Linnanmäen Jouluhattara käynnistyy juhlakulkueella Senaatintorilta

Huvipuistossa työstetään maailman pisintä joulukoristetta ja annetaan lahjaksi hyvää mieltä

Jo toista kertaa järjestettävä Jouluhattara starttaa tänä vuonna juhlallisesti, kun Hugenottien suojeluspyhimys Saint-Nicolas karauttaa ritarisaattueessa Senaatintorilta kohti Linnanmäkeä lauantaina 27.11. klo 11.00. Talvisen kaunis huvipuisto tarjoaa lämminhenkistä joulunodotusajan tunnelmaa ja monenlaista tekemistä neljänä viikonloppuna koko perheelle.

Jouluhattarasta löytyy koettavaa jokaiselle. Viime vuoden suosikiksi nousseella kotieläinpihalla rapsutellaan eläinystäviä ja Suomen suurimmasta joulukalenterista paljastuu joka päivä uusi yllätys. Napakelkat, polkuautot, poroajelu ja Puuhatupa tarjoavat riemastuttavaa aktiviteettia ja luistinradalla voi pyrähdellä joko itse, tai katsella tonttujen taiturimaisia piruetteja. Rauhallisemmat mutta rohkeat voivat kokeilla laulutaitojaan Joulukaraokessa ja Hattarapajassa herkkusuut pääsevät maistelemaan, onko itse tehty hattara parempaa.

Yhdessä tekemistä ja antamisen iloa

Aitoa antamisen iloa voi kokea tuomalla tarpeettomaksi käyneitä mutta hyväkuntoisia leluja, pelejä tai kirjoja lahjakeräykseen. Paketit ilahduttavat vähäosaisten perheiden lapsia ja kohteet on valinnut Joulupukkisäätiö.

Kädentaitajille puistosta verstas, jossa kylämummot ja -vaarit auttavat pieniä askartelijoita. Kaikkien kävijöiden kanssa työstetään yhdessä maailman pisintä joulukoristetta.

”Olemme syksyn mittaan keränneet tyhjiä kahvipaketteja HOK-Elannon ja Linnanmäen kahviloista ja ravintoloista, joista askartelemalla tavoittelemme maailman pisintä joulukoristetta. Samalla tyhjät kahvipussit tulevat uusiokäyttöön, mikä tukee hyvin Linnanmäen ympäristöystävällistä toimintatapaa”, Linnanmäen toimitusjohtaja Risto Räikkönen kuvaa ennätystempausta.

Tulos esitellään Jouluhattaran viimeisen päivän päätteeksi ja syntynyttä koristetta on tarkoitus käyttää seuraavan vuoden Jouluhattaran koristelussa.

Millainen on oikea tonttu?

Jouluhattarassa pääsee myös arvuuttelemaan, millainen on oikea suomalainen tonttu. Aidoin joulutonttu valitaan seitsemän erilaisen kandidaatin joukosta. Ja tapahtuman ehdoton kunniavieras on tietenkin Joulupukki, jolle voi kertoa toiveita ja kuiskutella joulun salaisuuksia.

Saint-Nicolaksen johtama kulkue Senaatintorilta Linnanmäelle 27.11. klo 11-12. Kiertueen kulkua voi seurata reitillä Senaatintori-Aleksanterinkatu-Mannerheimintie-Helsinginkatu-Linnanmäki. Huvipuistoon saavuttuaan Saint-Nicolas julistaa joulunajan alkavaksi ja luovuttaa Joulun Valtikan Korvatunturin Joulupukille.

Jouluhattara avoinna lauantaisin ja sunnuntaisin 27.-28.11, 4.-6.12. (avoinna myös itsenäisyyspäivänä), 11.-12.12. sekä 18.-19.12.2010 klo 11-18.

Tarkempi ohjelma osoitteessa http://www.linnanmaki.fi/fi/jouluhattara/

Lisätietoja:

Linnanmäki
Risto Räikkönen, toimitusjohtaja
Puh. 050 64 291
Sähköposti:
risto.raikkonen@linnanmaki.fi

F.H.M. Fédérations Huguenote Mondiale ry/Saint-Nicolas International
Maarten J. Odde de Bonniot, puheenjohtaja
Puh. 0400 940 343
Sähköposti: office@etat-huguenot.eu

Lasten Päivän Säätiön toiminnan tarkoituksena on kerätä varoja lastensuojelutyöhön. Tämän toteuttamiseksi säätiö ylläpitää ja kehittää Linnanmäen huvipuistoa.