Linnanmäen Ukon testiajot jatkuvat suunnitellusti

Linnanmäen uutuuslaitetta Ukkoa ja sen turvajärjestelmiä on testattu jo viikkojen ajan. Nyt ollaan vaiheessa, jossa tehdään radan viimeisiä säätöjä.  Viime viikkoina rataa on päässyt testaamaan Linnanmäen oma henkilökunta.  Tänään vuorossa oli ulkopuolisia henkilöitä. Testiajon loppuvaiheessa radan turvajarrut lukkiutuivat, jolloin vaunu jäi kiinni radan pystysuoraan osuuteen.  Päivystävän palomestarin mukaan tilanne ei ollut vaarallinen. Pelastuslaitos on parin viime viikon aikana käynyt harjoittelemassa Ukko-laitteessa pelastustilanteita. Nyt opit tulivat käyttöön tositilanteessa.

Pelastuslaitoksen henkilöstö saapui pian paikalle ja nosti matkustajat suunnitellusti nostokorilla maan pinnalle.  ”Näitten testiajojen tarkoitus on nimenomaan se, että niissä löydetään mahdolliset häiriötilanteet. Kun häiriö löydetään, siihen pystytään puuttumaan ja varmistamaan, että häiriö ei enää toistu,” toteaa Linnanmäen toimitusjohtaja Risto Räikkönen.

Testiajoja jatketaan suunnitellusti päivittäin. Ukko avataan yleisölle ensi viikon perjantaina, 27. toukokuuta, jolloin vietetään huvipuiston 61. syntymäpäivää.

Lisätietoja:
Lasten Päivän Säätiö
Risto Räikkönen, toimitusjohtaja
Puh. 050 64 291

Linnanmäki Facebookissa : www.facebook.com/linnanmaki

Lasten Päivän Säätiön toiminnan tarkoituksena on kerätä varoja lastensuojelutyöhön. Tämän toteuttamiseksi säätiö ylläpitää ja kehittää Linnamäen huvipuistoa.