Linnanmäen Talviriehassa mukana lasten suosikkiartisteja

Jo viidettä kertaa järjestettävä Linnanmäen Talvirieha tarjoaa monenlaista hassua ja hurjaa aktiviteettia koko perheelle. Helmikuun jokaisena viikonloppuna auki olevassa huvipuistossa voi muun muassa ajella minimoottorikelkoilla, napakelkkailla, luistella, ratsastaa poneilla tai tutustua Kammokujaan tai Taikasirkukseen. Lisäksi viikonloppujen isäntinä toimivat supersuositut lastenartistit Muumeista Hevisauruksiin esiintyen myös ohjelmatuokioissa.

Etelä-Suomessa ei tänä talvena ole ollut lumesta puutetta, ja muun kaupungin mukana Linnanmäen huvipuisto on peittynyt satumaiseen valkeaan vaippaan. Puitteet Talviriehalle ovat siis mitä parhaimmat. Edellisvuosien tapaan tarjolla on niin perinteisiä talviliikuntalajeja, kuten potkukelkkailua, napakelkkailua ja luistelua, kuin hulvatonta kisailua uudempien lajien, kuten tuubimäen ja lumisählyn parissa. Tarinakodassa voi syventyä kuuntelemaan Jäähelmen kansan kiehtovia tarinoita ja voi seurata ja osallistua musiikilliseen käsiteatteriseikkailuun.

Uutena ohjelmana nähtävät supersuositut tähtivieraat viihdyttävät kävijöitä kahdesti päivässä ja saavat varmasti pienten fanien sukat pyörimään. Plan ja Kengurumeininki, Muumit, Hevisaurus ja Ipanapa riemastuttavat pientä yleisöä kukin omana viikonloppunaan.

Viime vuonna Talviriehassa käynnistettiin jotain ainutlaatuista, kun Reitti alla radan päästi kävijät ensi kertaa vanhan tervantuoksuisen vuoristoradan uumeniin. Kiehtovalla seikkailulla on nyt aivan uusi merkitys. ”Vanha kunnon Vuoristorata viettää tänä vuonna 60-vuotista taivaltaan”, Linnanmäen toimitusjohtaja Risto Räikkönen sanoo. ”On aika uskomatonta miettiä, kuinka moni on saanut nauttia vuoristoradan tuomasta vauhdin hurmasta ja ketkä merkittävätkin henkilöt sillä ovat ajelleet näiden vuosikymmenten varrella. Radan alla kulkiessaan voi kokea todellista historian havinaa.”

Linnanmäen Talvirieha on avoinna 5.-6.2., 12.-13.2., 19.-20.2. ja 26.-27.2. klo 11-18. Riehalippu 3-14-vuotiaille 17 euroa, 15-vuotta täyttäneille 11 euroa ja alle 3-vuotiaat maksutta. Riehalippu sisältää kaikki alueen avoinna olevat laitteet ja kohteet välineineen sekä ohjelman.

Lisätietoja muista lippumahdollisuuksista, ennakkolipuista sekä ohjelma kokonaisuudessaan osoitteessa www.linnanmaki.fi

Lisätietoja:

Risto Räikkönen, toimitusjohtaja
Linnanmäki
Puh. 050 64 291
Sähköposti:
risto.raikkonen@linnanmaki.fi

Lasten Päivän Säätiön toiminnan tarkoituksena on kerätä varoja lastensuojelutyöhön. Tämän toteuttamiseksi säätiö ylläpitää ja kehittää Linnamäen huvipuistoa.