Linnanmäen rekrytapahtumassa tuoksuu hattaralle

Suomen suosituin matkailukohde hakee 600 hauskantekijää kesäkaudelle

Linnanmäki järjestää 10. helmikuuta rekrytointitapahtuman, jossa huvipuistoon haetaan työntekijöitä tulevaan kesäkauteen. Vaikka Linnanmäki tunnetaan perinteisesti nuorten suosimana kesätyöpaikkana, ei huvipuistossa vierasteta varttuneempiakaan ja tekemistä riittää myös kokeneille konkareille.

Linnanmäki on Suomen suosituin matkailukohde, mutta ehkä myös Suomen hauskin työpaikka. Siitä kertoo vakituisten työntekijöiden sitoutuneisuus. ”Monille pitkäaikaisista työntekijöistämme Linnanmäki on ollut ensimmäinen kesätyöpaikka ja sille tielle ovat jääneet”, Linnanmäen toimitusjohtaja Risto Räikkönen sanoo.  Räikkönen kuitenkin rohkaisee myös aikuisia hakemaan työtä. ”Jos lapsuudenhaave hattaranpyörityksestä huvipuistossa on jäänyt toteuttamatta, ei vielä ole liian myöhäistä kokeilla. Toivotamme lämpimästi tervetulleiksi myös aikuiset hakijat,” hän jatkaa.

Linnanmäen kesäkausi käynnistyy tänä vuonna 30. huhtikuuta ja jatkuu pitkälle syksyyn. Kesän lisäksi huvipuisto työllistää väkeä myös syksyn Valokarnevaalissa, marras-joulukuussa järjestettävässä Jouluhattarassa, sekä paraikaa viikonloppuisin käynnissä olevassa Talviriehassa. Aiempien vuosien tapaan tekijöitä kaivataan monella osa-alueella; myyjiksi, laitteisiin, kioskeihin, kahviloihin, järjestyksenvalvontaan, ensiapuun ja kunnossapitoon muiden muassa. Aiempaa kokemusta huvipuistotyöstä ei välttämättä tarvita, sillä Linnanmäki kouluttaa itse työntekijänsä erilaisiin tehtäviin.

Linnanmäen huvipuisto on luonut ihmisille suuria tunteita ja elämyksiä jo useiden vuosikymmenten ajan, ja yksi puiston vanhimmista laitteista, Vuoristorata, täyttää tulevana kesänä kunnioitettavat 60 vuotta. Työ Linnanmäellä tarjoaa siis ainutlaatuisen mahdollisuuden olla osa sekä merkittäviä elämyksiä, että historian havinaa.

Rekrytointitapahtuma järjestetään torstaina 10.2. klo 10-18 Linnanmäen Poukamassa. Tapahtumassa on tarjolla kahvia ja siellä voi kokeilla hattarantekoa. Hakemuksen voi täyttää joko paikan päällä tai kotona tapahtuman jälkeen.

Media on tervetullut tapahtumaan. Lisätietoja ja haastatteluvaraukset: Henrietta Malmari, viestintätoimisto SEKPublic, henrietta.malmari@sekpublic.fi tai p. 040 575 5646.

Lisätietoja:

Risto Räikkönen, toimitusjohtaja
Linnanmäki
Puh. 050 64 291
Sähköposti: risto.raikkonen@linnanmaki.fi

Lasten Päivän Säätiön toiminnan tarkoituksena on kerätä varoja lastensuojelutyöhön. Tämän toteuttamiseksi säätiö ylläpitää ja kehittää Linnamäen huvipuistoa.