vielä perjantaista sunnuntaihin. Päätöskauden juhlinta huipentuu perinteeksi muodostuneeseen sunnuntai-illan ilotulitukseen. Kauden tärkein tavoite oli kerätä 3,1 miljoonaa euroa lastensuojelutyöhön. Kävijöitä odotettiin noin 1,2 miljoonaa. Toimitusjohtaja Risto Räikkönen sanoo, että huvipuisto sulkee ovensa hyvillä mielin, koska tavoiteltuihin tuloksiin päästiin. - Asetimme odotukset korkealle, vaikka yleinen taloustilanne olisi antanut aihetta varovaisempiinkin lukuihin. Uskoimme Linnanmäen vankan suosion jatkuvan tänäkin vuonna ja niin myös kävi, Räikkönen iloitsee. Linnanmäen kesään kuului muitakin ilon aiheita. Maanalaisten tilojen rakennusprojekti saatiin päätökseen ja kesän alussa työntekijöille avattiin myös kolmannet sosiaalitilat. Räikkösen mukaan huvipuistossa on haluttu satsata työntekijöiden työhyvinvointiin ja lisätä rauhallisia taukotiloja sekä pukuhuoneita. Viikonloppuna surffataan ja sambataan Perjantaina ja lauantaina Linnamäellä vierailevien seurana liikkuu puiston oma Rolle-Pelle. Lauantaina järjestetään myös StreetSurfing-tapahtuma. Sunnuntain ohjelmassa on muun muassa lapsille suunnattu ilmaiskonsertti, sambakulkue sekä Linnanmäen sirkuskoululaisten esityksiä. Hupikauden kruunaa noin klo 21.50 alkava ilotulitus.